logo
25 NİSAN 2025

Neden Almanya'ya Çin otomobili girmiyor?

29.09.2006 00:00:00
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, Çin'den Türkiye otomobil ithalatı ile ilgili olarak, Türkiye'deki motorlu araç pazarının AB ile tam uyum içinde olan bir pazar olduğunu belirterek, bu pazarda yer alacak ürünlerin AB mevzuatı açısından her yönüyle uyumlu olma mecburiyeti bulunduğunu kaydetti.

Konuyu değerlendiren Tezer, Türkiye'nin bu ve buna benzer gelişmeleri çok kere yaşadığını, bilinmeyen bir sürü markanın pazara girdiğini ve bir iki yıl içinde arkasında binlerce mağdur tüketici bırakarak çıkıp gittiğini anlattı.

Özellikle Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun iki yıllık garanti mecburiyetinin pazarda yer alan herhangi bir ürünün kurallara uygun ve yaygın bakım servis ağının bulunmasını zorunlu kıldığını ifade eden Tezer, şunları söyledi: ''Dolayısıyla yeni girecek ürünler için Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun uygulanmasında ve dış ticaret rejimiyle ilgili mevzuat çerçevesinde tedbirlerin hiçbir şekilde aksatılmaması zorunludur. Konu rekabet konusu değil, haksız rekabetin yaratacağı tehdittir. Bu açıdan piyasaya girmiş, plaka dahi almış araçlarla ilgili çok değişik sorular da gündemdedir.''

NEDEN ALMANYA'YA GİREMİYOR...Bayraktarlar Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Bayraktar ise Çin'den Türkiye'ye otomobil ithalatına ilişkin olarak, piyasa denetimlerinin ithalatta önemli ölçüde kaldırıldığını belirterek, ancak bir şikayet veya ihbar olduğu zaman bu denetimlerin yapıldığını söyledi.

Bu durumun beraberinde yedek parça anlamında bazı kalite ve standart dışı parçaların Türkiye'ye girmesini hızlandırdığını ifade eden Bayraktar, ''Yalnız Çin değil, Hindistan benzeri ülkelerden de gelenler var. Bu son derece rahatsız ediyor'' dedi.Denetim mekanizmasının önemine dikkat çeken Bayraktar, araçların belli bir şartnameye tabi olduğunu anlattı.

Çevreye uyum, yakıt ve bazı onayların tam olması gerektiğinin altını çizen Bayraktar, şunları söyledi: ''Neden Almanya'ya Çin arabası giremiyor da Türkiye'ye girecek, buna bakmak lazım. Yine burada denetimlerin, doğru kuralların iyi işletilmesi önemli bir nokta. Bunlar iyi işletilirse bence korkulacak bir şey yok. Oralarda üretilen araçlar, bizim Türkiye'deki üretimlere göre çok daha düşük standartlarda. Onun için biz daha iddialıyız. Daha ileri seviyedeyiz. Hem parçalarımızda hem araçlarımızda... O nedenle ben şu aşamada bir korku görmüyorum. Ama 5-10 yıl sonra bu farklı olabilir.''

DENETİMAhmet Bayraktar, Türkiye'nin otomotivde önemli bir rüzgarı yakaladığını dile getirerek, ''Belki çok fırtınalı bir rüzgar değil, ama sağlıklı bir şekilde gelişen, yavaş yavaş artan bir sektör var. Mühim olan buna iyi sahip çıkmanın yoluna bakmak'' dedi.İthalatta serbestliği istediklerini belirten Bayraktar, buna karşı olmadıklarını, tam olarak desteklediklerini, ithalat gerçekleştirilirken de denetimlerin iyi yapılmasını beklediklerini kaydetti.

Batı pazarının Türk üreticilerini iyi seviyede araç yapmaya yönlendirdiğini anlatan Bayraktar, ''Batı pazarı bizi bu seviyeye getirdi'' dedi.Otomotiv sektörünün tamamen kayıt içi bir sektör olduğuna dikkat çeken Bayraktar, ''Ama maalesef istihdam sağlayan bu sektöre teşvik verilmediği gibi, bilakis biz hala kayıt dışı sektörün yükünü çeker durumdayız. Sektör olarak cezalandırılıyoruz'' diye konuştu.

