Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli videolar oluyor
09.06.2022 15:06:00





Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye'deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 'Reklam Dikkat Araştırması'na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75'i televizyon izlerken, yüzde 68'i yatakta uyumadan önce, yüzde 65'i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66'sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54'i "30 dakika ile 1 saat arası" yanıtını verdi. Katılımcıların yüzde 83'ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55'i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ettikleri söyledi. Kullanıcıların yüzde 30'u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29'u ise reklama tıkladığını ifade etti. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53'ü video reklamları, yüzde 50'si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33'ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.
Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 79'u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtti. Ayrıca yüzde 89'u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84'ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 57'si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52'si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38'i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtti. Araştırmaya göre markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Çünkü Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 40'ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.
En çok video tıklanıyor
Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54'i "30 dakika ile 1 saat arası" yanıtını verdi. Katılımcıların yüzde 83'ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55'i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ettikleri söyledi. Kullanıcıların yüzde 30'u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29'u ise reklama tıkladığını ifade etti. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53'ü video reklamları, yüzde 50'si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33'ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.
Duygusal hikayeler daha kalıcı
Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 79'u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtti. Ayrıca yüzde 89'u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84'ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 57'si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52'si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38'i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtti. Araştırmaya göre markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Çünkü Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 40'ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.