İstanbul, 10 milyonu aşan ve her geçen yıl artan nüfusuyla büyük ulaşım sorunu yaşarken yeni çözüm arayışlarıda sürüyor. Bu çerçevede İstanbul, metrodan sonra önümüzdeki yıllarda Havaray sistemi ile tanışacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2003 yılı yatırım programında yer alan "Havaray" sistemleri, öncelikli olarak önemli güzergahları kapsayarak belirli aşamalarda hizmete alınacak.
İlk olarak Bakırköy-İncirli havaray yapım projesini programa alan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, 3.5 km. uzunluğundaki bu güzergah için ihale hazırlıklarını başlattı. Yaklaşık 100 trilyon liraya malolması planlan söz konusu güzergahın yapımına ilişkin ihale duyurusunun, Şubat ayı içinde gerçekleştirilmesi bekleniyor.
Projeyle, kentin trafik yükünü azaltmak amacıyla kısa mesafeli hatlarda "havaray" adlı raylı sistemi kurarak, metro istasyonları ile İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri (DOİ) iskeleleri arasındaki entegrasyonun sağlanması amaçlanıyor.
Proje kapsamında tamamlanarak ihale aşamasına getirilen Bakırköy-incirli arası havaray inşaatı, 1.5 yılda tamamlanacak. Bakırköy-İncirli caddesi ile sahildeki iskele arasındaki "havaray" hattı, İncirliden sahile kadar inecek tahmini 3.5 km. uzunluğunda olacak.
Bu güzergahta döşenecek hatla, saatte ortalama 10-12 bin yolcu taşınacak ve yolculuk süresi 2 dakikaya inecek. İki aşamalı olarak inşa edilecek güzergahın birinci bölümünde 4 istasyon yer alacak ve İncirli caddesi ile Özgürlük Meydanı arasındaki 2.3 km'lik bölüm bitirilecek.
Diğer hatlar
Bu arada önümüzdeki yıllarda projeleri tamamlanarak yatırım programın alınan güzergahlar arasında yer alan Taksim-Yenikapı hattı üzerindeki Şişhane ile Şişli arasında havaray arasıdaki hattın da, etüd çalışmaları tamamlandı. Öncelikli olarak ele alınan diğer bir hat ise Beşiktaş'tan Zircirlikuyu'ya kadar götürülecek. Bakırköy-sahil arası ile Bahçelievler-Bağcılar, 4.Levent-Taksim metrosuna dikey olan hatlar ile Çeliktepe, Gültepe, Sanayi Mahallesi, Boğaziçi Üniversitesi, Arnavutköy güzergahlarını metroya bağlayan hatlar üzerinde de havaray sistemleri kurulması planlanıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2003 yılı yatırım programında yer alan "Havaray" sistemleri, öncelikli olarak önemli güzergahları kapsayarak belirli aşamalarda hizmete alınacak.
İlk olarak Bakırköy-İncirli havaray yapım projesini programa alan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, 3.5 km. uzunluğundaki bu güzergah için ihale hazırlıklarını başlattı. Yaklaşık 100 trilyon liraya malolması planlan söz konusu güzergahın yapımına ilişkin ihale duyurusunun, Şubat ayı içinde gerçekleştirilmesi bekleniyor.
Projeyle, kentin trafik yükünü azaltmak amacıyla kısa mesafeli hatlarda "havaray" adlı raylı sistemi kurarak, metro istasyonları ile İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri (DOİ) iskeleleri arasındaki entegrasyonun sağlanması amaçlanıyor.
Proje kapsamında tamamlanarak ihale aşamasına getirilen Bakırköy-incirli arası havaray inşaatı, 1.5 yılda tamamlanacak. Bakırköy-İncirli caddesi ile sahildeki iskele arasındaki "havaray" hattı, İncirliden sahile kadar inecek tahmini 3.5 km. uzunluğunda olacak.
Bu güzergahta döşenecek hatla, saatte ortalama 10-12 bin yolcu taşınacak ve yolculuk süresi 2 dakikaya inecek. İki aşamalı olarak inşa edilecek güzergahın birinci bölümünde 4 istasyon yer alacak ve İncirli caddesi ile Özgürlük Meydanı arasındaki 2.3 km'lik bölüm bitirilecek.
Diğer hatlar
Bu arada önümüzdeki yıllarda projeleri tamamlanarak yatırım programın alınan güzergahlar arasında yer alan Taksim-Yenikapı hattı üzerindeki Şişhane ile Şişli arasında havaray arasıdaki hattın da, etüd çalışmaları tamamlandı. Öncelikli olarak ele alınan diğer bir hat ise Beşiktaş'tan Zircirlikuyu'ya kadar götürülecek. Bakırköy-sahil arası ile Bahçelievler-Bağcılar, 4.Levent-Taksim metrosuna dikey olan hatlar ile Çeliktepe, Gültepe, Sanayi Mahallesi, Boğaziçi Üniversitesi, Arnavutköy güzergahlarını metroya bağlayan hatlar üzerinde de havaray sistemleri kurulması planlanıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.