ÇİN, AVRUPA'YA İHRACAT YAPAMIYORTofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. Mali Direktörü (CFO) Nezih Olcay da Çin'de üretilen otomobillerin gerekli standartları sağlaması durumunda Türkiye'ye girebileceğini söyledi.''Ama gerekli onaylar varsa girmeli'' diyen Olcay, ithalatta denetim ve kontrolün önemine dikkat çekti.Gerekli kontrollerin yapılması durumunda Çin'den ithalatın Türk pazarı için çok büyük sorun teşkil etmeyeceğini dile getiren Olcay, ''Ancak kalitesiz ve düşük fiyatlı araç girecekse, elbette haksız rekabet olur. Ben, bu tip araçları Türk pazarının da tüketicisinin de kabulleneceğini sanmıyorum'' diye konuştu. Çin'in Avrupa'ya ihracat yapamadığının altını çizen Olcay, ''Demek ki bir problem var'' dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Naci Görür’den çarpıcı uyarılar geldi
‘İstanbul depremi olacak’
Türkiye'nin aktif yaşlanma endeksi açıklandı
2024'te 29.7'ye yükseldi
Bakırköy’de zincirleme kaza
5 yaralı var
Çanakkale Kara Savaşları'nın 110. yılı
'Vefa Yürüyüşü' gerçekleştirildi
Erdoğan’ın başdanışmanından eleştiri
‘Bu sistem yürümedi’
Trump'tan Putin'e uyarı
Saldırılar sürerse yaptırım gelebilir
Uzmanlar uyarıyor
Evinizde deprem tatbikatı yaptınız mı?
Narin Güran cinayeti davasında ikinci duruşma
3'ü çocuk 15 sanık yargılanıyor
BAE İsrail hesabına mı iş görüyor?
Somali'de İsrail radarı konuşlandırmış
İki nükleer güç fazlasıyla gergin
Pakistan'dan 'savaş nedeni sayarız' uyarısı
İstanbul beşik gibi
6,2'lik deprem sonrası 290'dan fazla artçı
IŞID-DEAŞ, Türkiye'de
İçişleri Bakanı Yerlikaya: '210 şüpheli yakalandı'
Dışişleri'nden 1915 tepkisi
'1915 olayları siyaseten istismar ediliyor'
Kütahya'da 4,5 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Simav ilçesi
Sözde soykırım iddialarına karşı ABD'de protesto
1915 olayları çarpıtılıyor!
Naci Görür’den çarpıcı uyarılar geldi
‘İstanbul depremi olacak’
Türkiye'nin aktif yaşlanma endeksi açıklandı
2024'te 29.7'ye yükseldi
Bakırköy’de zincirleme kaza
5 yaralı var
Çanakkale Kara Savaşları'nın 110. yılı
'Vefa Yürüyüşü' gerçekleştirildi
Erdoğan’ın başdanışmanından eleştiri
‘Bu sistem yürümedi’
Trump'tan Putin'e uyarı
Saldırılar sürerse yaptırım gelebilir
Uzmanlar uyarıyor
Evinizde deprem tatbikatı yaptınız mı?
Narin Güran cinayeti davasında ikinci duruşma
3'ü çocuk 15 sanık yargılanıyor
BAE İsrail hesabına mı iş görüyor?
Somali'de İsrail radarı konuşlandırmış
İki nükleer güç fazlasıyla gergin
Pakistan'dan 'savaş nedeni sayarız' uyarısı
İstanbul beşik gibi
6,2'lik deprem sonrası 290'dan fazla artçı
IŞID-DEAŞ, Türkiye'de
İçişleri Bakanı Yerlikaya: '210 şüpheli yakalandı'
Dışişleri'nden 1915 tepkisi
'1915 olayları siyaseten istismar ediliyor'
Kütahya'da 4,5 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Simav ilçesi
Sözde soykırım iddialarına karşı ABD'de protesto
1915 olayları çarpıtılıyor!
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.