logo
24 NİSAN 2025

Lojistik sektörü tır sürücüsü bulamıyor!

 
 
Sınır kapılarında dört güne varan beklemeler ve ağır çalışma koşulları nedeniyle lojistik sektörü tır sürücüsü bulmakta zorlanıyor. UTİKAD Başkanı Ayşem Ulusoy, sadece şoför değil ara eleman bulmakta da zorlandıklarını belirterek, "Genç nesil bu şartlarda çalışmak istemiyor" dedi. 

09.01.2023 13:04:00
  Lojistik sektörü tır sürücüsü bulamıyor!
  Lojistik sektörü tır sürücüsü bulamıyor!

RECEP BAHAR / İSTANBUL

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, UTİKAD Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, lojistik sektörünün 2022 yılında hem küresel hem de bölge özelinde birçok sorunla mücadele ettiğini belirterek, "Küresel ekonomideki durgunluk, artan enerji fiyatları, savaş nedeniyle ticaret rotalarındaki değişimler ve sınır kapılarında yaşanan uzun tır kuyrukları gibi hızlı şekilde çözüm üretilmesi gereken sorunları sektörümüzün çatı derneği olma bilinciyle etkin şekilde gündemimize aldık ve kamu nezdinde gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde çözüm önerileri sunduk" dedi.

Sürücü bulmak zorlaştı

Sadece tır sürücüsü değil ara eleman bulmakta da zorlandıklarına işaret eden Ulusoy, şunları söyledi: "Mesela ofiste operasyonu yönlendirme elemanı da bulamıyoruz. Tır sürücüleri sınır kapılarında 90 saati aşan kuyruklarda bekliyor. Genç nesil bu şartlarda çalışmak istemiyor. Kapıkule Sınır Kapısı'nın fiziki altyapısı iyileştirildi. Ancak o zaman Bulgaristan'da yani Avrupa Birliği'nde sorun başlıyor… Bu Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) de sorunu... Avrupa bizim malımızın onların yollarından geçmesini istemiyor. Durum bu olunca 20 yıllık sürücümüze vize alamıyoruz. Burada en önemli mesele devlet desteği… Ağır çalışma şartları olan bir sektörüz, dolayısıyla insan kaynakları sorunumuz büyük." Bu noktada söz alan UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Tekin de, şoför sorununun dünyanın sorunu olduğunu belirtti.

Türkiye'nin konumu avantajlı

Öte yandan Çin'in Bir Kuşak Bir Yol Projesi kapsamındaki Orta Koridor'da Türkiye'nin konumunun önemine vurgu yapan Ulusoy, lojistik sektöründe rekabet için güzergahların ve pazarların çeşitlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Ulusoy, Türkiye'nin yaptığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray ve limanlar gibi önemli yatırımlara dikkati çekerek, Orta Koridor'da Türkiye'nin doğudan batıya kesintisiz erişimin sağlanması açısından kritik bir yere sahip olduğunu söyledi. Orta Koridor güzergahında hedeflenen kapasiteye ulaşılması için Türkiye'nin ardından komşu ülkelerin de altyapı, gümrük ve mevzuat iyileştirilmeleri yapması gerektiğine vurgu yapan Ulusoy, şöyle konuştu: "Lojistik sektörüne verilen teşvikler KOBİ'leri kapsayacak şekilde iyi kurgulanmalı ve özellikle Avrupa Yeşil Mutabakatı gibi önemli bir gündem maddesi sektör olarak önümüzde dururken araç dönüşümleri gibi konularda teşviklerin tüm lojistik sektörünü kapsayacak şekilde ele alınması son derece önemli."


Kazakistan Çin'den gelen trenlere zorluk çıkarıyor!

Toplantıda söz alan UTİKAD Yönetim Kurulu üyeleri gemi konteynır fiyatlarının hemen hemen pandemi öncesine indiğine işaret ederek, "Rekabet koşulu deniz lehine dönmüş durumda. Pandemide tren için fırsat vardı ancak şimdi yok. Ucuz olan şey hızlı da olmalı. Trenlerin ülke geçişleri hızlanmalı. Özellikle Çin-Kazakistan sınırındaki sorunlar halledilmeli. Kazakistan engelleme yapıyor. Çin'den Türkiye'ye tren 9 günde gelirse, deniz yolundan yüksek fiyat ödeyen olur. Şimdi bir ayı geçiyor. Tren hızlı gitmesi gereken ürünler de kullanılıyor. Asıl yük rotası deniz zira Çin-Avrupa hattındaki tren yükü miktarı, Şanghay Limanı'nın 3 günlük yükü kadar" ifadelerini kullandılar.



Avrupa'daki resesyon Kapıkule'deki kuyrukları eritti!

Toplantıda verilen bilgilere göre Kapıkule'den çıkış yapan araç sayısında Avrupa'daki resesyon nedeniyle gerileme yaşandı. Türk tır sürücülerinin vize alımında zorluk yaşaması da Kapıkule'yi olumsuz etkiledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya bilgilendirdi
"127 artçı deprem meydana geldi"
Marmara'da risk bitmedi
"Büyük parça kırılmadı"
BTP'den Kadıköy ve Bakırköy'de coşkulu kutlama
Anlamlı 23 Nisan mesajı
İstanbul'da okullar 2 gün tatil edildi
Eğitime deprem arası
13 saniye sürdü
7 km derinlikte meydana geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan ilk açıklama
'Devletimiz teyakkuz halinde'
Prof. Dr. Sedat Türkmen
'Marmara depremi endişesi sürüyor'
6.2'lik deprem fena salladı
Fatih'te metruk bina çöktü
Prof. Dr. Naci Görür
'Fay enerji biriktiriyor'
İstanbul'da büyük panik
Deprem sonrası İstanbul havadan böyle görüntülendi
Valilikten vatandaşa uyarı
'Telefon kullanmayın'
İstanbul'da 6,2 büyüklüğünde deprem
Vatandaşlar kendini dışarı attı
Zelenski'ye son teklif
'!Kırım'ı Rusya'ya ver' baskısı
Silivri açıklarında meydana geldi
İstanbul'da korkutan deprem
23 Nisan Atatürk'süz kutlanmaz
AKP'li belediyelerde gelenek oldu!
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya bilgilendirdi
"127 artçı deprem meydana geldi"
Marmara'da risk bitmedi
"Büyük parça kırılmadı"
BTP'den Kadıköy ve Bakırköy'de coşkulu kutlama
Anlamlı 23 Nisan mesajı
İstanbul'da okullar 2 gün tatil edildi
Eğitime deprem arası
13 saniye sürdü
7 km derinlikte meydana geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan ilk açıklama
'Devletimiz teyakkuz halinde'
Prof. Dr. Sedat Türkmen
'Marmara depremi endişesi sürüyor'
6.2'lik deprem fena salladı
Fatih'te metruk bina çöktü
Prof. Dr. Naci Görür
'Fay enerji biriktiriyor'
İstanbul'da büyük panik
Deprem sonrası İstanbul havadan böyle görüntülendi
Valilikten vatandaşa uyarı
'Telefon kullanmayın'
İstanbul'da 6,2 büyüklüğünde deprem
Vatandaşlar kendini dışarı attı
Zelenski'ye son teklif
'!Kırım'ı Rusya'ya ver' baskısı
Silivri açıklarında meydana geldi
İstanbul'da korkutan deprem
23 Nisan Atatürk'süz kutlanmaz
AKP'li belediyelerde gelenek oldu!
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.