




E-ticaret, yani internetten herhangi bir ürün ya da hizmetin satışını yapmak, en basit tanımıyla konvansiyonel pazarlamanın dijitalleşmiş şeklidir. Özellikle son dönemlerde hızla dijitalleşen dünyanın ihtiyaçlarıyla birlikte pek çok marka, meslek ve kişi de çevrimiçi mağaza ortamına hızlı bir şekilde uyum sağlamak durumunda kaldı. Teknolojinin ve internetin olağanüstü ilerleme gösterdiği böylesi bir çağda bu gelişmelere en hızlı entegre olan ve gelişim gösteren sektörün pazarlama olması bu sürecin en doğal sonuçlarından biri.
E-ticaret: Pazarlamanın Dijitalleşen Şekli
Fiziki mağazalarda ve geleneksel pazarlama sektöründe bir pazarlama uzmanlarının yürüttüğü tüm süreçlerin online olarak yürütülmesine e-ticaret diyebiliriz. E-ticaret; yani internetten ürün satışı yapmak, ürün veya hizmet reklamları da dahil tüm sürecin dijital mecrada yapılmasına karşılık gelir. Böylesi bir süreç ise oldukça uzun ve zahmetli olabilir. Sonuç olarak ise; dijitalleşen dünyanın gücü ve insanlar arası iletişimin mobil devrimiyle pazarlama ve ticaret yapma anlayışının dönüşümü, zorunlu olarak e-ticareti doğurdu.
E-ticaret yapmanız için bazı önemli araçlar ise;
Arama motorları,
İnternet,
Sosyal medya kanalları,
Mobil uygulamalar,
İnternetten ürün satışı yapmak için gerekli ödeme yöntemleri ve çok daha fazlası yer alır.
İnternetten Ürün Satışı Yapmaya Nasıl Başlarım?
İnternetin ulaşabildiği bütün alanları pazarlama ve reklam stratejileri açısından değerlendirmek, e-ticaret sektörünün kapsama alanına girer. En az iki kişi, kurum ya da kuruluşun iletişim kurabildiği her etkileşim, internetten satış yapıp para kazanmak açısından uygun zemin yaratır.
İlk kez 1990 yılında adını duyduğumuz e-ticaret kavramı, sadece dört yıl sonra tıklanabilir ilk banner reklamı sektöre kazandırdı. Üstünden hayli zaman geçmiş olmasına rağmen endişe etmenize gerek yok. Hiçbir şey için geç kalmış sayılmazsınız. Siz de markanızı yaratabilir ve uyguladığınız e-ticaret stratejileri sayesinde internetten para kazanabilirsiniz.
İşte internetten ürün satıp para kazanmaya başlamanız için atmanız gereken adımlar:
Hangi ürün ya da hizmeti satmak istediğinize net olarak karar vermelisiniz.
İnternetten satış yapıp para kazanmak istiyorsanız iyi bir iş planına sahip olmanız ve iş modelinizi belirlemeniz önemlidir.
Alan ve şirket adınıza karar vermelisiniz.
Şirket kurulumunuzu yapmalısınız.
E-ticaret altyapı seçiminizi yaparken iş modelinize en uygun olana yönelmelisiniz.
Hedef kitlenizi iyi belirleyip analiz etmeniz oldukça önemlidir.
Online mağazanızın logo dahil tüm tasarımsal süreçlerine gereken önemi vermelisiniz. Ayrıca web sitesi tasarımınızda kullanıcı dostu bir sürece odaklanmalısınız.
Rakiplerinizi iyi analiz etmelisiniz.
Markanız için güçlü bir strateji yaratmayı ihmal etmeyin.
Bir tedarikçi ile anlaşın.
Sanal mağazanıza ürünlerinizi yüklemelisiniz.
Tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi e-ticarette de en önemli unsur müşteridir. Bu yüzden müşteri memnuniyetini esas almayı unutmayın. Müşterilerinize kolaylık sağlayacak farklı ödeme kanalları, sanal pos ve kargo seçenekleri sunmalısınız.
İnternetten ürün satıp olabildiğince hızlı para kazanmak için pazarlama kampanyaları başlatın.
Dijital pazarlama yapan pazar yerlerinde çevrimiçi mağazanızı aktif hale getirin.
İnternetten Satış Yapmak İçin Hangi Ödeme Yöntemlerini Kullanabilirsiniz
Herhangi satın alma ya da satış yapma eylemi doğal olarak beraberinde bir ödeme biçimini de gerektirir. Bir hizmet ya da ürüne biçilen değer anlamı taşıyan ödeme yöntemi başlangıçta para olarak karşımıza çıkarken içinde bulunduğumuz çağ da bu durum da dönüşmeye başladı. Günümüzde kullanıcılar fiziki ya da online mağazalarda farklı ödeme yöntemlerini tercih edebiliyor.
Tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi e-ticarette de en önemli unsur müşteridir. Bu yüzden müşteri memnuniyetini sağlamanız esas olandır. Müşterilerinize kolaylık sağlayacak farklı ödeme kanalları, sanal pos ve kargo seçenekleriyle hizmet vermeniz önemlidir.
