Sanayi ve Ticaret Bakanı Ergün, TV'lerdeki rtülü reklam yasağını kaldıracaklarını belirterek, "Bir film yapıyorsunuz sokaktaki tüm tabelalar kapatılıyor. Film film olmaktan çıkıyor. Aynı şey dizi filmler için de geçerli" dedi
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu ve Reklamverenler Derneği işbirliği ile düzenlenen Birinci Reklam Sempozyumu, reklam sektörünün tüm paydaşlarının katılımı ile İstanbul'da gerçekleştirildi.Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün de katılımı ile gerçekleşen, "ekonominin can suyu reklam'ın toplumsal, finansal ve kamusal perspektiften" değerlendirildiği sempozyumda, açılış konuşmasını yapan Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, günlük kısır çekişmelerinin bırakılması gerektiğine dikkat çekerken, "Neden 5 milyar dolarlık bir reklam sektörü yaratmayalım ki?.." dedi.Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, yaptığı konuşmada şunları söyledi: "Yaşadığımız ortamı tahlil etmek ancak reklamla mümkündür. Artık üretim sadece satış demek değil. Üretimi örgütlemek lazım. Çünkü talep ve beklenti değişti. Üretim de bile belirleyici müşteri. Bu nedenle iletişim kanallarının gücü ve etkinliği yadsınamaz..." dedi. Bakanlık olarak daha esnek olacaklarını belirten Sayın Ergün; "Örneğin örtülü reklam konusundaki mevzuat yanlış. Bunu mutlaka değiştireceğiz. Bir film yapıyorsunuz sokaktaki tüm tabelalar kapatılıyor. Film film olmaktan çıkıyor. Aynı şey dizi filmler için de geçerli. Aynı şekilde, dergilerin yaşaması için de promosyon hayati önem taşıyor, bu konuda da daha esnek hareket edeceğiz" dedi. Reklamveren de hassas olmalı
2009 yılından bu yana Reklam Kuruluna 4045 başvuru yapıldığı bilgisini veren Ergün, "Bu başvuruların yüzde 60'ı tüketici tarafından yapılmış. Bu da tüketicilerimizin reklam hakkındaki hassasiyetini açıkca gösteriyor. 1479 dosyadan 1365'i ise mevzuata aykırı. Mevzuatta problemli noktalar olduğunu biz de biliyoruz, hatta RTÜK yasası şuanda parlementoda görüşülüyor. Mesela örtülü reklam, promosyon yasası problemli olan konular. Ancak reklamverenin de daha hassas davranması gerekiyor. Tüm mevzuatı yanlış olarak değerlendiremeyiz" şeklinde konuştu.Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura da, sektöre dair şu rakamları paylaştı: "Türkiye'deki reklam yatırımları 2008 yılının sonunda 3,2 milyon TL'ydi. Ekonomik kriz işin içine girince bu rakam 2009 yılında 2.7 milyon TL oldu. Reklamverenler Derneği olarak, en azından bir önceki senenin yüzde 15 kaybını kapatacağız ve reklam yatırımları 3.2 TL'ye gelecek diye öngördük. 2010 Haziran sonu rakamlarına baktığımız zaman toplam reklam yatırımlarında yüzde 36'lık bir büyüme var. Bu artış adet bazında da olabilir fiyat artışlarıyla ilgili de olabilir. Ama bu çok sağlıklı bir gelişme. Biz de çıtayı yükseltelim istedik. Artık hedefimiz orta vadede 5 milyar dolarlık bir pazar."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.