Asım Kocabıyık Konferans Salonu'nda yapılan seminere; İzlem İnternational Medya İzleme Analiz ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Özçamlıbel, İzlem Yönetim Kurulu Üyeleri ve Production Menajer Ersen Tunca katıldı. İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasret Çomak'ın açılış konuşmasının ardından söz alan Özçamlıbel, Türkiye'de Medya Takibinin ilk olarak sendika ve işverenlerin grev ve lokavt ilanlarını birbirlerinden saklamak amacı ile az okunan gazetelere ilan vermeleri üzerine başladığını ve daha sonra ihale ilanlarının da yaklaşık aynı nedenlerle takip edilmesi gerekliliğinden doğduğunu, 1980'li yıllarda şirketlerin kendi bünyelerinde sektör ve haber takibine geçtiğini, gazete, dergi TV Kanalları ve Radyoların 1990 yıllarda çoğalması ile Medya Takibinin daha profesyonelce yapılması gereği üzerine Medya Takip Merkezleri kurulduğunu, bugün tüm medya takip hizmetlerinde İZLEM Medyanın bir çok konuda öncülük yaptığını her ne kadar Türkiye'de lider Medya Takip Merkezi olsalar da hala yeterli olunamadığını belirtti.
"Medya beyin yıkama sanatıdır"
Tunca, reklamın bir "beyin yıkama sanatı" olduğunu söyleyerek, insan psikolojisinden anlamayan bir kişinin reklamcı ya da iletişimci olamayacağını belirtti. Reklamlarda insanların bilinçaltına hükmeden öğelerin kullanılmaması gerektiğini ifade eden Tunca, Türkiye'de bu kurala pek uyulmadığını savundu.
"Medya beyin yıkama sanatıdır"
Tunca, reklamın bir "beyin yıkama sanatı" olduğunu söyleyerek, insan psikolojisinden anlamayan bir kişinin reklamcı ya da iletişimci olamayacağını belirtti. Reklamlarda insanların bilinçaltına hükmeden öğelerin kullanılmaması gerektiğini ifade eden Tunca, Türkiye'de bu kurala pek uyulmadığını savundu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.