Peki internetten satış yaparken en çok tercih edilen ödeme yöntemleri nelerdir?
Kredi kartları aracılığıyla ödeme,
EFT/Havale aracılığıyla para transferi işlemini gerçekleştirme,
Kapıda ödeme,
Sanal kartlar aracılığıyla ödeme,
Sanal POS,
Anında alışveriş kredisi ile ödeme,
Mobil ödeme, gibi seçenekler internetten satış yaparken en çok tercih edilen ödeme kanalları arasında gösterilebilir.
Sanal POS Nedir?
Sanal POS, günümüzde kullanıcıların internetten satın alma ya da satış yapma işlemleri arasında kullanımı popülerleşen ödeme yöntemlerinden biridir. Sanal POS ile ödeme yönteminin popüler görünüm kazanmasına neden bazı özelliklerini sıralamak gerekirse;
Sanal POS, çevrimiçi alışverişlerinizde ödeme işlemenizi gerçekleştirmenize imkan tanıyan dijital ödeme noktasıdır.
POS cihazları ile aynı çalışma mantığına sahiptir.
POS cihazlarından yalnızca tek farkı bulunur. O da Sanal POS kullanımınızda kartınızı bir cihaza okutmak yerine kart bilgilerinizi dijital ortamda ilgili alana girmenizdir.
PayTR Nedir?
İnternetten satış yaparken kritik konuların başında çevrimiçi müşterilerinize en güvenilir ve hızlı ödeme alternatifleri sunmanız yer alır. Eğer internetten satış yaparak para kazanmak istiyorsanız potansiyel müşterilerinize güvenli bir ortamda çevrimiçi alışveriş deneyimi sunmanız oldukça önemlidir.
Kullanıcılarınıza sanal POS ve farklı ödeme seçenekleriyle çözüm sunan PayTR, aynı zamanda lisanslı bir ödeme markasıdır. Ayrıca pek çok dijital platform sanal POS entegrasyonuna sahip olduğu için, bankalara ayrıca başvuru yapmadan da tek seferde ödeme almanızı sağlayan bir ödeme sistemine sahiptir. PayTR ödeme çözümü sayesinde internetten yapacağınız tüm ödemeleri güvenle gerçekleştirmeniz mümkün! Tamamen yerli ve milli sermaye ile 12+ yıldır hizmet veren PayTR, sektörün en iyi sanal POS şirketlerinin başında yer almaya devam ediyor. Geliştirdiği sistem mekanizması sayesinde ise internetten satın alma işlemlerinizde hızlı ve güvenli bir şekilde ödeme yapılabilmenize imkan tanır. Ayrıca sadece tek entegrasyonla bütün ödeme yöntemlerinizi aynı çatı altında toplayabilirsiniz. PayTR'nin sektörde uzman kadrosu sayesinde ödemeleriniz emin ellerde!
Reklamdır.
E-ticaret: Pazarlamanın Dijitalleşen Şekli
Fiziki mağazalarda ve geleneksel pazarlama sektöründe bir pazarlama uzmanlarının yürüttüğü tüm süreçlerin online olarak yürütülmesine e-ticaret diyebiliriz. E-ticaret; yani internetten ürün satışı yapmak, ürün veya hizmet reklamları da dahil tüm sürecin dijital mecrada yapılmasına karşılık gelir. Böylesi bir süreç ise oldukça uzun ve zahmetli olabilir. Sonuç olarak ise; dijitalleşen dünyanın gücü ve insanlar arası iletişimin mobil devrimiyle pazarlama ve ticaret yapma anlayışının dönüşümü, zorunlu olarak e-ticareti doğurdu.
E-ticaret yapmanız için bazı önemli araçlar ise;
Arama motorları,
İnternet,
Sosyal medya kanalları,
Mobil uygulamalar,
İnternetten ürün satışı yapmak için gerekli ödeme yöntemleri ve çok daha fazlası yer alır.
İnternetten Ürün Satışı Yapmaya Nasıl Başlarım?
İnternetin ulaşabildiği bütün alanları pazarlama ve reklam stratejileri açısından değerlendirmek, e-ticaret sektörünün kapsama alanına girer. En az iki kişi, kurum ya da kuruluşun iletişim kurabildiği her etkileşim, internetten satış yapıp para kazanmak açısından uygun zemin yaratır.
İlk kez 1990 yılında adını duyduğumuz e-ticaret kavramı, sadece dört yıl sonra tıklanabilir ilk banner reklamı sektöre kazandırdı. Üstünden hayli zaman geçmiş olmasına rağmen endişe etmenize gerek yok. Hiçbir şey için geç kalmış sayılmazsınız. Siz de markanızı yaratabilir ve uyguladığınız e-ticaret stratejileri sayesinde internetten para kazanabilirsiniz.
İşte internetten ürün satıp para kazanmaya başlamanız için atmanız gereken adımlar:
Hangi ürün ya da hizmeti satmak istediğinize net olarak karar vermelisiniz.
