Japonlara da Gemlik zeytini
İhracat yaptığı ülke sayısını son 6 yılda 18'den 54'e çıkaran Marmarabirlik, 'Gemlik' tipi zeytinin Japonya'ya satışına da başladı. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, zeytin ihracatının artmasının yolunun tuz oranının düşürülmesinden geçtiğini söyledi
23.10.2017 00:00:00
Sofralık zeytinde dünyanın önde gelen üreticilerinden olan ve ihracat yaptığı ülke sayısını son 6 yılda 18'den 54'e çıkaran Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik) 'Gemlik' tipi zeytini Japonya'ya da satmaya başladı. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, birliğin ürettiği "Gemlik tipi" sofralık zeytinin, dünyanın en kaliteli sofralık zeytinleri arasında yer aldığını söyledi.
Yıllarca zeytindeki tuz oranındaki fazlalık nedeniyle özellikle yurt dışı satışlarda Türk nüfusunun yoğun olduğu ülkelerin, etnik pazarların dışına çıkılamadığını hatırlatan Asa, Ar-Ge biriminin kurulmasının ardından ürün çeşitliliğinin arttığını vurguladı. Asa, ihracatta 5. kez birincilik ödülü aldıklarını belirterek, şunları kaydetti: "İhracat miktarımız 6 bin tonu geçti. 18 ülkeye ihracat yapan Marmarabirlik bugün 54 ülkeye ihracat yapıyor. Önümüzdeki yıl hedeflerimiz çok büyük. Dolayısıyla 50 bin ton ürün alım planımızla hem ihracatımızı artırmak, aynı zamanda da yurt içi satışlarımızı artırmayı düşünüyoruz. Geçmişteki ihracatımız Avrupa odaklıydı."
Uzak Doğu'ya ihracat
Zeytindeki tuz oranına dikkati çeken Asa, şöyle devam etti: "Geçmişte kendimizi ürünümüzün tuzlu olduğuna inandırmışız. Zeytin ihracatının artmasının yolu tuz oranının düşürülmesinden geçiyor. Dünyada Gemlik tipi zeytin üretimi yapan tek ülkeyiz. Dolayısıyla biz tuz oranlarımızı düşürdükçe Uzak Doğu pazarları başta olmak üzere tuz ile ilgili hassasiyeti olan ülkelerin pazarına girme yönünde güzel bir eğilim olduğunu görüyoruz." Asa; Malezya, Hindistan, Japonya gibi ülkelerde fuarlara katıldılarını ve Marmarabirlik ürünlerinin yoğun ilgi gördüğünü anlatarak, "Japonya ve Malezya'ya ihracatımız başladı. Diğer Uzak Doğu ülkeleri de hedeflerimiz arasında" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yıllarca zeytindeki tuz oranındaki fazlalık nedeniyle özellikle yurt dışı satışlarda Türk nüfusunun yoğun olduğu ülkelerin, etnik pazarların dışına çıkılamadığını hatırlatan Asa, Ar-Ge biriminin kurulmasının ardından ürün çeşitliliğinin arttığını vurguladı. Asa, ihracatta 5. kez birincilik ödülü aldıklarını belirterek, şunları kaydetti: "İhracat miktarımız 6 bin tonu geçti. 18 ülkeye ihracat yapan Marmarabirlik bugün 54 ülkeye ihracat yapıyor. Önümüzdeki yıl hedeflerimiz çok büyük. Dolayısıyla 50 bin ton ürün alım planımızla hem ihracatımızı artırmak, aynı zamanda da yurt içi satışlarımızı artırmayı düşünüyoruz. Geçmişteki ihracatımız Avrupa odaklıydı."
Uzak Doğu'ya ihracat
Zeytindeki tuz oranına dikkati çeken Asa, şöyle devam etti: "Geçmişte kendimizi ürünümüzün tuzlu olduğuna inandırmışız. Zeytin ihracatının artmasının yolu tuz oranının düşürülmesinden geçiyor. Dünyada Gemlik tipi zeytin üretimi yapan tek ülkeyiz. Dolayısıyla biz tuz oranlarımızı düşürdükçe Uzak Doğu pazarları başta olmak üzere tuz ile ilgili hassasiyeti olan ülkelerin pazarına girme yönünde güzel bir eğilim olduğunu görüyoruz." Asa; Malezya, Hindistan, Japonya gibi ülkelerde fuarlara katıldılarını ve Marmarabirlik ürünlerinin yoğun ilgi gördüğünü anlatarak, "Japonya ve Malezya'ya ihracatımız başladı. Diğer Uzak Doğu ülkeleri de hedeflerimiz arasında" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.