Dış Ticaret Müsteşarlığı, ihracatla ilgili tüm kesimlerin katılımıyla, 2004-2006 yıllarını kapsayan ihracat strateji planı hazırladı. Stratejik planda, ihracatın 2004-2006 yılları arasında yüzde 60 artarak, 2006 yılı sonunda 75 milyar dolara çıkarılması öngörülüyor. Sürdürülebilir ihracat artışını sağlayacak ihracat yapısını oluşturmanın amaçlandığı stratejik planla, Gümrük Birliği'nin işleyişinde karşılaşılan sorunların kaldırılması ve olumlu Türk Malı imajının oluşturulması öngörülüyor. Kaliteli Türk ürünlerinin, başta hedef ülkeler olmak üzere, yurtdışı pazarlarda müşteri odaklı ve dinamik tekniklerle tanıtım ve pazarlanmasını sağlamak amacıyla, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin, hedef pazar ve sektör anlayışı içerisinde etkin ve verimli hale getirilmesi, başta off-set olmak üzere, karşılıklı ticaret mekanizmalarının geliştirilmesi de hedefleniyor. Türkiye'nin ihracat potansiyelinin tanıtılması için gerekli altyapının oluşturulmasının amaçlandığı stratejide, pazara giriş veri tabanının faaliyete geçirilmesi, ihracatta e-ticaret yöntemlerinin kullanımında artış sağlanması ve ihracatçılara yönelik bilgi merkezlerinin oluşturulması hedefleniyor.Başta küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ) olmak üzere, firmaları ihracata yönlendirecek destek mekanizmalarının geliştirilmesi, Eximbank kredi, sigorta ve teminat programlarının kullanım koşullarının iyileştirilmesi, yeni programlar geliştirilmesi ve Eximbank'ın orta ve uzun vadeli programlara ağırlık verecek bir yapıyakavuşturulması da öngörülüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.