Rusya yeniden öncelikli pazar
Türkiye İhracatçılar Meclisi, 2016 ikinci çeyrek gerçekleşme ve üçüncü çeyrek beklenti anketini açıkladı. Ankete göre ABD, Rusya, İran, Çin ve Almanya ihracatçılar için hedef ülkeler sıralamasında öne çıktı
14.08.2016 00:00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2016'nın ikinci çeyrek gerçekleşme ve üçüncü çeyrek beklentilerini içeren ihracatçı eğilim anketi sonuçlarını açıkladı. 487 firmanın katıldığı anket, ihracatçıların yatırım planlarından üretimlerine, yeni pazar hedeflerinden genel karlılık düzeylerine, piyasa tahminlerinden istihdama kadar birçok alanda beklentileri ortaya koydu.
En öncelikli iki pazar ABD ve Rusya
Ankete göre ihracatçıların ilk kez girmeyi hedeflediği pazarlar arasında ABD yüzde 16 oranıyla ilk sıradaki yerini korurken, Rusya yüzde 12.1, İran yüzde 10.3, Çin yüzde 9.7 ve Almanya yüzde 9.4 oranlarıyla diğer hedef pazarlar olarak öne çıktı. Türkiye ile Rusya arasında karşılıklı olarak atılan olumlu adımlar, birinci çeyrekte hedef pazarlar arasında ilk 5'e giremeyen Rusya'yı yeniden ilk sıralara taşıdı. Bu olumlu gelişmeleri değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "2014 yılının ilk 7 ayında Rusya'ya ihracat gerçekleştiren firmalarımızın sayısı 5 bin 665 iken, 2015 yılının aynı döneminde bu rakam yüzde 10 azalışla 5 bin 81'e, 2016'da ise 2 bin 674'e düşmüştü. 2016 yılındaki gerilemede de hem yaşanan uçak krizi hem de Rusya ekonomisinde görülen daralma dikkat çekti. Hükümetimizin attığı olumlu adımlarla ihracatçılarımızın önümüzdeki dönemde Rusya'daki kayıplarını telafi edeceklerine inanıyoruz" dedi.
Komşularla ilişkiler gelişmeli
İhracatçıların önümüzdeki çeyrekte yatırım yapmasını veya mevcut yatırımlarını artırmasını sağlayacak etkenler olarak, "Türkiye'nin Rusya, Irak, Suriye ve Mısır ile ekonomik ve siyasi ilişkilerinin gelişmesi" görüşü yüzde 41.3 oranıyla ilk sırada yer aldı. İkinci sırada yüzde 23,3 ile yeni bir yatırım teşvik sistemi, üçüncü sırada da yüzde 16.4 ile de faizlerin düşmesi oldu. EKONOMİ SERVİSİ
En öncelikli iki pazar ABD ve Rusya
Ankete göre ihracatçıların ilk kez girmeyi hedeflediği pazarlar arasında ABD yüzde 16 oranıyla ilk sıradaki yerini korurken, Rusya yüzde 12.1, İran yüzde 10.3, Çin yüzde 9.7 ve Almanya yüzde 9.4 oranlarıyla diğer hedef pazarlar olarak öne çıktı. Türkiye ile Rusya arasında karşılıklı olarak atılan olumlu adımlar, birinci çeyrekte hedef pazarlar arasında ilk 5'e giremeyen Rusya'yı yeniden ilk sıralara taşıdı. Bu olumlu gelişmeleri değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "2014 yılının ilk 7 ayında Rusya'ya ihracat gerçekleştiren firmalarımızın sayısı 5 bin 665 iken, 2015 yılının aynı döneminde bu rakam yüzde 10 azalışla 5 bin 81'e, 2016'da ise 2 bin 674'e düşmüştü. 2016 yılındaki gerilemede de hem yaşanan uçak krizi hem de Rusya ekonomisinde görülen daralma dikkat çekti. Hükümetimizin attığı olumlu adımlarla ihracatçılarımızın önümüzdeki dönemde Rusya'daki kayıplarını telafi edeceklerine inanıyoruz" dedi.
Komşularla ilişkiler gelişmeli
İhracatçıların önümüzdeki çeyrekte yatırım yapmasını veya mevcut yatırımlarını artırmasını sağlayacak etkenler olarak, "Türkiye'nin Rusya, Irak, Suriye ve Mısır ile ekonomik ve siyasi ilişkilerinin gelişmesi" görüşü yüzde 41.3 oranıyla ilk sırada yer aldı. İkinci sırada yüzde 23,3 ile yeni bir yatırım teşvik sistemi, üçüncü sırada da yüzde 16.4 ile de faizlerin düşmesi oldu. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.