Kamil insanların da sınıfları var. Bunların tamamı bizi Cenabı Hakk'a taşıyan bineklerdir, buraklardır. Mevlana Hezretleri Hz. Beyazıt için der: Beyazıt hacca gitmek istemiş. Yolda bir büyük zatla görüşmüş. "nereye gidiyorsun" demiş o zat. "Hacca gidiyorum" demiş Beyazıt. Bu zat : "Gel beni tavaf etsene!" demiş. Anlar ki Mevlana, Beytullah insanın kalbinde imiş. Biz bu beyti tamir edelim de öyle Beytullaha'a gidelim. Kalplerimizde ne ararsan mevcut. Ambar gibi kalbi de dolduruyoruz. Dünya ile dolduruyoruz. Para ile dolduruyoruz. Çocuk sevgisi ile dolduruyoruz. Mal sevgisi ile dolduruyoruz. İhtirasla, şöhretle dolduruyoruz. Kalb dolunca, asıl sahibine yer kalmıyor. İşte Mevlana o zatın Beyazıt'a bunu hatırlattığını ifade buyuruyor.Allah'ın tecelli ettiği hakiki mekanın insanın kalbi olması münasebetiyle, o kalbe Cenabı Hakk'ın tecellisinin dışında şeyleri sokup da onunla meşgul olmak gizli şirktir. İşte imanın hakikati de budur. İnsan dedik ya; işte insan olmak bu. O şirkleri aradan çıkartacak insan. Put her zaman ortalık yerde olmaz. Orta yerde oldu mu gider taparsın ona; o görünendir. Asıl görünmeyeni insanın içinde. Bunları da temizleyecek insanoğlu.Temizledi mi ne oldu? Hakikatte mümin, mümini kamil oldu. İnsanı Kamil oldu. Allah o sınıfta vazife görenlerin himmet ve şefaatinden bizleri mahrum etmesin.İnsanlar kalp dünyalarına hakim olan inançlarına göre sınıflanırlar. Buraya kadar iman etmiş ve kulluk noktasında derece kazanmış zatları konuştuk. Mümin, müttaki, salih, saliha gibi. Bir de bu sınıfın dışında olanlar var; kafir ve münafık gibi. Az önce saydığımız sıfatlar, inanan insanların sıfatlarıydı. Bu insanların ortak adı mümindir. İnanmayan da kafir olur. Küfür; örtmekten geliyor. Neyi örtüyor? Hak ve hakikati örtüyor. İnanmadığı halde inanmış gibi görünenine de; münafık denir. hakikatte inanmaz; ama inandım der.Münafığın sıfatları da enterasandır. Bilinen üç tane sıfatları vardır. Konuştuğu zaman doğru konuşmaz, yalan konuşur. Emanete ihanet eder. Verdiği sözde durmaz. Bu üç haslet, zaafiyetini ortaya koyar.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.