Rusya e-ticaret açısından büyük pazar
Deloitte Perakende Direktörü Hakan Göl, Rusya'da 60 milyon internet kullanıcısı bulunduğuna, 15 milyon da internetten alışveriş yapan kitle olduğuna işaret ederek, Rusya'nın e-ticaret açısından da verimli bir gelecek vaat ettiğini dile getirdi
05.05.2015 00:00:00
Deloitte Perakende Direktörü Hakan Göl, Çinli e-ticaret şirketlerinin uluslararası satışlarının yüzde 70'ini Ruslara yaptıklarını belirtti. İstanbul'da düzenlenen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) yurtdışı açılım toplantılarında konuşan Göl, Rusya'nın 60 milyon internet kullanıcısı ile Avrupa'da en kalabalık online nüfusa sahip olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Dahası bu 60 milyon internet kullanıcısının yüzde 25'i, yani her 4 Rus'tan biri internetten alışveriş yapıyor. Rusya'da 15 milyon internet alışverişçisi var. Bu verileri Türk şirketleri açısından da büyük önem arzediyor. Avantajlı bir noktada kullanıcıların yüzde 70'inin Moskova ve Sen Petersburg'da yaşıyor olması. Hayli konsolide bir pazar var. Rusya açısından tek sorun her 5 evden sadece birinde kredi kartı bulunması... Bu da kapıdan ödemeyi zorunlu kılıyor. Öte yandan internetten yapılan alışverişler ortalama bir hafta içinde teslim ediliyor."İran fırsatlar barındırıyorÖte yandan dünyanın en büyük alışveriş merkezlerinden biri Tahran'daki İran Mall'un Tepe Yöneticisi (CEO) Rıza Samirzade ise İran'ın yaş ortalaması son derece düşük 80.8 milyon nüfusu ile önemli bir Pazar olduğunu söyledi. İran'da kişi başına milli gelirin 2012 yılında 5 bin dolar iken, bu rakamın 2013'te 6100 dolara yükseldiğine işaret eden Samirzade, "Yaptırımların kalkmasıyla birlikte İran birçok alanda atılım yapacaktır" dedi. Bu arada BMD Eylül ayında girilmesi ve tutunması zor pazarlardan biri olan İran'a 'Pazar araştırma' gezisi düzenleyecek.EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.