Lüks ürünlerde işler tıkırında
Canlanan Çin pazarı, ABD’de artan harcamalar ve online kanalların gücü sayesinde lüks tüketim pazarı 2019 seviyelerine beklenenden daha hızlı dönüyor.
25.11.2021 18:13:00





Canlanan Çin pazarı, ABD'de artan harcamalar ve online kanalların gücü sayesinde lüks tüketim pazarı 2019 seviyelerine beklenenden daha hızlı dönüyor. Dünyanın önde gelen danışmanlık firmalarından Bain & Company'nin İtalya Lüks Eşya Sanayicileri Vakfı Fondazione Altagamma ile hazırladığı 20'nci Lüks Araştırması raporu yayımlandı. Raporda ilginç bulgulara yer verildi.
Rapora göre, oldukça güçlü şekilde geri dönen kişisel lüks ürünler sektörü 2021'de V şeklinde bir toparlanma eğrisi çizdi. 2020'de sert bir şekilde daralan sektör 2021'de yüzde 29 oranında büyüyerek 238 milyar Euro seviyesine çıktı. Pazarın bu yıl 2019'daki düzeyine göre yüzde 1 büyümesi bekleniyor. Bain & Company kişisel lüks ürünler pazarının önümüzdeki dönemde yıllık ortalama yüzde 6-8 büyüme ile 2025 itibarı ile 360-380 milyar Euro büyüklüğe ulaşabileceğini tahmin ediyor. Lüks ürünleri ve deneyimleri kapsayan genel lüks pazarı ise yaklaşık 1.1 trilyon Euro büyüklüğe ulaştı ama hâlâ 2019 seviyelerinin altında bulunuyor. Amerika kıtası 89 milyar Euro büyüklükle global pazarın yüzde 31'ini oluşturuyor ve halen dünyanın en büyük lüks tüketim pazarı konumunda bulunuyor. Çin ise 60 milyar Euro büyüklükle global pazarın yüzde 21'ine sahip. Büyümede Dubai ve Suudi Arabistan'ın öncü olduğu Ortadoğu da performansı yüksek pazarlar arasında yer alıyor. Lüks ürünlerde krizde ikinci el pazarı büyüdü. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.