Nokia geriliyor, Apple yükseliyor
Nokia, Lumia serisinin Türkiye'de satışa sunulmasından önce yapılan bir araştırmaya göre, akıllı telefonlarda kullanıcılar açısından favorilikte yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken, Apple yüzde 23'ten 31'e çıktı
08.12.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Araştırma şirketi Nielsen tarafından gerçekleştirilen Türkiye'deki akıllı telefon sahipleri ile Akıllı Telefon Araştırması Nisan - Haziran 2012 araştırmasına göre, akıllı telefon kullanıcılarının sahip oldukları cihazlardan memnuniyeti oldukça yüksek! Akıllı telefonlar kullanıcılardan ortalamada 10 üzerinden 8.6 puan aldı. En yüksek memnuniyet 9.2 ile Apple'da. Apple'ı sırasıyla RIM Blackberry 8.7; Samsung 8.6; Nokia 8.4 ile takip ediyor. Akıllı telefon kullanıcıları arasında favori görünen telefon markaları sırasıyla Nokia yüzde 37, Apple yüzde 31, Samsung yüzde 17, RIM Blackberry yüzde 6. Geçen seneye göre önemli değişimler söz konusu. Nokia yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken; Apple yüzde 23'ten yüzde 31'e ve Samsung yüzde 12'den yüzde 17'ye yükseliş gösterdi.
Akıllı telefonlar yaygınlaşıyor
BrandSpark tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre ise, akıllı telefon kullanımı, tüketici tercihleri, mobil reklâm harcamaları konusunda önemli verileri ortaya koyan araştırmalar, 2013 yılı stratejileri için markalara ve özellikle telekom operatörlerine önemli ipuçları verecek.
• Akıllı telefonlar, Türk tüketicisi için standart aksesuarlardan: Neredeyse online (internete bağlanabilen) nüfus içindeki 10 alışveriş yapandan 6 tanesinin akıllı telefonu var ve diğer taraftan da olmayanlardan her iki tanesinden 1 tanesi almayı planlıyor.
• Akıllı telefon kullanımında uygulamalar oldukça yoğun. 10 akıllı telefon kullanıcısından 8 tanesi sadece e-posta ve web tarayıcısı haricinde uygulama (aplikasyon) kullanıyor. Facebook, hava durumu ve harita aplikasyonları ile haber aplikasyonları en çok kullanılan aplikasyonlar. Bunları oyun ve bankacılık aplikasyonları takip ediyor.
• Türk tüketicisi şu anda ürün bilgisine bağlı durumda ve mağaza içindeyken bunları akıllı telefonundan inceliyor: Yüzde 64'ü düzenli olarak online alışveriş yaptıklarını belirtiyor.
• 10 kişiden 7 tanesi müşteri ödüllerinden, sosyal ağlardaki arkadaş tavsiyelerinden ve online tüketici değerlendirmelerinden gelen ürün tavsiyelerine güveniyor.
• Mutfak alışverişi yapanların yüzde 54'ü liste kullanırken, bunların sadece yüzde 14'ü ürünlerin markasını seçmiş durumda. Büyük çoğunluk, marka seçimi ile son kararlarını mağazanın içindeyken yapıyorlar.
• Şu anda alışveriş yapanların yüzde 60'ı broşürleri sebze/meyve alışverişleri sırasında ne alacakları ile ilgili olarak ana fikir kaynağı olarak görüyor.
• Broşürler ve mağaza içi tabelalar/görseller alışveriş yapanlara daha zengin bilgi sunmak üzere mobil teknolojiyi bir kaldıraç olarak kullanabilirler.
Araştırma şirketi Nielsen tarafından gerçekleştirilen Türkiye'deki akıllı telefon sahipleri ile Akıllı Telefon Araştırması Nisan - Haziran 2012 araştırmasına göre, akıllı telefon kullanıcılarının sahip oldukları cihazlardan memnuniyeti oldukça yüksek! Akıllı telefonlar kullanıcılardan ortalamada 10 üzerinden 8.6 puan aldı. En yüksek memnuniyet 9.2 ile Apple'da. Apple'ı sırasıyla RIM Blackberry 8.7; Samsung 8.6; Nokia 8.4 ile takip ediyor. Akıllı telefon kullanıcıları arasında favori görünen telefon markaları sırasıyla Nokia yüzde 37, Apple yüzde 31, Samsung yüzde 17, RIM Blackberry yüzde 6. Geçen seneye göre önemli değişimler söz konusu. Nokia yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken; Apple yüzde 23'ten yüzde 31'e ve Samsung yüzde 12'den yüzde 17'ye yükseliş gösterdi.
Akıllı telefonlar yaygınlaşıyor
BrandSpark tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre ise, akıllı telefon kullanımı, tüketici tercihleri, mobil reklâm harcamaları konusunda önemli verileri ortaya koyan araştırmalar, 2013 yılı stratejileri için markalara ve özellikle telekom operatörlerine önemli ipuçları verecek.
• Akıllı telefonlar, Türk tüketicisi için standart aksesuarlardan: Neredeyse online (internete bağlanabilen) nüfus içindeki 10 alışveriş yapandan 6 tanesinin akıllı telefonu var ve diğer taraftan da olmayanlardan her iki tanesinden 1 tanesi almayı planlıyor.
• Akıllı telefon kullanımında uygulamalar oldukça yoğun. 10 akıllı telefon kullanıcısından 8 tanesi sadece e-posta ve web tarayıcısı haricinde uygulama (aplikasyon) kullanıyor. Facebook, hava durumu ve harita aplikasyonları ile haber aplikasyonları en çok kullanılan aplikasyonlar. Bunları oyun ve bankacılık aplikasyonları takip ediyor.
• Türk tüketicisi şu anda ürün bilgisine bağlı durumda ve mağaza içindeyken bunları akıllı telefonundan inceliyor: Yüzde 64'ü düzenli olarak online alışveriş yaptıklarını belirtiyor.
• 10 kişiden 7 tanesi müşteri ödüllerinden, sosyal ağlardaki arkadaş tavsiyelerinden ve online tüketici değerlendirmelerinden gelen ürün tavsiyelerine güveniyor.
• Mutfak alışverişi yapanların yüzde 54'ü liste kullanırken, bunların sadece yüzde 14'ü ürünlerin markasını seçmiş durumda. Büyük çoğunluk, marka seçimi ile son kararlarını mağazanın içindeyken yapıyorlar.
• Şu anda alışveriş yapanların yüzde 60'ı broşürleri sebze/meyve alışverişleri sırasında ne alacakları ile ilgili olarak ana fikir kaynağı olarak görüyor.
• Broşürler ve mağaza içi tabelalar/görseller alışveriş yapanlara daha zengin bilgi sunmak üzere mobil teknolojiyi bir kaldıraç olarak kullanabilirler.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.