Doç. Dr. Ada, karne başarısını etkileyen birçok nedenin bulunduğunu ifade ederek, öğrencinin derslerine çalışmaması, derslerine iyi motive olamaması ve derslerin öğrencinin ilgisinin çekmemesinin, öğrenciden kaynaklanan başarısızlıknedenleri arasında sayılabileceğini söyledi.
Başarısızlığın diğer nedeninin ise eğitim programından kaynaklandığını dile getiren Doç. Dr. Ada, programın, öğrencinin kapasitesinin üzerinde veya altında olmasının da başarıyı olumsuz yönde etkileyebileceğini belirtti.
Tek sorumlu öğrenci mi?
Tüm bunların sonucunda karnedeki not durumuna göre öğrencinin "başarılı veya başarısız" olarak adlandırıldığını hatırlatan Doç. Dr. Ada, şunları kaydetti:
"Eğitim sistemimizde başarısızlığın tek nedeni olarak öğrenci gösteriliyor. Hiç kimse, kendisini sorgulama ihtiyacı duymuyor. Halbuki, başarısızlıkta eğitim sistemi, programları ya da anne-babanınolumsuz etkisi olabilir. Bizde sadece öğrenciye yükleniliyor ve 'başarısızsın, bunun hesabını ver' deniliyor. Böyle olunca da başarısız olarak adlandırılan öğrenciyi cezalandırmaktan başka, kimsenin aklına bir şey gelmiyor. Unutmayın, karne çocuğunuzdan değerli değil."
Başarısızlığın diğer nedeninin ise eğitim programından kaynaklandığını dile getiren Doç. Dr. Ada, programın, öğrencinin kapasitesinin üzerinde veya altında olmasının da başarıyı olumsuz yönde etkileyebileceğini belirtti.
Tek sorumlu öğrenci mi?
Tüm bunların sonucunda karnedeki not durumuna göre öğrencinin "başarılı veya başarısız" olarak adlandırıldığını hatırlatan Doç. Dr. Ada, şunları kaydetti:
"Eğitim sistemimizde başarısızlığın tek nedeni olarak öğrenci gösteriliyor. Hiç kimse, kendisini sorgulama ihtiyacı duymuyor. Halbuki, başarısızlıkta eğitim sistemi, programları ya da anne-babanınolumsuz etkisi olabilir. Bizde sadece öğrenciye yükleniliyor ve 'başarısızsın, bunun hesabını ver' deniliyor. Böyle olunca da başarısız olarak adlandırılan öğrenciyi cezalandırmaktan başka, kimsenin aklına bir şey gelmiyor. Unutmayın, karne çocuğunuzdan değerli değil."