Marketler kırtasiyecilik yapmasın!
Tüm Kırtasiyeciler Derneği Genel Sekreteri İrem Özkal, "Kırtasiyecilerimiz yıllık satışlarının yaklaşık yüzde 40'ını sezonumuz olan Ağustos ve Eylül aylarında yapıyor. Ancak aynı dönemde zincir marketlerin bu ürünlerin satışını yapmasından dolayı elbette kırtasiyeci esnafımız çok ciddi sıkıntılar yaşıyor" dedi.
02.09.2021 11:24:00





Okulların 6 Eylül'de yüz yüze eğitime başlayacak olması nedeniyle kırtasiye ürünlerine yönelik talep geçen yıla göre yüzde 10 artış gösterdi. Sektör, bu ürünlerde KDV indirimi talep etti, ürünlerin zincir marketlerde satılmamasını istedi. Tüm Kırtasiyeciler Derneği Genel Sekreteri İrem Özkal, kırtasiye ürünlerinde geçen yıla göre ortalama yüzde 10'luk artışın söz konusu olduğunu aktararak, "Pandemi, rekabet koşullarının etkisi ve diğer maliyetlerin ürünlere önemli ölçüde yansıtılmadığı bir okul sezonu olacağını söyleyebiliriz" diye konuştu.
Son yıllardaki ham madde sıkıntısı, ithalatta artan gözetim ve vergi yükünün ürün fiyatlarının artışındaki önemli faktörler olduğuna dikkati çeken Özkal, "Bununla birlikte vurgulamak isteriz ki ithalata getirilen vergi ve fon politikası, ürün güvenliği, Uzak Doğu'dan ithal ürünlerde teslimat süreleri gibi nedenler, işletmelerimizin ithalattan üretime geçişini de yönlendirdi. Girişimci imalat sanayimiz pandemi koşullarını fırsat bilerek ihracata ağırlık vermiş, ithalattaki sıkıntıları gidermek için büyük çapta imalata yönelmiştir. Bu girişimden kırtasiye sektörümüz de önemli fayda sağlamıştır" dedi. Marketlerde kırtasiye ürünleri satışının esnafı olumsuz etkilediğinin altını çizen Özkal, "Türkiye'de yaklaşık 15 bin kırtasiyeci faaliyet gösteriyor ve bu kırtasiyecilerimiz yıllık satışlarının yaklaşık yüzde 40'ını sezonumuz olan Ağustos ve Eylül aylarında yapıyor. Ancak aynı dönemde zincir marketlerin ve sektör dışı yapıların da (tekstil mağazaları gibi) kırtasiye ürünleri ile ilgili kampanyalar düzenlemesi ve bu ürünlerin satışını yapmasından dolayı elbette kırtasiyeci esnafımız çok ciddi sıkıntılar yaşıyor" ifadelerini kullandı. AA
Son yıllardaki ham madde sıkıntısı, ithalatta artan gözetim ve vergi yükünün ürün fiyatlarının artışındaki önemli faktörler olduğuna dikkati çeken Özkal, "Bununla birlikte vurgulamak isteriz ki ithalata getirilen vergi ve fon politikası, ürün güvenliği, Uzak Doğu'dan ithal ürünlerde teslimat süreleri gibi nedenler, işletmelerimizin ithalattan üretime geçişini de yönlendirdi. Girişimci imalat sanayimiz pandemi koşullarını fırsat bilerek ihracata ağırlık vermiş, ithalattaki sıkıntıları gidermek için büyük çapta imalata yönelmiştir. Bu girişimden kırtasiye sektörümüz de önemli fayda sağlamıştır" dedi. Marketlerde kırtasiye ürünleri satışının esnafı olumsuz etkilediğinin altını çizen Özkal, "Türkiye'de yaklaşık 15 bin kırtasiyeci faaliyet gösteriyor ve bu kırtasiyecilerimiz yıllık satışlarının yaklaşık yüzde 40'ını sezonumuz olan Ağustos ve Eylül aylarında yapıyor. Ancak aynı dönemde zincir marketlerin ve sektör dışı yapıların da (tekstil mağazaları gibi) kırtasiye ürünleri ile ilgili kampanyalar düzenlemesi ve bu ürünlerin satışını yapmasından dolayı elbette kırtasiyeci esnafımız çok ciddi sıkıntılar yaşıyor" ifadelerini kullandı. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.