Kıyasıya rekabet
Yılda yaklaşık 90 milyon aracın satıldığı otomobil ve ticari araç pazarında rekabet yarışı kızışıyor. Bugün dünya otomotiv pazarına yön veren 3 büyük grup var. Bunlar sırasıyla Japon Toyota, Alman Volkswagen Grubu ve Amerikan General Motors.
10.10.2016 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Tüm dünyada otomobil ve ticari araç olmak üzere yılda 90 milyon adede yakın araç satılıyor. 1997'de 54 milyon adet olan bu rakam 2015 yılı sonunda 8 yılda yüzde 65 artarak 89 milyon adede yükseldi ve yükselişine devam ediyor. Küresel kriz dışında her yıl yüzde 3 ila 5 arasında büyüyen otomotiv pazarından daha fazla pay kapmak için büyük bir yarış yaşanıyor. Bugün dünya otomotiv pazarına yön veren büyük gruplar arasında en büyük hedef 10 milyon barajını aşarak ilk 3 sırada, hatta ilk sırada yer almak. Toplam satışlara baktığımızda 3'te 1'i zirvesindeki 3 büyük gruptan geliyor. Bunlar sırasıyla Japon Toyota, Alman Volkswagen Grubu ve Amerikan General Motors (GM).
Toyota Grubu zirvede
Bünyesinde 5 markayı (Toyota, Lexus, Daihatsu, Scion ve Hino) barındıran Toyota Grubu, 2008 yılına kadar Amerikan GM'in ilk sırada yer aldığı zirveye otururken, 2016'ya kadar bir tek 2010 yılında ikinci sıraya geriledi.
Sebebi de Japonya'da yaşanan büyük deprem oldu. Onun dışında son 8 yılın 7'sinde hep ilk sırada gördüğümüz Toyota, 2015 yılında 10 milyon barajını aşıp 10.1 milyon araç satışı gerçekleştiren tek grup oldu. Bünyesinde 9 marka (Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Seat, Skoda, Lamborghini, Porsche ve MAN) bulunduran Volkswagen Grubu da GM'i geçerek 2014 yılından itibaren ikinci sıraya adını yazdırdı. Alman Grup, ABD'de yaşanan dizel skandalı olmasaydı az kalsın Toyota'ya geçip ilk sıraya adını da yazdırıyordu. Ama her şeye rağmen 2015'te 9.9 milyon adetlik satışla ikinci sıradaki yerini korudu.
Bünyesinde 8 markayı barındıran (Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GM, GMC, Holden ve Opel/Vauxhall) Amerikan General Motors (GM) ise 2015 yılında 9.8 milyon adetlik satışla 3'üncü sırada yer alıyor. 2015 yılını 8.2 milyon adetle 4. sırada tamamlayan Renault-Nissan Grubu, geçtiğimiz yıl sonunda Japon Mitsubishi'yi de bünyesine katarak 10 milyon adetlik satış hedefini güçlendirdi.
Tüm dünyada otomobil ve ticari araç olmak üzere yılda 90 milyon adede yakın araç satılıyor. 1997'de 54 milyon adet olan bu rakam 2015 yılı sonunda 8 yılda yüzde 65 artarak 89 milyon adede yükseldi ve yükselişine devam ediyor. Küresel kriz dışında her yıl yüzde 3 ila 5 arasında büyüyen otomotiv pazarından daha fazla pay kapmak için büyük bir yarış yaşanıyor. Bugün dünya otomotiv pazarına yön veren büyük gruplar arasında en büyük hedef 10 milyon barajını aşarak ilk 3 sırada, hatta ilk sırada yer almak. Toplam satışlara baktığımızda 3'te 1'i zirvesindeki 3 büyük gruptan geliyor. Bunlar sırasıyla Japon Toyota, Alman Volkswagen Grubu ve Amerikan General Motors (GM).
Toyota Grubu zirvede
Bünyesinde 5 markayı (Toyota, Lexus, Daihatsu, Scion ve Hino) barındıran Toyota Grubu, 2008 yılına kadar Amerikan GM'in ilk sırada yer aldığı zirveye otururken, 2016'ya kadar bir tek 2010 yılında ikinci sıraya geriledi.
Sebebi de Japonya'da yaşanan büyük deprem oldu. Onun dışında son 8 yılın 7'sinde hep ilk sırada gördüğümüz Toyota, 2015 yılında 10 milyon barajını aşıp 10.1 milyon araç satışı gerçekleştiren tek grup oldu. Bünyesinde 9 marka (Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Seat, Skoda, Lamborghini, Porsche ve MAN) bulunduran Volkswagen Grubu da GM'i geçerek 2014 yılından itibaren ikinci sıraya adını yazdırdı. Alman Grup, ABD'de yaşanan dizel skandalı olmasaydı az kalsın Toyota'ya geçip ilk sıraya adını da yazdırıyordu. Ama her şeye rağmen 2015'te 9.9 milyon adetlik satışla ikinci sıradaki yerini korudu.
Bünyesinde 8 markayı barındıran (Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GM, GMC, Holden ve Opel/Vauxhall) Amerikan General Motors (GM) ise 2015 yılında 9.8 milyon adetlik satışla 3'üncü sırada yer alıyor. 2015 yılını 8.2 milyon adetle 4. sırada tamamlayan Renault-Nissan Grubu, geçtiğimiz yıl sonunda Japon Mitsubishi'yi de bünyesine katarak 10 milyon adetlik satış hedefini güçlendirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.