Otomotivde dert yılı
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye'de 2018'in geride kalan 11 aylık bölümünde 425 bin 478 otomobil, 117 bin 753 hafif ticari araç satıldı.
04.12.2018 00:00:00





543 bin 231 olarak gerçekleşen toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33.75 daraldı. Ocak-Kasım döneminde yoğun rekabete sahne olan otomotiv pazarında en çok satan marka Renault oldu. Renault liderliği bırakmasa da pazardaki daralmaya paralel satışları yüzde 33.2 azalarak 74 bin 303'e indi.
Aynı dönemde marka, pazar payını ise yüzde 13.6'dan yüzde 13.7'ye çıkardı. Geçen yılın 11 ayında sıralamada üçüncü olan Volkswagen, bu yıl 58 bin 483 satışla ikinciliğe yükseldi. 58 bin 212 satış yapan Fiat ise ikincilikten üçüncülüğe geriledi.
Bu yılın 11 ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında Ford 57 bin 832 adetle dördüncü ve Hyundai 31 bin 378 adetle beşinci sıradaki yerini korudu.
Yılın Ocak-Kasım döneminde binin üzerinde satış rakamına ulaşan markalar incelendiğinde 3 marka satışlarını artırırken, 24'ünün satışlarında düşüş yaşandı.
Satışlarını geçen yılın 11 ayına göre en çok artıran marka yüzde 31.6 ile Volvo oldu. Volvo, yılın Ocak-Kasım döneminde 4 bin 942 satış gerçekleştirdi. Volvo'yu yüzde 11.5'lik artışla Honda ve yüzde 7.02'lik yükselişle Mitsubishi takip etti. Söz konusu dönemde satışları en fazla azalan marka yüzde 52.7 ile Opel oldu.
HABER MERKEZİ
Aynı dönemde marka, pazar payını ise yüzde 13.6'dan yüzde 13.7'ye çıkardı. Geçen yılın 11 ayında sıralamada üçüncü olan Volkswagen, bu yıl 58 bin 483 satışla ikinciliğe yükseldi. 58 bin 212 satış yapan Fiat ise ikincilikten üçüncülüğe geriledi.
Bu yılın 11 ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında Ford 57 bin 832 adetle dördüncü ve Hyundai 31 bin 378 adetle beşinci sıradaki yerini korudu.
Yılın Ocak-Kasım döneminde binin üzerinde satış rakamına ulaşan markalar incelendiğinde 3 marka satışlarını artırırken, 24'ünün satışlarında düşüş yaşandı.
Satışlarını geçen yılın 11 ayına göre en çok artıran marka yüzde 31.6 ile Volvo oldu. Volvo, yılın Ocak-Kasım döneminde 4 bin 942 satış gerçekleştirdi. Volvo'yu yüzde 11.5'lik artışla Honda ve yüzde 7.02'lik yükselişle Mitsubishi takip etti. Söz konusu dönemde satışları en fazla azalan marka yüzde 52.7 ile Opel oldu.
HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.