logo
14 ARALIK 2025


İmamoğlu, yerin 42 metre altında konuştu: “Metro kredileri için iyi sinyaller alıyoruz”

İBB Başkanı İmamoğlu, yerin 42 metre altında yanıtladı. İmamoğlu'na sorulan sorular ve İBB Başkanı'nın sorulara verdiği yanıtlar şunlar oldu:

18.10.2020 12:33:00
İmamoğlu, yerin 42 metre altında konuştu: “Metro kredileri için iyi sinyaller alıyoruz”
İmamoğlu, yerin 42 metre altında konuştu: “Metro kredileri için iyi sinyaller alıyoruz”



ÜMRANİYE / İSTANBUL 

Yapımı 2017'de durdurulan ve yeniden inşası 20 Eylül 2019'da İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından başlatılan "Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı"ndaki çalışmalar, tüm hızıyla sürüyor. Hattın Atakent İstasyonu'ndaki son tünel açma işlemini, yerin 42 metre altında inceleyen İmamoğlu, metro çalışmaları için yeni kredi anlaşmaları olup olmadığı yönündeki soruya, "İhtiyacımız var. Farklı hatlarda da var; çalışıyoruz.

İyi sinyaller alıyoruz. Umarım hızlıca bu gereksinimleri gidereceğiz. O itibarı ve o kabiliyeti İstanbul'un her zaman vardır. Hızlıca bu sorunları da aşıp, var olan hatlarımızla ilgili sorunsuz süreçleri tamamlamak arzusundayız" yanıtını verdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2017'den bu yana durmuş bir proje olan "Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı"nın yapım çalışmalarını, 20 Eylül 2019'da yeniden başlatmıştı. İmamoğlu, kent trafiğine nefes aldıracak en önemli hattın, Atakent İstasyonu'ndaki tünel açma çalışmalarının sonlandırılmasını yerinde inceledi. TBM cihazının (Tunel Boring Machine-Tünel Açma Makinesi), son beton bloku delme işlemini, çalışanlarla birlikte izleyen İmamoğlu, Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin'den çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

İmamoğlu ve çalışanlar, delme işleminin tamamlanmasını alkışlarla kutladı. İmamoğlu, gazetecilerin sorularını da yerin 42 metre altında yanıtladı. İmamoğlu'na sorulan sorular ve İBB Başkanı'nın sorulara verdiği yanıtlar şunlar oldu: 



 

"METROLARIMIZIN BİR YANDAN YÜRÜMESİ BİZİ HEYECANLANDIRIYOR"

- Önceki dönem durdurulan metro hatlarından biriydi, inşaatta geldiğini son nokta nedir?

"Şu anda Ümraniye'deyiz. TBM'in çıkışını izledik hep beraber. Göreve geldiğimizde, duran hatlarımızdan birisiydi. Kaynak oluşturmamızla beraber hızla başladığımız noktadayız. Son durağa devam edecek buradan hattımız. Şimdi Ümraniye'deki durağımızdan Çekmeköy'e doğru yola çıkacak. Yanda diğer kolumuz da geliyor. Geçtiğimiz yıl Ataşehir'den başlattığımız süreç kuzeye, son noktaya doğru işini bitirmiş olacak. Bir de tabi bunun güneyi var, Göztepe'ye doğru devam edecek kısmı var. Hazırlıklar yapılıyor ve inşallah yıl sonuna doğru orada da harekete geçeceğiz. Bu demek oluyor ki, 2021'in sonunda tünel işlerimiz hemen hemen bitirilmiş olacak.

Çok inandığımız bir hat.üzerinde kıymetli duraklar var.11 durağımız var ve Göztepe'den Çekmeköy'e, yine Ümraniye- Üsküdar hattı ile de buluşan kıymetli bir hattımız. Metrolar bizim için önemli. Metrolarımızın bir yandan yürümesi bizi heyecanlandırıyor. İstanbul'un ve Türkiye'nin bu zor günlerinde, emekleriyle kendilerini bu işe adayan bütün emekçi dostlarımıza, buradaki firmalarımıza, müşavir firmalarımıza ve benim değerli çalışma arkadaşlarıma, hepsine yürekten teşekkür ediyorum. Allah, tamamına erdirsin inşallah."

"İSTANBUL'UN KREDİ KABİLİYETİ HER ZAMAN VARDIR"

- Yeni kredi anlaşmaları var mı? 

"Çalışıyoruz tabii. İhtiyacımız var. Farklı hatlarda da var; çalışıyoruz. İyi sinyaller alıyoruz. Umarım hızlıca bu gereksinimleri gidereceğiz. O itibarı ve o kabiliyeti İstanbul'un her zaman vardır. Hızlıca bu sorunları da aşıp, var olan hatlarımızla ilgili sorunsuz süreçleri tamamlamak arzusundayız. Bir yandan mümkün olduğu kadar öz kaynağımızdan katkı sunduğumuz hatlarımız var, bir de tabi yeni hazırladığımız hatlarımız var. O hatlarda hem borçlanma modelini hem finansman modelini hem de daha öncesinde projenin kabiliyetlerini iyi hesaplayıp, işe girdikten sonra, 'Yahu şu olmadı, bu çıkmadı' demeden, başladığı gibi bitecek şekliyle tasarlayacağımız hatlarımız olacak. Zaten bu işler, öyle olmalı. Başlayıp, '3 yılda bitecek' dediğiniz iş 6-7 yılda bittiği zaman, onum maliyeti size çok daha fazla.

