Koç Holding CEO'su Bülend Özaydınlı, 2004 yılında Türkiye ihracatının yüzde 9'unu gerçekleştiren Koç Topluluğu'nun, Avrupa pazarına odaklanmış olsa da, gelecek yıllarda Çin'de de etkin olmayı planladıklarını ve bu dev ülkeyi rakip değil hedef pazar olarak gördüklerini söyledi. Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri olan ve ağırlıklı olarak tekstilde rekabet oluşturan Çin'in, gelecekte otomotivde de rekabetini hissettirmesi bekleniyor.
Koç Holding CEO'su Bülend Özaydınlı, 2004 yılında Türkiye ihracatının yüzde 9'unu gerçekleştiren Koç Topluluğu'nun, Avrupa pazarına odaklanmış olsa da, gelecek yıllarda Çin'de de etkin olmayı planladıklarını ve bu dev ülkeyi rakip değil hedef pazar olarak gördüklerini söyledi. Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri olan ve ağırlıklı olarak tekstilde rekabet oluşturan Çin'in, gelecekte otomotivde de rekabetini hissettirmesi bekleniyor. Koç Holding'in, "Bizden Haberler" dergisinde yayınlanan söyleşide, hedef ülkelerle ilgili bir soruyu,"Hedeflerimizin odağında Avrupa'nın yer alması, Türkiye'nin dış ticaretini, özellikle de ihracatının önemli bir kesimini Avrupa ile gerçekleştirmesi ile paraleldir. Koç Topluluğu bugün beş kıtada da faaliyet göstermektedir" dedi ve ekledi: "Migros'un girişimleriyle perakendecilik sektöründe önemli bir yerimiz olan Rusya ve Demir Döküm'ün kurduğu radyatör fabrikasıyla dikkatli adımlarla girdiğimiz Çin, önümüzdeki yıllarda daha etkin olmak istediğimiz büyük pazarlardır. Özellikle Çin'i bir rakip olmaktan çok, kalabalık nüfusu, hızla büyüyen ekonomisi, artan kentleşme ve satın alma gücü ile çok büyük ve önemli bir hedef pazar olarak görüyoruz. Birçok ürünümüz ile bu pazardan pay alma potansiyelimiz olduğuna inanıyoruz."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.