Sıcak hava su satışlarına yaradı
Yurt genelinde etkisini artıran hava sıcaklığı su tüketimine yansıdı. Sıcak havalarla birlikte ambalajlı su tüketiminde de artış görülüyor. Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Yaşabey Kalebaşı, sıcak havaların artmasıyla ambalajlı su tüketiminin artış gösterdiğini ifade etti.
01.08.2024 23:21:00
HABER MERKEZİ/AA
HABER MERKEZİ/AA





Yurt genelinde etkisini artıran hava sıcaklığı su tüketimine yansıdı. Sıcak havalarla birlikte ambalajlı su tüketiminde de artış görülüyor. Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Yaşabey Kalebaşı, sıcak havaların artmasıyla ambalajlı su tüketiminin artış gösterdiğini ifade etti. Kalebaşı, "Buna bağlı olarak ambalajlı su tüketiminde artışlar yaşanıyor. Özellikle yaz aylarında damacana ve pet ambalajlı ürün satışlarında toplamda yüzde 35'i aşan seviyelerde artışlar oluyor" dedi. Kalebaşı, 2024'te Türkiye'de su pazarı hacminin yaklaşık 11.1 milyar litreye ulaşmasının, bu hacmin 5.4 milyar litresinin damacana satışından, 5.7 milyar litresinin de pet satışından gelmesinin beklendiğini bildirdi. Kalebaşı, sektörün 14 bini aşkın kişiye doğrudan olmak üzere toplamda 94 bine yakın kişiye istihdam sağladığını belirtti.
Kalebaşı, 2023'te yıllık kişi başı ortalama ambalajlı su tüketiminin 127 litre olarak gerçekleştiğini belirtirken, 2024'te söz konusu rakamın 130 litre olmasının beklendiğini kaydetti. Kalebaşı, Türkiye'nin iklim değişikliği ve çölleşme sorunlarıyla karşı karşıya olan ülkeler arasında yer aldığını belirterek, şu ifadeleri kullandı: "Kuraklık olgusundan daha az zarar görmek için yeraltı su kaynaklarımız büyük önem arz ediyor. Ülkemizin geleceği için sigorta niteliği taşıyan yeraltı sularımızın kullanımının son derece dikkatli ve bilinçli yönetilmesi, korunması ve gelecek nesillere aktarılması gerekiyor." Su sektöründe de yabancı şirketlerin ağırlığı hissediliyor. Erikli (Nestle), Sırma (Danone), Saka (DyDo) bunlardan sadece bir kaçı...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.