logo
24 ARALIK 2025


Otomotivde 'zor' zaman

Dünyanın önde gelen otomobil fuarı Frankfurt'ta şov devam ederken, Avrupa piyasasındaki durgunluk otomobil üreticilerini kara kara düşündürüyor

14.09.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / FRANKFURTDünyanın en büyük otomobil fuarlarından Frankfurt'ta Opel, Mercedes - Benz, Renault, Seat, Skoda, Audi, Ford ve Peugeot gibi Avrupalı üreticiler yeni modellerle tüketicilerin karşısına çıkarken, İtalyan Fiat yeni model sunmayarak bu önemli fuarı sessiz geçmeyi tercih etti. Fiat grubu içinde faaliyet gösteren Ferrari'nin Başkanı Luca di Montezemolo, bunun nedenini şu sözlerle ortaya koyuyor: "Şimdi yeni bir modelin lansmanını yaparsanız, iyi bir fırsatı kaçırırsınız çünkü pazarın durumu iyileştiğinde, model eskimiş olacak!"Yeni modelden başka çare yokFakat diğer otomobil üreticileri aykırı düşünüyor. Opel Başkanı Karl-Thomas Neumann, "Yeni ürünler sunmadan sıkışık bir pazarda rekabet edebilmenin başka bir yolu yok" şeklinde konuştu. Avrupa'da zor durumda olan otomotiv sektörünün, bir başka ifadeyle on binlerce işçinin kaderi hangi stratejinin doğru olduğuna bağlı. Eğer pazar dibe vurursa ve yeniden büyümeye başlarsa, amiral gemisi Insignia'da makyaj yapan Opel başarılı olacak. Fakat satışlar kötü giderse, Insignia gibi yeni modeller büyük indirimlerle satılacak ve bu da otomobil üreticilerinin zarar yazmasına yol açacak! Opel'in yanı sıra bu risk, 2008'den itibaren satışları gerileyen Ford, Renault ve Peugeot - Citroën Grubu için de geçerli. Sektörü yakından takip edenlere göre Avrupa otomobil pazarı hâlâ daha sıkıntıda. Otomobil üreticileri, her hangi bir iyileşme görmüyor. Çıkış bekleniliyorBu arada iyimserler de yok değil. Ford Avrupa CEO'su Stephen Odell, önümüzdeki 5 yıl içinde Avrupa pazarında yüzde 20 büyüme beklediğini açıklayarak, "Dip gibi görünen bir şeyin etrafında dolaştığımıza dair çok sayıda gösterge var" dedi. Böyle bir beklenti içine giren Ford, 2017 yılı sonuna kadar 27 yeni modeli piyasaya sürecek. Oysa bir yıl önce Ford yetkilileri, 2017 yılına kadar sadece 15 yeni modeli piyasaya süreceğini açıklamıştı. Şirket Frankfurt'ta Mondeo'nun yeni versiyonu olan Vignale ile S-Max'ın yeni versiyonunun tasarım çalışmasını otomobil meraklılarının beğenisine sundu. Renault-Nissan İttifakı'nın Tepe Yöneticisi (CEO) Carlos Ghosn da iyimser olanlardan. Ghosn, kullanılmış araç satışlarının arttığına, bunun yeni araç satışını tetikleyeceğine işaret ederek, "Zannıma göre 5 yıllık düşüşün sonunu görmek üzereyiz. İkinci elde fiyatların arttığını görmekteyiz" dedi. Ancak piyasalardaki düzelmenin güçlü olmayacağı da ortada!Peugeot için tehlike çanlarıAvrupa'da en fazla sıkıntı içinde olan Peugeot, 308'in makyajlanmış halini piyasaya sundu. Şirketin geçen yıl piyasaya sunduğu 208 ise beklentileri karşılamamıştı. Frankfurt'a yeni model getirmeyen Fiat ise gruba ait Maserati markasını BMW gibi markalarla rekabet edecek bir konuma getirmek istiyor. Fiat Grubu içinde Maserati'nin yanı sıra Ferrai, Lancia ve Alfa Romeo'nun da olduğunu