İnternetten satış yapıp para kazanmak istiyorsanız iyi bir iş planına sahip olmanız ve iş modelinizi belirlemeniz önemlidir.
Alan ve şirket adınıza karar vermelisiniz.
Şirket kurulumunuzu yapmalısınız.
E-ticaret altyapı seçiminizi yaparken iş modelinize en uygun olana yönelmelisiniz.
Hedef kitlenizi iyi belirleyip analiz etmeniz oldukça önemlidir.
Online mağazanızın logo dahil tüm tasarımsal süreçlerine gereken önemi vermelisiniz. Ayrıca web sitesi tasarımınızda kullanıcı dostu bir sürece odaklanmalısınız.
Rakiplerinizi iyi analiz etmelisiniz.
Markanız için güçlü bir strateji yaratmayı ihmal etmeyin.
Bir tedarikçi ile anlaşın.
Sanal mağazanıza ürünlerinizi yüklemelisiniz.
Tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi e-ticarette de en önemli unsur müşteridir. Bu yüzden müşteri memnuniyetini esas almayı unutmayın. Müşterilerinize kolaylık sağlayacak farklı ödeme kanalları, sanal pos ve kargo seçenekleri sunmalısınız.
İnternetten ürün satıp olabildiğince hızlı para kazanmak için pazarlama kampanyaları başlatın.
Dijital pazarlama yapan pazar yerlerinde çevrimiçi mağazanızı aktif hale getirin.
İnternetten Satış Yapmak İçin Hangi Ödeme Yöntemlerini Kullanabilirsiniz
Herhangi satın alma ya da satış yapma eylemi doğal olarak beraberinde bir ödeme biçimini de gerektirir. Bir hizmet ya da ürüne biçilen değer anlamı taşıyan ödeme yöntemi başlangıçta para olarak karşımıza çıkarken içinde bulunduğumuz çağ da bu durum da dönüşmeye başladı. Günümüzde kullanıcılar fiziki ya da online mağazalarda farklı ödeme yöntemlerini tercih edebiliyor.
Tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi e-ticarette de en önemli unsur müşteridir. Bu yüzden müşteri memnuniyetini sağlamanız esas olandır. Müşterilerinize kolaylık sağlayacak farklı ödeme kanalları, sanal pos ve kargo seçenekleriyle hizmet vermeniz önemlidir.
Peki internetten satış yaparken en çok tercih edilen ödeme yöntemleri nelerdir?
Kredi kartları aracılığıyla ödeme,
EFT/Havale aracılığıyla para transferi işlemini gerçekleştirme,
Kapıda ödeme,
Sanal kartlar aracılığıyla ödeme,
Sanal POS,
Anında alışveriş kredisi ile ödeme,
Mobil ödeme, gibi seçenekler internetten satış yaparken en çok tercih edilen ödeme kanalları arasında gösterilebilir.
Sanal POS Nedir?
Sanal POS, günümüzde kullanıcıların internetten satın alma ya da satış yapma işlemleri arasında kullanımı popülerleşen ödeme yöntemlerinden biridir. Sanal POS ile ödeme yönteminin popüler görünüm kazanmasına neden bazı özelliklerini sıralamak gerekirse;
Sanal POS, çevrimiçi alışverişlerinizde ödeme işlemenizi gerçekleştirmenize imkan tanıyan dijital ödeme noktasıdır.
POS cihazları ile aynı çalışma mantığına sahiptir.
POS cihazlarından yalnızca tek farkı bulunur. O da Sanal POS kullanımınızda kartınızı bir cihaza okutmak yerine kart bilgilerinizi dijital ortamda ilgili alana girmenizdir.
PayTR Nedir?
İnternetten satış yaparken kritik konuların başında çevrimiçi müşterilerinize en güvenilir ve hızlı ödeme alternatifleri sunmanız yer alır. Eğer internetten satış yaparak para kazanmak istiyorsanız potansiyel müşterilerinize güvenli bir ortamda çevrimiçi alışveriş deneyimi sunmanız oldukça önemlidir.
Kullanıcılarınıza sanal POS ve farklı ödeme seçenekleriyle çözüm sunan PayTR, aynı zamanda lisanslı bir ödeme markasıdır. Ayrıca pek çok dijital platform sanal POS entegrasyonuna sahip olduğu için, bankalara ayrıca başvuru yapmadan da tek seferde ödeme almanızı sağlayan bir ödeme sistemine sahiptir. PayTR ödeme çözümü sayesinde internetten yapacağınız tüm ödemeleri güvenle gerçekleştirmeniz mümkün! Tamamen yerli ve milli sermaye ile 12+ yıldır hizmet veren PayTR, sektörün en iyi sanal POS şirketlerinin başında yer almaya devam ediyor. Geliştirdiği sistem mekanizması sayesinde ise internetten satın alma işlemlerinizde hızlı ve güvenli bir şekilde ödeme yapılabilmenize imkan tanır. Ayrıca sadece tek entegrasyonla bütün ödeme yöntemlerinizi aynı çatı altında toplayabilirsiniz. PayTR'nin sektörde uzman kadrosu sayesinde ödemeleriniz emin ellerde!
Reklamdır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.