Online alışveriş erkek hobisi oldu
Yapılan bir araştırma; erkeklerin evde online alışveriş tutkusunun, maç tutkusunu dahi zorlamaya başladığını ortaya çıkardı. Erkekler 2 yıl önce evde online alışverişe günde sadece 10-12 dakika ayırırken, bugün bu süre 5-6 kat artarak bir saate ulaşmış durumda
22.04.2019 00:00:00





A. SAFA TERZİ/İSTANBUL
Avantajix.com'un araştırmasına göre, erkekler evde, kadınların 4 katı süreyi, alışveriş için bilgisayar başında geçiriyor. Üyelerinin "Evde İnternet ve TV Alışkanlıklarını" araştıran Avantajix.com'un rastgele bin üyesi üzerinde yaptığı anket çalışmasına göre, erkekler günde ortalama 100 dakikalarını sosyal medyaya, 85 dakikalarını dizi/film/yarışma programlarına, 75 dakikalarını spor siteleri/spor programlarına, 60 dakikalarını online alışveriş sitelerine, 30 dakikalarını ise güncel olaylar, siyaset ve ekonomiye ilişkin haberlere ayırıyor. Kadınlar ise günde ortalama 150 dakikalarını dizi/film/yarışma programları izleyerek, 120 dakikalarını sosyal medyada turlayarak geçiriyor. Kadınlar haberlere 30 dakika, online alışverişe ise 15 dakika zaman ayırıyor.
Online alışverişe ayrılan zaman arttı
Avantajix.com yetkilisi Güçlü Kayral, global sosyal medya ajansı We Are Social'ın "Dijital Türkiye 2019" raporuna göre Türkiye'de insanların günde 7 saatlerini internette, 3 saatlerini de televizyon başında geçirdiklerinin belirlendiğini anımsatarak, "Çalışmamızı bu rapordan esinlenerek yaptık.
Benzer bir çalışmayı 2 yıl önce yapmıştık. 2 yıl önceki çalışmayla kıyaslama yaptığımızda en dikkat çekici değişim erkeklerin online alışverişe ayırdıkları sürede görüldü.
Erkekler 2 yıl önce evde online alışverişe günde sadece 10-12 dakika ayırırken, bugün bu süre 5-6 kat artarak bir saate ulaşmış durumda. Neredeyse spor haberlerine ayırdıkları süreye yaklaştı.
Erkeklerin online alışveriş tutkusu, maç tutkusunu zorlamaya başladı bile diyebiliriz. Araştırmamız evdeki alışkanlıklar üzerine yapıldı. Aslında kadınlar da online alışverişi seviyor. Ama onlar genellikle öğle tatilllerinde ya da mesaide kaçamak yaparak dijital mağazaları geziyorlar" dedi.
Benzer bir çalışmayı 2 yıl önce yapmıştık. 2 yıl önceki çalışmayla kıyaslama yaptığımızda en dikkat çekici değişim erkeklerin online alışverişe ayırdıkları sürede görüldü.
Erkekler 2 yıl önce evde online alışverişe günde sadece 10-12 dakika ayırırken, bugün bu süre 5-6 kat artarak bir saate ulaşmış durumda. Neredeyse spor haberlerine ayırdıkları süreye yaklaştı.
Erkeklerin online alışveriş tutkusu, maç tutkusunu zorlamaya başladı bile diyebiliriz. Araştırmamız evdeki alışkanlıklar üzerine yapıldı. Aslında kadınlar da online alışverişi seviyor. Ama onlar genellikle öğle tatilllerinde ya da mesaide kaçamak yaparak dijital mağazaları geziyorlar" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.