hatırlatalım. ABD'deki başlıca otomotiv firması Chrysler'in sahibi de Fiat!Küçük cipler revaçtaBu yılbaşında Renault küçük cipi (SUV) Captur'u, Opel ise Mokka'yı piyasaya sunmuştu. Almanya'da bu sene satılan otomobillerin yüzde 16'sının bu tarz olması, Mercedes - Benz başta olmak üzere diğer üreticileri de harekete geçirdi. Oysa 2009'da bu sınıfın satışlardan aldığı pay yüzde 9'du. Demek ki tüketici ucuz ama rahat ve şık arabaya ilgi gösteriyor. Mercedes - Benz, GLA serisi ile Frankfurt'ta şov yaptı. Bu serinin diğer dikkat çeken araçları ise Türkiye'de 100 bin TL'den başlayan fiyatlarla satılan BMW X1 ve Audi Q3. Mercedes GLA'nın etiketinin ne olacağı ise belirsiz. Almanya'daki fiyatın 30 bin Euro civarında olması bekleniyor. Nissan ise yaklaşık 50 bin TL'den başlayan etiketlerle satılan Qashqai ile Türkiye'de bu sınıfta önemli bir başarı yakalamış durumda.  
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Türkiye'de bir 'ilk'
ŞOK Marketler’de meyve-sebzede yeni dönem
'Son eşiğe geldik'
Komisyonun çalışma süresi 2 ay uzatıldı
Çalışana az, işverene çok!
Yeni asgari ücretin detayları belli oldu
Özdağ beraat etti
Cumhurbaşkanına hakaret davasında karar
'İşverene maliyeti 39 bin 223 lira'
ATO'dan asgari ücret değerlendirmesi
Kara kutu bulundu
Düşen Libya uçağına dair kritik açıklama
Yüzde 19 zam
1 Ocak'ta yürürlüğe girecek
Uyuşturucu testi pozitif çıktı
Şimdi ne olacak?
Putin, Suriyeli bakanlarla Moskova'da görüştü
Görüşmede siyasi, askeri ve ekonomik konular ele alındı
Libya uçağının düşüşünü vatandaşlar anlattı
"Deprem oluyor sandık"
Libya'da 3 gün milli yas ilan edildi
Libya'dan heyet gelecek
Ankara'da düşen uçağın enkazına ulaşıldı
İçinde Libya Genelkurmay Başkanı da vardı
Beşiktaş, kupaya derbi galibiyetiyle başladı
Fenerbahçe -1- Beşiktaş -2-
Ankara'dan havalanan Libya Genelkurmay Başkanı’nı taşıyan uçak ile bağlantı kesildi
İçişleri Bakanı Yerlikaya’dan açıklama
Asgari ücret belli oldu
Bu yılda vermediler...
Türkiye'de bir 'ilk'
ŞOK Marketler’de meyve-sebzede yeni dönem
'Son eşiğe geldik'
Komisyonun çalışma süresi 2 ay uzatıldı
Çalışana az, işverene çok!
Yeni asgari ücretin detayları belli oldu
Özdağ beraat etti
Cumhurbaşkanına hakaret davasında karar
'İşverene maliyeti 39 bin 223 lira'
ATO'dan asgari ücret değerlendirmesi
Kara kutu bulundu
Düşen Libya uçağına dair kritik açıklama
Yüzde 19 zam
1 Ocak'ta yürürlüğe girecek
Uyuşturucu testi pozitif çıktı
Şimdi ne olacak?
Putin, Suriyeli bakanlarla Moskova'da görüştü
Görüşmede siyasi, askeri ve ekonomik konular ele alındı
Libya uçağının düşüşünü vatandaşlar anlattı
"Deprem oluyor sandık"
Libya'da 3 gün milli yas ilan edildi
Libya'dan heyet gelecek
Ankara'da düşen uçağın enkazına ulaşıldı
İçinde Libya Genelkurmay Başkanı da vardı
Beşiktaş, kupaya derbi galibiyetiyle başladı
Fenerbahçe -1- Beşiktaş -2-
Ankara'dan havalanan Libya Genelkurmay Başkanı’nı taşıyan uçak ile bağlantı kesildi
İçişleri Bakanı Yerlikaya’dan açıklama
Asgari ücret belli oldu
Bu yılda vermediler...
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.