Zira ülkemizin ekonomisi ne yazık ki, son dönemde bu maliyetleri artıracak döviz ve bunun gibi unsurlarla maliyeti sırtımıza yük olarak bindiriyor. Ama İstanbul'un aktif hali ve dünya çapında ilgi duyulan bir metropol oluşu, kabiliyetleri, bütün bu sorunları her şeye rağmen aşacak düzeydedir. Hem var olanları hem yeni projelerimizi en iyi şekliyle planlayacağız. İstanbul'u bu 5 yılda, çok önemli adımlara hazırlamış oluyoruz. Umut ediyorum, bu 5 yıl çok iyi anılacak." 

İmamoğlu, "Bu hattın açılışı için bir tarih belirlendi mi" sorusunu, hemen yanındaki Alpkökin'e aktardı. Alpkökin'den "2022'nin sonunda" yanıtını alan İmamoğlu, "Pelin Hanım ne diyorsa, o" karşılığını verd. 

SAATTE TEK YÖNDE 44.000 YOLCU TAŞIYACAK

Tam otomatik sürücüsüz özelliği ile 13 kilometre uzunluğundaki M12 Göztepe-Ümraniye Metro Hattı, 11 istasyondan oluşuyor. Saatte tek yönde 44.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak olan M12 hattı; Çarşı istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ile, Yeni Sahra istasyonunda M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattı ile, Göztepe istasyonunda da Marmaray ile entegre olacak. Hatta; 60. Yıl Parkı, Göztepe, Sahrayıcedit, Yeni Sahra, Ataşehir, Finans Merkezi, Site, Atakent, Çarşı, SBÜ Hastanesi ve Kazım Karabekir istasyonları yer alacak.


 

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Türkiye’yi derin üzüntüye boğan kayıp
Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay vefat etti
'CAATSA ve Halkbank davası hariç..'
'Geri kalan alanlarda çok iyiyiz'
ABD'nin Brown Üniversitesinde silahlı saldırı
2 kişi öldü, 8 kişi yaralandı
İsrail'den Hamas'ın üst düzey komutanına hava saldırısı
Raad Saad'ın hedef aldığı saldırıda 4 ölü, 25 yaralı
Suriye'de yeni oyun mu? Pentagon: 'DEAŞ, 2 askerimizi öldürdü'
Suriye İçişleri Bakanlığı: 'Uyarımız dikkate alınmamıştı'
Galatasaray Antalyaspor'u rahat geçti
Galibiyet 4 golle geldi
Uzmanından endişelendiren açıklama:
Bursa ve Konya Ovaları çöküyor
Umutsuz bekleyiş
Asgari ücretlinin 2026’dan da umudu yok!
Bir de çocuk yapın diyorlar ya!
Garibanlığın gözü kör olsun!
İşte kafalarındaki rakam!
İşçisiz başlayan asgari ücrette ikinci toplantı tarihi belli oldu
Gazze'yi bu kez fırtına vurdu
12 kişi hayatını kaybetti, 27 binden fazla çadır hasar gördü
İtalya'da Hapoel Tel Aviv’e dev protesto
‘Özgür Gazze, Filistin'e özgürlük’
Sapık Trump, Kral Charles kesilerek fotoğraftan çıkarıldı
Epstein dosyasında yer alan yeni fotoğraflar yayınlandı
Tarihi geçmiş ürünlerle çocukları zehirleyeceklerdi
2 ton cips, şekerleme ve çikolata imha edildi
Ataşehir'de otel yangını
Yangına çok sayıda itfaiye ekibi müdahale ediyor
Türkiye’yi derin üzüntüye boğan kayıp
Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay vefat etti
'CAATSA ve Halkbank davası hariç..'
'Geri kalan alanlarda çok iyiyiz'
ABD'nin Brown Üniversitesinde silahlı saldırı
2 kişi öldü, 8 kişi yaralandı
İsrail'den Hamas'ın üst düzey komutanına hava saldırısı
Raad Saad'ın hedef aldığı saldırıda 4 ölü, 25 yaralı
Suriye'de yeni oyun mu? Pentagon: 'DEAŞ, 2 askerimizi öldürdü'
Suriye İçişleri Bakanlığı: 'Uyarımız dikkate alınmamıştı'
Galatasaray Antalyaspor'u rahat geçti
Galibiyet 4 golle geldi
Uzmanından endişelendiren açıklama:
Bursa ve Konya Ovaları çöküyor
Umutsuz bekleyiş
Asgari ücretlinin 2026’dan da umudu yok!
Bir de çocuk yapın diyorlar ya!
Garibanlığın gözü kör olsun!
İşte kafalarındaki rakam!
İşçisiz başlayan asgari ücrette ikinci toplantı tarihi belli oldu
Gazze'yi bu kez fırtına vurdu
12 kişi hayatını kaybetti, 27 binden fazla çadır hasar gördü
İtalya'da Hapoel Tel Aviv’e dev protesto
‘Özgür Gazze, Filistin'e özgürlük’
Sapık Trump, Kral Charles kesilerek fotoğraftan çıkarıldı
Epstein dosyasında yer alan yeni fotoğraflar yayınlandı
Tarihi geçmiş ürünlerle çocukları zehirleyeceklerdi
2 ton cips, şekerleme ve çikolata imha edildi
Ataşehir'de otel yangını
Yangına çok sayıda itfaiye ekibi müdahale ediyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.