İhracatçıya dorse engeli
Avrupa Birliği’ne uyum çerçevesinde çıkarılan "Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik" ihracatçıyı olumsuz yönde etkiliyor
17.11.2012 00:00:00
İstanbul İhracatçı Birlikleri’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, Avrupa Birliği’ne uyum çerçevesinde çıkarılan “Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik” ihracatçıyı olumsuz yönde etkiliyor. Uygulanmaya başlayan yeni yönetmeliğin nakliye araçlarının dorse ve palet birleşimlerinde 30 santimlik bir düşüşü zorunlu kıldığını söyleyen İstanbul İhracatçı Birlikleri Başkanı Zekeriya Mete yönetmeliğin ihracatı durma noktasına getirdiğini belirtti. 8 Kasım 2012 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan 28461 sayılı yeni yönetmelik ile taşıma araçlarında dorse ve palet birleşimlerinin 4.30 - 4.40 metre aralığından 4,00 - 4.08 metre aralığına çekildiğini aktaran Zekeriya Mete, “Türkiye’deki taşıma araçlarının palet dorse bileşimi 4.40 civarında bu yükseklik yönetmeliğin üzerinde. İhracatın amiral gemileri olan TIR’larımıza yönetmeliği ihlal ettiği gerekçesiyle para cezası kesiliyor. Bu uygulama ihracatçının önünü kesiyor” dedi. Yeni yönetmeliğin ihracatçılar, ithalatçılar, lojistik firmaları, çekiciler, TIR park alanlarının hepsini etkileyeceğini belirten Zekeriya Mete, “Taşıma araçlarının dorselerinin değiştirilmesi gerekiyor. Bunu kısa zamanda yapmamız mümkün değil. Kısa sürede konteynerlarıda değiştirmek bu aşamada kolay görünmüyor. Konteynerler küçülürse yüklemede hacim kaybımız olur. Türkiye bu değişime hazır değil” ifadelerini kullandı. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.