Özdemir, popüler kültürün sözlük anlamının "bir toplumda yaygın bir şekilde paylaşılan, inançlar, pratikler ve nesneler", politik tanımının da "kitlelerin ya da bağımlı sınıfların kültürü" olarak nitelendirildiğini kaydetti.
Toplumun var olan seçenekler içinde kendine en yatkını veya yakını seçebileceğini anlatan Özdemir, şöyle konuştu: "Bunun yanında popüler kültür (popüler olan bu olmalıdır) diyen bir güç tarafından seçeneksiz ve göze sokulurcasına sunulanın belleklerde olgunlaşmasıyla oluşan bir süreç olarak değerlendirilebilir. Popüler kültür ürünlerinin bir sanayi tarafından üretiliyor olması daha başından gücün odağını işaret etmektedir. Toplumun geçmiş belleği, tecrübeleri ve birikimleri, daha önceki değerlerinin ne noktada olduğu, bu sunulanın popüler olma olasılığını mutlaka etkileyecektir. Ama çocuklar ve gençler için aynı durum söz konusu değildir."
En çok çocuklar etkileniyor
Özdemir, henüz hayati deneyimin başında olan çocuk ve gençlerin belleklerinde, seçeneksiz sunulan bu mesajları karşılayabilecek birikimleri olmadığına işaret ederek, şöyle devam etti:
"Günümüzde ortak algılara en çok hitap eden kitle iletişim araçları içinde yer alan televizyonun toplumda etkin olan gücün belirlediği, popüler olması istenenin yaygınlaştırılmasındaki rolü kaçınılmazdır. Televizyon aracılığıyla sunulan olumsuz popüler kültür mesajları, henüz hayti deneyimlerin başında olan çocuk ve gençleri olumsuz etkilemektedir. Yapılan araştırmalar televizyonun en çok çocukları ve gençleri etkilediği, bu etkinin çoğu zaman da olumsuz olduğunu göstermektedir." Kitle iletişim araçlarının sadece bireyler üzerinde değil, kültür, bilgi birikimi, bir toplumun norm ve değer yargılarını da etkilediğini belirten Özdemir, bu araçların, izleyicilere kendi davranış biçimlerini belirlerken kullanabilecekleri bir dizi imaj, düşünce ve değerlendirmeler sunduğunu kaydetti. Dr. Figen Özdemir, anne ve babanın kişilik özellikleri, ruhsal sağlıkları, çocukları ile iletişim kurabilme özellikleri, değer yargıları ve bunları hayat şekillerinin, çocukların ve gençlerin popüler kültürden ne şekilde etkileneceğini belirleyen en önemli faktör olduğunu sözlerine ekledi.
Toplumun var olan seçenekler içinde kendine en yatkını veya yakını seçebileceğini anlatan Özdemir, şöyle konuştu: "Bunun yanında popüler kültür (popüler olan bu olmalıdır) diyen bir güç tarafından seçeneksiz ve göze sokulurcasına sunulanın belleklerde olgunlaşmasıyla oluşan bir süreç olarak değerlendirilebilir. Popüler kültür ürünlerinin bir sanayi tarafından üretiliyor olması daha başından gücün odağını işaret etmektedir. Toplumun geçmiş belleği, tecrübeleri ve birikimleri, daha önceki değerlerinin ne noktada olduğu, bu sunulanın popüler olma olasılığını mutlaka etkileyecektir. Ama çocuklar ve gençler için aynı durum söz konusu değildir."
En çok çocuklar etkileniyor
Özdemir, henüz hayati deneyimin başında olan çocuk ve gençlerin belleklerinde, seçeneksiz sunulan bu mesajları karşılayabilecek birikimleri olmadığına işaret ederek, şöyle devam etti:
"Günümüzde ortak algılara en çok hitap eden kitle iletişim araçları içinde yer alan televizyonun toplumda etkin olan gücün belirlediği, popüler olması istenenin yaygınlaştırılmasındaki rolü kaçınılmazdır. Televizyon aracılığıyla sunulan olumsuz popüler kültür mesajları, henüz hayti deneyimlerin başında olan çocuk ve gençleri olumsuz etkilemektedir. Yapılan araştırmalar televizyonun en çok çocukları ve gençleri etkilediği, bu etkinin çoğu zaman da olumsuz olduğunu göstermektedir." Kitle iletişim araçlarının sadece bireyler üzerinde değil, kültür, bilgi birikimi, bir toplumun norm ve değer yargılarını da etkilediğini belirten Özdemir, bu araçların, izleyicilere kendi davranış biçimlerini belirlerken kullanabilecekleri bir dizi imaj, düşünce ve değerlendirmeler sunduğunu kaydetti. Dr. Figen Özdemir, anne ve babanın kişilik özellikleri, ruhsal sağlıkları, çocukları ile iletişim kurabilme özellikleri, değer yargıları ve bunları hayat şekillerinin, çocukların ve gençlerin popüler kültürden ne şekilde etkileneceğini belirleyen en önemli faktör olduğunu sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.