Okuyacağınız ayetlerin iniş sebebi çok manidardır. Söz konusu ayetler, akait şöyle dursun, amel/ibadet konusunda verilecek en küçük tavizin insanı nelere götüreceğini çok açık ve net bir şekilde ortaya koyuyor. Konu Hz. Peygamber'in (as) şahsında gündeme gelse de, O'nun her an Rabbinin kontrolü ve ikazı altında olması münasebetiyle bu ayetler asıl bizi ilgilendirmelidir. Bizim için ölçü olmalıdır öncelikle. Bir başka ifadeyle Resûlün şahsında bu ümmettir ikaz edilen. Zira Haşr Sûresi'nde Cenabı Hak bu konuda şöyle buyuruyor: "Bu misalleri insanlar düşünsünler diye veriyoruz" (Haşr; 59/21). Bu manadan olarak, insanların en çok düşünmesi gereken ilahî misallerden biri de İsrâ Sûresi'nin az sonra okuyacağımız üç ayetidir. Özellikle de iman ile küfrün, tevhid ile şirkin, İslam ile gayr-i İslam'ın birbirine karıştırılmak istendiği, kısaca deccalizmin son sürat yayıldığı günümüzde, daha çok okumamız ve manasını da çok çok düşünmemiz gerekir bu ayetlerin. İslam'ın insanlığa doğru ulaşmasını engellemek için, kilise tarafından oluşturulan "Dinlerarası Diyalog" sürecinde bu ayetler iyi bir ölçüdür aynı zamanda. İslam inancının başka dinlerin akaidiyle meczedilmeye/sentezlenmeye çalışıldığı bir zamanda bu üç ayet bize çok şey öğretmeli. İslam'ın üzerinde zerre oynama yapılmasına müsaade edilmeyen akaid kurallarının, "dünya barışı", "insanlık huzuru" gibi süslü laflarla sarsılmaya çalışıldığı bir zamanda bu ayetler çok şey anlatmalı bizlere. Yüce Allah, Sakiflilerin İslam'ın amelî hususlarından taviz koparma oyunları karşısında gerekli tepkiyi anında koymadı diye peygamberini, dolayısıyla aynı durum karşısında biz kullarını nasıl ikaz ettiğine bir bakıverin. Önce ayetlerin iniş sebebi/sebeb-i nüzûlü: Bu ayetler "Sakîfoğulları" hakkında nazil olmuştur. Bu kabile, Hz. Peygambere (as) gelip şu tekliflerde bulunur ve teklifleri kabul edilirse hemen İslam'a gireceklerini söyler: a-Bizden zekat almayacaksın! b-Harplere iştirak etmeyeceğiz. c-Namazlarda eğilip bükülmeyeceğiz. d-Faiz alacaklarımızı alacak, borçlarımızı ödemeyeceğiz. e-Bizim vadi de Mekke gibi kutsal sayılacak. Bu tekliflerden sonra bir de şunu ilave ettiler: "Eğer Araplar sana: "Niye böyle yaptın" derse, Allah emretti deyiver." (Ahmed el-Vahidî en-Nisâburî, Esbab-i Nüzûl, Beyrut 1994, s. 238).Görüldüğü gibi, hepsi amelî taviz talebi içeriyor, itikadî taviz talebi değil. Yani "amentüden" taviz istemiyor Sakifliler."Dört Hak din olsun" demiyorlar."Kelime-i tevhidin ikinci kısmını kaldır" demiyorlar."Yahudi ve Hıristiyanlar da ehl-i necattır/cennetliktir" demiyorlar. Sakif Kabilesi'nin yukarıdaki sıralanan amelî taviz içerikli tekliflerine Resûlullah'ın anında red cevabını vermemesi, bir başka ifadeyle ağızlarının payını vermemesi üzerine şu ayet-i kerimeler iniyor: "Ve onlar az kalsın Sana vahyettiğimiz şeyden başkasını Bize iftira edesin diye Seni fitneye düşüreceklerdi. O zaman Seni elbette dost edineceklerdi. Ve eğer Biz Sana sebat vermemiş olsa idik, az kaldı onlara biraz meyil edecek idin. O takdirde Sana hayatın da kat kat azabını, ölümün de kat kat azabını tattırmış olurduk. Sonra kendin için Bize karşı bir yardımcı da bulamazdın" (İsra; 17/73-75). "Dinlerarası Diyalog" sürecinde İslam'ın sarsılan, çiğnenen ya da inkâr edilen hükümleri ile Sakîf Kabilesi'nin Peygamberden istediği imtiyazları bir kıyaslayın lütfen. Yüce Allah'ın: "Zinanın kenarına bile yaklaşmayın, şüphesiz o tam bir ahlaksızlık ve çok kötü bir hayat tarzıdır" beyanıyla yasakladığı zinayı suç olmaktan çıkarmak, dahası; "e ne yapalım, insanlar bunu yapıyor, niye suç olsun ki," türü bir savunmanın yanında Sakif Kabilesi'nin istekleri ve gerekçeleri çok daha masum kalmaz mı?Allah "yaklaşma" diyor, beşe beş katan Müslüman ise savunduğu siyasi görüşe zarar gelmesin diye "e ne var bunda" diyor.Dün şeriat getirmek için yollara düşenlerin bugün ülkeyi ve toplumu taşıdığı içler acısı durum bu.Ayetin günceli ise şu kısmıdır:"...O takdirde sana hayatın da kat kat azabını, ölümün de kat kat azabını tattırmış olurduk. Sonra kendin için Bize karşı bir yardımcı da bulamazdın" (İsra, 17/73-75). Hem dünya kepazeliği, hem ahret kepazeliği?İste size koca İslam dünyasının hal-i pür melali.Ve işte size Allah'ın beyanı?Bizim bütün bu ikazlarımız da, Müslüman toplumun dinden taviz vererek, "hayatın da kat kat azabını, ölümün de kat kat azabını tatmaması" içindir. Başka sebepler kimse aramasın. Aramaya kalkışırsa sadece kendini kandırmış olur.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Müslim Karabacak / diğer yazıları
- Ana-baba hakları-2 / 30.04.2024
- Ana-baba hakları -1 / 25.04.2024
- Müşriklerle hicv / 21.04.2024
- Kıyas önemlidir.... / 14.04.2024
- Kur'anı doğru anlamak / 13.04.2024
- Şimdi sırada "Dinsel Dönüşüm" var / 07.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -5 / 03.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -4 / 27.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -3 / 26.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -2 / 21.03.2024
- Ana-baba hakları -1 / 25.04.2024
- Müşriklerle hicv / 21.04.2024
- Kıyas önemlidir.... / 14.04.2024
- Kur'anı doğru anlamak / 13.04.2024
- Şimdi sırada "Dinsel Dönüşüm" var / 07.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -5 / 03.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -4 / 27.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -3 / 26.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -2 / 21.03.2024