logo
10 NİSAN 2025

Mobil reklamlar başarıyı getiriyor

Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli videolar oluyor
 

09.06.2022 15:06:00
Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Mobil reklamlar başarıyı getiriyor
Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye'deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 'Reklam Dikkat Araştırması'na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75'i televizyon izlerken, yüzde 68'i yatakta uyumadan önce, yüzde 65'i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66'sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.


En çok video tıklanıyor


Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54'i "30 dakika ile 1 saat arası" yanıtını verdi. Katılımcıların yüzde 83'ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55'i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ettikleri söyledi. Kullanıcıların yüzde 30'u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29'u ise reklama tıkladığını ifade etti. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53'ü video reklamları, yüzde 50'si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33'ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.


Duygusal hikayeler daha kalıcı


Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 79'u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtti. Ayrıca yüzde 89'u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84'ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 57'si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52'si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38'i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtti. Araştırmaya göre markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Çünkü Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 40'ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
'Mustafa Kemal örnektir'
Endonezya lideri TBMM'de konuştu
Hüseyin Baş’tan gözaltılara tepki
‘Gözaltı değil özgür basına gözdağı’
Erdoğan - DEM Parti görüşmesi gerçekleşti
Beklenen görüşme 13.30'da başladı
Hedef Kıbrıs'taki Türk varlığı
Rumlardan Türklere karşı yeni terör örgütü
Mısır, Avrupa'dan destek istiyor
9 milyondan fazla mülteci var
Trump, Karelina'yı Putin'den aldı
12 yıl hapis cezasına çarptırılmıştı
Avrupa, Trump'ın kararından memnun
Leyen misilleme konusunda renk vermedi
Cumhurbaşkanlığı kurullarına yeni atamalar
140 isim Resmi Gazete'de
Ahmet Minguzzi'nin kabri tahrip edildi
Cinayet davasında ilk duruşma başladı
1 ay önce özelleştirilen madende göçük
İşçiler özelleştirmeye karşı çıkıyordu
Murat Ağırel ve Timur Soykan gözaltına alındı
Tehdit ve şantaj iddiası var
Özelleştirilmek isteniyordu
Çayırhan maden ocağında göçük
'Suriye'de İsrail ile teknik temasımız var'
Hakan Fidan canlı yayında açıkladı
'Hepsini sürgün edeceğiz'
İsrail Refah planını açıkladı
Çin hariç askıda!
Trump'tan yeni vergi kararları
'Mustafa Kemal örnektir'
Endonezya lideri TBMM'de konuştu
Hüseyin Baş’tan gözaltılara tepki
‘Gözaltı değil özgür basına gözdağı’
Erdoğan - DEM Parti görüşmesi gerçekleşti
Beklenen görüşme 13.30'da başladı
Hedef Kıbrıs'taki Türk varlığı
Rumlardan Türklere karşı yeni terör örgütü
Mısır, Avrupa'dan destek istiyor
9 milyondan fazla mülteci var
Trump, Karelina'yı Putin'den aldı
12 yıl hapis cezasına çarptırılmıştı
Avrupa, Trump'ın kararından memnun
Leyen misilleme konusunda renk vermedi
Cumhurbaşkanlığı kurullarına yeni atamalar
140 isim Resmi Gazete'de
Ahmet Minguzzi'nin kabri tahrip edildi
Cinayet davasında ilk duruşma başladı
1 ay önce özelleştirilen madende göçük
İşçiler özelleştirmeye karşı çıkıyordu
Murat Ağırel ve Timur Soykan gözaltına alındı
Tehdit ve şantaj iddiası var
Özelleştirilmek isteniyordu
Çayırhan maden ocağında göçük
'Suriye'de İsrail ile teknik temasımız var'
Hakan Fidan canlı yayında açıkladı
'Hepsini sürgün edeceğiz'
İsrail Refah planını açıkladı
Çin hariç askıda!
Trump'tan yeni vergi kararları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.