Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanı (ÖSYM) Ünal Yarımağan, Öğrenci Seçme Sınavı'nda (ÖSS) fen bilimleri testi ile sosyal bilimler testinin standart puanlarının çarpılacağı katsayıların 0.1'den 0.2'ye yükseltildiğini açıkladı. Ünal Yarımağan, YÖK binasında, 2006-ÖSS'de uygulamaya konulacak değişikliklerle ilgili basın toplantısı düzenledi. Yarımağan'ın verdiği bilgiye göre, ÖSS'de testlerin standart puanlarının çarpıldığı katsayılar değiştirildi. Eşit Ağırlıklı ve Sayısal puanlar hesaplanırken, Fen ve Sosyal Bilimler testinin standart puanları, Matematik testinin standart katsayıları düşürülerek yükseltildi. Yabancı dil tesinde farklı uygulamaÖSYM Başkanı Yarımağan, Yabancı Dil puanı hesaplanırken 2006'dan itibaren Matematik ve Fen testinin de etki etmesinin kararlaştırıldığını belirtti. "Her adayın Fen ve Matematiğe ihtiyacı var" diyen Yarımağan, Dil puan türüyle bir bölüme girmek isteyen adayların gelecek yıldan itibaren Fen ve Matematik sorularını da çözmeleri gerektiğini beyan etti. Bu puan türü hesaplanırken, Türkçe'nin ve Yabancı dil testinin ağırlığı, Fen ve Matematiğin "Dil" Puanını etkilemesi için biraz azaltılırken, Sosyal Bilimlerin ağırlığı da artırılmış oldu. Bundan önceki uygulamada, "Dil" sınavına giren adayların Matematik ve Fen testini yapmalarına gerek bulunmuyordu. Ortak müfredatSınavda, meslek liseleri dahil tüm liselerde uygulanan lise 1. sınıfın ortak müfredatından toplam 120soru yöneltilecek. Bu testler, her birinden 30'ar olmak üzere Türkçe, Sosyal Bilimler-1 (Sos-1), Matematik-1 (Mat-1) ve Fen Bilimleri-1 (Fen-1) şeklinde belirlendi. Bu soruları yanıtlayan adaylar, sınavın ikinci bölümünde alan dersleriyle ilgili testleri yanıtlayacak. Alan testlerinin her birinde de 30'ar soru olacak. Bu alanlar Edebiyat-Sosyal Bilimler (Ed-Sos), Sosyal Bilimler-2 (Sos-2), Matematik-2 (Mat-2) ve Fen Bilimleri-2 (Fen-2) olarak tespit edildi. Neden değişti? Neden böyle bir değişikliğe gidildiği sorusu üzerine Yarımağan şunları söyledi: "Bundan önceki sistemin aslında yan etkileri olmasaydı, öğrenciler okullarına devam edip tüm konuları öğrenselerdi, üniversiteye donanımlı olarak gelselerdi, okullar boşalmasaydı, bu yapılmayacaktı. Bundan önceki sistem de çok iyi niyetle gerçekleştirildi fakat birtakım varsayımlar olmadı. Neydi bu varsayım?'Bilgiye dayalı soru sormazsak öğrenci dershaneye gitme ihtiyacı duymaz, okulunda kalır' idi. Fakat öyle olmadı. Çünkü bilgiye dayalı soru sormuyoruz ama aday gene de kendini daha iyi hazırlamak istiyor."Meslek liselilere yine adaletsizlik yapılacakYarımağan, ortaöğretim başarı puanının (OBP) hesaplanmasında "daha adaletli bir yöntem" üzerinde çalıştıklarını kaydetti. Yarımağan, "Türkiye'de ÖSS'deki en başarılı olan okulun en sonda yer alan öğrencisinin ortaöğretim başarı puanı 94, Türkiye'de en az başarılı okulun en sonda yer alan öğrencisinin başarı puanı da 50'ye kadar iniyor. Genel çerçeveyi yine değiştirmeyeceğiz ama ufak tefek, hesaplamayla ilgili çalışma yapıyoruz" dedi.meslek lisesi mezunlarına uygulanan katsayıda ise herhangi bir değişiklik yapılmayacak. Meslek lisesi mezunlarının OBP puanları, Üniversitelerarası Kurul'un aldığı karar çerçevesinde 0.08 katsayısı ile çarpılacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.