Ipsos KMG'ye bağlı Sosyal Araştırmalar Enstitüsü'nün seçim günü gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, MHP'ye oy verenler son 2 ayda 'karar verme' konusunda dalgalanma gösterdi. AKP de son 2 ayda oylarını yüzde 15 arttırdı
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Ipsos grubunun bir parçası olarak faaliyet gösteren Ipsos KMG'ye bağlı Sosyal Araştırmalar Enstitüsü'nün seçim günü saat 10.00 - 18.00 arasında gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, liderin en az etkili olduğu parti MHP olurken, en yüksek etki AKP seçmeninde görüldü. Parti kurumu ise en çok MHP seçmeninde önemsenmiş durumda. Araştırma sonuçlarına göre seçmenlerin yüzde 80'i seçimlerden 2 ay önce kararlarını vermiş durumdaydı. AKP seçmeninde bu oran yüzde 85'e çıkarken, MHP seçmeni son 2 ayda dalgalanma gösterdi. İki ay öncesinden karar vermiş olanların oranı MHP seçmeninde yüzde 68'e düşüyor. CHP'de ise bu oran yüzde 78... AKP seçmeninin yüzde 74'ü bu partiyi tam olarak benimseyerek oy verdiğini söylerken, CHP seçmeninde bu oran yüzde 52'ye ve MHP seçmeninde yüzde 47'ye iniyor. CHP ve MHP'de "başka bir partiyi engellemek için oy verdim" diyenler yüzde 20'yi aşıyor. CHP seçmeninde kadın oranı yüzde 65'i buluyor, BDP'nin desteklediği bağımsızlarda ise erkek oranı daha yüksek. AKP'ye oy verenlerin yüzde 47'si oy verirken parti liderinden etkilendiğini söylerken, bu oran CHP'de yüzde 32, MHP'de ise yüzde 18... Oy tercihlerinde parti faktörünün etkili olduğunu söyleyenler ise AKP'de yüzde 12, CHP'de yüzde 36, MHP'de yüzde 45 olarak belirlendi. Parti politikaları AKP'li seçmenin kararında yüzde 41 oranında etkili olurken, bu oran CHP'de yüzde 32, MHP'de yüzde 37 olarak saptandı. Araştırmanın ilginç sonuçlarından biri de, seçmenin yüzde 20'sinin hangi partiye oy atacağına son 1 ay içinde karar vermesi oluşturuyor. Seçimden tam bir ay önce karar verenlerin oranı yüzde 7 iken, son bir hafta ile bir ay arasında karar verenlerin oranı yüzde 5, seçimin haftası içinde karar verenlerin oranı ise yüzde 8 olarak ölçüldü.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Ipsos grubunun bir parçası olarak faaliyet gösteren Ipsos KMG'ye bağlı Sosyal Araştırmalar Enstitüsü'nün seçim günü saat 10.00 - 18.00 arasında gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, liderin en az etkili olduğu parti MHP olurken, en yüksek etki AKP seçmeninde görüldü. Parti kurumu ise en çok MHP seçmeninde önemsenmiş durumda. Araştırma sonuçlarına göre seçmenlerin yüzde 80'i seçimlerden 2 ay önce kararlarını vermiş durumdaydı. AKP seçmeninde bu oran yüzde 85'e çıkarken, MHP seçmeni son 2 ayda dalgalanma gösterdi. İki ay öncesinden karar vermiş olanların oranı MHP seçmeninde yüzde 68'e düşüyor. CHP'de ise bu oran yüzde 78... AKP seçmeninin yüzde 74'ü bu partiyi tam olarak benimseyerek oy verdiğini söylerken, CHP seçmeninde bu oran yüzde 52'ye ve MHP seçmeninde yüzde 47'ye iniyor. CHP ve MHP'de "başka bir partiyi engellemek için oy verdim" diyenler yüzde 20'yi aşıyor. CHP seçmeninde kadın oranı yüzde 65'i buluyor, BDP'nin desteklediği bağımsızlarda ise erkek oranı daha yüksek. AKP'ye oy verenlerin yüzde 47'si oy verirken parti liderinden etkilendiğini söylerken, bu oran CHP'de yüzde 32, MHP'de ise yüzde 18... Oy tercihlerinde parti faktörünün etkili olduğunu söyleyenler ise AKP'de yüzde 12, CHP'de yüzde 36, MHP'de yüzde 45 olarak belirlendi. Parti politikaları AKP'li seçmenin kararında yüzde 41 oranında etkili olurken, bu oran CHP'de yüzde 32, MHP'de yüzde 37 olarak saptandı. Araştırmanın ilginç sonuçlarından biri de, seçmenin yüzde 20'sinin hangi partiye oy atacağına son 1 ay içinde karar vermesi oluşturuyor. Seçimden tam bir ay önce karar verenlerin oranı yüzde 7 iken, son bir hafta ile bir ay arasında karar verenlerin oranı yüzde 5, seçimin haftası içinde karar verenlerin oranı ise yüzde 8 olarak ölçüldü.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.