Türkiye'de internet ortamında yapılan alışverişin cirosu her geçen yıl büyüyor.
Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, yaptığı açıklamada, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından açıklanan online işlemler cirosu ve tedarikçileri ile yaptıkları araştırmalara göre Türkiye'de online perakende cirosunun bu yıl 240 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini bildirdi.
Dönmez, Türkiye'de online alış verişin potansiyelinin çok yüksek olduğunu vurgulayarak, ''Büyük şehirlerde yaşayanlar zamansızlık, trafik gibi sorunlardan küçük şehirlerde yaşayanlar ise mal ve hizmetlerin fiyat standardı ve ürün çeşitliliğindeki aksamalardan dolayı internet alışverişini tercih ediyorlar'' dedi.
Sektörün her yıl en az yüzde 100 büyümesini beklediklerini, gelecek dönemde perakende alış verişinin büyük bir kısmının diğer gelişmiş ülkelerde de olduğu gibi internete kayacağını belirten Dönmez, ABD'de 2010 yılında tüm perakende satışlarının yüzde 50'sinin internete kaymış olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Dönmez, ABD'de online perakende cirosunun geçen yıl 172 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, yapılan bir araştırmada da 2010 yılında 329 milyar dolara ulaşmasının beklendiğinin ortaya çıktığını kaydederek, Avrupa'da ise online satışlarda 9,79 milyar avro ile İngiltere'nin ilk sırada yer aldığını, İngiltere'yi 9,71 milyar avro ile Almanya ve 6,5 milyar avro ile Fransa'nın izlediğini bildirdi.2006 yılı için Batı Avrupa'da toplam online satış rakamının 97 milyar dolar olarak tahmin edildiğini, bu rakamın 2010 yılında 234 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ifade eden Dönmez, ''Bu yıl kişi başı ortalama harcama ABD'de 1,83 dolar, İngiltere için 2,1 dolar olarak tahmin ediliyor'' dedi.Üye sayısı bu yıl itibariyle toplam 846 bin 772 kişiye ulaşan ve günlük ortalama 150 bin tüketicinin ziyaret ettiği Hespiburada.com'un, aylık ortalama cirosunun 7 milyon dolar olduğunu belirten Dönmez, geçen yıl 42 milyon dolar olan ciroyu bu yıl 83 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, yaptığı açıklamada, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından açıklanan online işlemler cirosu ve tedarikçileri ile yaptıkları araştırmalara göre Türkiye'de online perakende cirosunun bu yıl 240 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini bildirdi.
Dönmez, Türkiye'de online alış verişin potansiyelinin çok yüksek olduğunu vurgulayarak, ''Büyük şehirlerde yaşayanlar zamansızlık, trafik gibi sorunlardan küçük şehirlerde yaşayanlar ise mal ve hizmetlerin fiyat standardı ve ürün çeşitliliğindeki aksamalardan dolayı internet alışverişini tercih ediyorlar'' dedi.
Sektörün her yıl en az yüzde 100 büyümesini beklediklerini, gelecek dönemde perakende alış verişinin büyük bir kısmının diğer gelişmiş ülkelerde de olduğu gibi internete kayacağını belirten Dönmez, ABD'de 2010 yılında tüm perakende satışlarının yüzde 50'sinin internete kaymış olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Dönmez, ABD'de online perakende cirosunun geçen yıl 172 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, yapılan bir araştırmada da 2010 yılında 329 milyar dolara ulaşmasının beklendiğinin ortaya çıktığını kaydederek, Avrupa'da ise online satışlarda 9,79 milyar avro ile İngiltere'nin ilk sırada yer aldığını, İngiltere'yi 9,71 milyar avro ile Almanya ve 6,5 milyar avro ile Fransa'nın izlediğini bildirdi.2006 yılı için Batı Avrupa'da toplam online satış rakamının 97 milyar dolar olarak tahmin edildiğini, bu rakamın 2010 yılında 234 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ifade eden Dönmez, ''Bu yıl kişi başı ortalama harcama ABD'de 1,83 dolar, İngiltere için 2,1 dolar olarak tahmin ediliyor'' dedi.Üye sayısı bu yıl itibariyle toplam 846 bin 772 kişiye ulaşan ve günlük ortalama 150 bin tüketicinin ziyaret ettiği Hespiburada.com'un, aylık ortalama cirosunun 7 milyon dolar olduğunu belirten Dönmez, geçen yıl 42 milyon dolar olan ciroyu bu yıl 83 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.