logo
09 NİSAN 2025

Nokia geriliyor, Apple yükseliyor

Nokia, Lumia serisinin Türkiye'de satışa sunulmasından önce yapılan bir araştırmaya göre, akıllı telefonlarda kullanıcılar açısından favorilikte yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken, Apple yüzde 23'ten 31'e çıktı

08.12.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Araştırma şirketi Nielsen tarafından gerçekleştirilen Türkiye'deki akıllı telefon sahipleri ile Akıllı Telefon Araştırması Nisan - Haziran 2012 araştırmasına göre, akıllı telefon kullanıcılarının sahip oldukları cihazlardan memnuniyeti oldukça yüksek! Akıllı telefonlar kullanıcılardan ortalamada 10 üzerinden 8.6 puan aldı. En yüksek memnuniyet 9.2 ile Apple'da. Apple'ı sırasıyla RIM Blackberry 8.7; Samsung 8.6; Nokia 8.4 ile takip ediyor. Akıllı telefon kullanıcıları arasında favori görünen telefon markaları sırasıyla Nokia yüzde 37, Apple yüzde 31, Samsung yüzde 17, RIM Blackberry yüzde 6. Geçen seneye göre önemli değişimler söz konusu. Nokia yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken; Apple yüzde 23'ten yüzde 31'e ve Samsung yüzde 12'den yüzde 17'ye yükseliş gösterdi.

Akıllı telefonlar yaygınlaşıyor
BrandSpark tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre ise, akıllı telefon kullanımı, tüketici tercihleri, mobil reklâm harcamaları konusunda önemli verileri ortaya koyan araştırmalar, 2013 yılı stratejileri için markalara ve özellikle telekom operatörlerine önemli ipuçları verecek.
• Akıllı telefonlar, Türk tüketicisi için standart aksesuarlardan: Neredeyse online (internete bağlanabilen) nüfus içindeki 10 alışveriş yapandan 6 tanesinin akıllı telefonu var ve diğer taraftan da olmayanlardan her iki tanesinden 1 tanesi almayı planlıyor.
• Akıllı telefon kullanımında uygulamalar oldukça yoğun. 10 akıllı telefon kullanıcısından 8 tanesi sadece e-posta ve web tarayıcısı haricinde uygulama (aplikasyon) kullanıyor. Facebook, hava durumu ve harita aplikasyonları ile haber aplikasyonları en çok kullanılan aplikasyonlar. Bunları oyun ve bankacılık aplikasyonları takip ediyor.
• Türk tüketicisi şu anda ürün bilgisine bağlı durumda ve mağaza içindeyken bunları akıllı telefonundan inceliyor: Yüzde 64'ü düzenli olarak online alışveriş yaptıklarını belirtiyor.
• 10 kişiden 7 tanesi müşteri ödüllerinden, sosyal ağlardaki arkadaş tavsiyelerinden ve online tüketici değerlendirmelerinden gelen ürün tavsiyelerine güveniyor.
• Mutfak alışverişi yapanların yüzde 54'ü liste kullanırken, bunların sadece yüzde 14'ü ürünlerin markasını seçmiş durumda. Büyük çoğunluk, marka seçimi ile son kararlarını mağazanın içindeyken yapıyorlar.
• Şu anda alışveriş yapanların yüzde 60'ı broşürleri sebze/meyve alışverişleri sırasında ne alacakları ile ilgili olarak ana fikir kaynağı olarak görüyor.
• Broşürler ve mağaza içi tabelalar/görseller alışveriş yapanlara daha zengin bilgi sunmak üzere mobil teknolojiyi bir kaldıraç olarak kullanabilirler.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Limon da yumurtanın kaderini yaşayacak
Limon ihracatında kısıtlama kaldırıldı
Onlarca kişi hayatta kalamadı!
Survivor'ın çekildiği ülkede büyük felaket
İktidar yine 'sıfır'la çarptı
Meclis'te muhalefet yine saf dışı!
Engin Polat'ta 'halkçı' çıktı
'Onlarca şubemiz kapandı, binlerce kişi işsiz kaldı'
Mart ayında 145 işçi hayatını kaybetti
3 ayda 447 işçi öldü
Türkiye listede var mı?
En zengin şehirlerin çoğu Amerika'da
CHP'nin yol haritası belli oldu
İlk miting yarın Şişli'de
Oysa Türkiye mutlu etti!
Almanya'nın iftiharı Porsche'da şok
Protestoculara hapis talebi
139 kişi için 3'er yıl istendi
Bundan sonra neler olabilir?
Altın fiyatlar düştü, çıktı
7 aylık su ihtiyacı garanti
İstanbul'da barajlardaki doluluk oranı coştu
Erdoğan, Özgür Özel'e 500 bin TL'lik 'cunta' davası
Dava haberini Erdoğan'ın avukatı Hüseyin Aydın duyurdu
Bayram tatilinin bilançosu belli oldu
74 kişi trafik kazalarında can verdi
38 memur gözaltına alındı
Kapıkule'de rüşvet operasyonu
Bizi sosyal medyada da takip edin!
Yeni Mesaj artık Bluesky'da
Limon da yumurtanın kaderini yaşayacak
Limon ihracatında kısıtlama kaldırıldı
Onlarca kişi hayatta kalamadı!
Survivor'ın çekildiği ülkede büyük felaket
İktidar yine 'sıfır'la çarptı
Meclis'te muhalefet yine saf dışı!
Engin Polat'ta 'halkçı' çıktı
'Onlarca şubemiz kapandı, binlerce kişi işsiz kaldı'
Mart ayında 145 işçi hayatını kaybetti
3 ayda 447 işçi öldü
Türkiye listede var mı?
En zengin şehirlerin çoğu Amerika'da
CHP'nin yol haritası belli oldu
İlk miting yarın Şişli'de
Oysa Türkiye mutlu etti!
Almanya'nın iftiharı Porsche'da şok
Protestoculara hapis talebi
139 kişi için 3'er yıl istendi
Bundan sonra neler olabilir?
Altın fiyatlar düştü, çıktı
7 aylık su ihtiyacı garanti
İstanbul'da barajlardaki doluluk oranı coştu
Erdoğan, Özgür Özel'e 500 bin TL'lik 'cunta' davası
Dava haberini Erdoğan'ın avukatı Hüseyin Aydın duyurdu
Bayram tatilinin bilançosu belli oldu
74 kişi trafik kazalarında can verdi
38 memur gözaltına alındı
Kapıkule'de rüşvet operasyonu
Bizi sosyal medyada da takip edin!
Yeni Mesaj artık Bluesky'da
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.