Kışlık ihtiyaçlarıyla, bayramlıklarını bir arada karşılayan vatandaşlar, satışları yüzde 50 oranında artırırken, sektöre bu artışın "çifte bayram'' yaşanmasına sebep oldu. Kışlık ihtiyaçlarıyla, bayramlıklarını bir arada karşılayan vatandaşlar, satışları yüzde 50 oranında artırırken, sektöre "çifte bayram'' yaşatıyor. Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, yaz sezonu sonrası okul masrafları nedeniyle vatandaşların kışlık ihtiyaçlarını ertelediğini, bayramlık alış verişlerinse sektörde yaşanan durgunluğu giderdiğini ifade etti.Kararsız giden havalar nedeniyle, vatandaşların yaz tatili dönüşü, kışlık giysi alımına yönelmediğini belirten Ayyıldız, "Türkiye'de insanlar ihtiyaca göre alış veriş yapıyorlar. Okul masrafları nedeniyle bütçeleri zorlanan vatandaşlar, biraz toparlanarak bayram nedeniyle alış verişe yöneldiler. Kış aylarının da iyice kendini hissettirmesiyle vatandaşlar, hem kışlıklarını hem de bayramlıklarını alıyor'' dedi.Ramazan öncesi piyasada hissedilir bir durgunluk yaşandığını, bu nedenle imalat sektörünün de üretimi kısıtlı yaptığını bildiren Ayyıldız, şöyle konuştu:"Bayramla birlikte son bir haftadır perakende sektöründe canlanma başladı. Satışlarda yüzde 50 oranında bir artış yaşandı. Sektör adeta çifte bayram yaşıyor. Bu canlanmanın bayram sonrası da devam edeceğini düşünüyoruz.''Kış sezonunun haftalar önce başladığını ancak, vatandaşların bugüne kadar hissedilir oranda kışlık ihtiyaçlarını almadığını belirten Boğalar Tekstil işletmecisi Murat Boğa da, Ramazan Bayramı'nın satışları yüzde 50-60 oranında arttırdığını söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.