İstanbul Konseyi'nin 4. Dönem Eş Başkanı, İstanbul Defterdarı Kadir Boy, İstanbul Valisi Erol Çakır'ın başkanlığını yaptığı Konsey'in, "trafiğin sorunları ve deniz trafiğinin payının artırılması" konusuna ağırlık verdiğini kaydetti. Boy, İstanbul'un 260 kilometre kıyı şeridine sahip olduğu dikkate alındığında, kentteki yoğun trafik yükünü azaltacak alternatif çözümlerden birinin denizyolu olduğunu söyledi.
Denizin nimetlerinden yararlanamıyoruz"İstanbul, denizle bu kadar iç içe olmasına karşın onun nimetlerinden az yararlanılmaktadır" diyen Boy, toplu taşımacılıkta karayolunun payının yüzde 89, denizin payının ise yüzde 4 olduğuna dikkati çekti. Boy, şu bilgileri verdi: "Ülke genelindeki araç sayısının yüzde 20'si İstanbul'da. Trafiğe kayıtlı toplam araç sayısı 2 milyon 100 bin civarında. Günlük olarak, 1 milyon 100 bin civarında araç trafikte. Her gün 500-600 dolayında il dışından gelen araç da İstanbul trafiğine katılıyor. Ülke genelinde 8 kişiye 1, İstanbul'da 5 kişiye 1 taşıt düşüyor. Bu nedenle ilimizde trafik sorunu birinci sırada geliyor."
Boğaz trafiği çok yogunİldeki toplu taşıma sisteminin yetersizliği nedeniyle özel araç kullanımının yaygın olduğunu söyleyen Boy, ulaşımda özel oto kullanımının yüzde 30, toplu taşıma araçlarının yüzde 42 pay aldığına işaret etti. Kadir Boy, Boğaz köprülerinden geçiş yapan taşıtların yüzde 85'ini özel otomobillerin oluşturduğunu, iki köprüden karşılıklı geçişler dahil olmak üzere günlük ortalama 366 bin aracın geçiş yaptığını belirtti.
ÖnerilerDenizyoluyla yolcu taşımacılığını artıracak önerilerini de açıklayan Boy, yeni iskelelerin ve hatların açılmasının, denizyolu ulaşım payının artırılması açısından önemli olduğunu, örneğin Harem, Kartal ve Bostancı'dan da Avrupa yakasına ulaşımın sağlanmasının hem Kadıköy'e gelen, hem de boğaz köprülerinden geçen araç sayılarında önemli düşüşler sağlayacağını belirtti. Deniz otobüslerinin sayısının artırılmasının ulaşımın denize kaymasında etkili olacağını kaydetti.
Denizin nimetlerinden yararlanamıyoruz"İstanbul, denizle bu kadar iç içe olmasına karşın onun nimetlerinden az yararlanılmaktadır" diyen Boy, toplu taşımacılıkta karayolunun payının yüzde 89, denizin payının ise yüzde 4 olduğuna dikkati çekti. Boy, şu bilgileri verdi: "Ülke genelindeki araç sayısının yüzde 20'si İstanbul'da. Trafiğe kayıtlı toplam araç sayısı 2 milyon 100 bin civarında. Günlük olarak, 1 milyon 100 bin civarında araç trafikte. Her gün 500-600 dolayında il dışından gelen araç da İstanbul trafiğine katılıyor. Ülke genelinde 8 kişiye 1, İstanbul'da 5 kişiye 1 taşıt düşüyor. Bu nedenle ilimizde trafik sorunu birinci sırada geliyor."
Boğaz trafiği çok yogunİldeki toplu taşıma sisteminin yetersizliği nedeniyle özel araç kullanımının yaygın olduğunu söyleyen Boy, ulaşımda özel oto kullanımının yüzde 30, toplu taşıma araçlarının yüzde 42 pay aldığına işaret etti. Kadir Boy, Boğaz köprülerinden geçiş yapan taşıtların yüzde 85'ini özel otomobillerin oluşturduğunu, iki köprüden karşılıklı geçişler dahil olmak üzere günlük ortalama 366 bin aracın geçiş yaptığını belirtti.
ÖnerilerDenizyoluyla yolcu taşımacılığını artıracak önerilerini de açıklayan Boy, yeni iskelelerin ve hatların açılmasının, denizyolu ulaşım payının artırılması açısından önemli olduğunu, örneğin Harem, Kartal ve Bostancı'dan da Avrupa yakasına ulaşımın sağlanmasının hem Kadıköy'e gelen, hem de boğaz köprülerinden geçen araç sayılarında önemli düşüşler sağlayacağını belirtti. Deniz otobüslerinin sayısının artırılmasının ulaşımın denize kaymasında etkili olacağını kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.