Hüccet, İmam’la gerçekleşmiş olur
İmam Rıza (a.s.) şöyle buyurdu: “Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm) şöyle derdi: Allah Azze ve Celle’nin kulları üzerindeki hücceti (kanıtı) ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur"
14.06.2024 11:05:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Bureyd, Ebu Cafer (Muhammed Bâkır) ve Ebu Abdullah (Ca'fer Sâdık aleyhisselâm)'dan, "Senden önce hiçbir resul, nebi (ve muhaddes...) göndermedik ki..." (Hac, 52) ayetiyle ilgili bir soru sordum ve dedim ki: "Sana kurban olayım! Biz ayeti bu şekilde okumuyoruz. Resul, nebi ve muhaddes ne demektir?"
Buyurdu ki: "Resul, meleğin açıkça göründüğü ve onunla konuştuğu kimsedir. Nebi ise meleği rüyasında gören kimseye denir. Bazen bir kişi hem resul hem de nebi olabilir. Muhaddes ise meleğin sesini işitir ama şahsını görmez."
Dedim ki: "Allah, seni salih kılsın! Rüyada görülenin hak olduğu ve meleğin göründüğü nasıl bilinir?"
Buyurdu ki: "Bunu anlaması için gerekli yardım sağlanır. Şunu bilin ki yüce Allah, sizin kitabınızla kitapları ve sizin Nebinizle, nebilerin gelişini bitirmiştir."
Davud er-Rakkî, Salih Kul (Musa b. Ca'fer aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir: "Allah'ın kulları üzerindeki hücceti (kanıtı) ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur."
Hasan b. Ali el-Veşşa şöyle rivayet etmiştir:
İmam Rıza (aleyhisselâm)'ın şöyle dediğini duydum: "Ebu Abdullah (Ca'fer Sadık aleyhisselâm) şöyle derdi: Allah Azze ve Celle'nin kulları üzerindeki hücceti (kanıtı) ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur."
Muhammed b. Umare, Ebül Hasan er-Rıza (Ali b. Musa aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir: "Allah'ın kulları üzerindeki hücceti ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur."
Eban b. Tağlib şöyle rivayet etmiştir:
Ebu Abdullah (Ca'fer Sâdık aleyhisselâm) buyurdu ki: "Yaratılıştan önce, yaratılışla birlikte ve yaratılıştan sonra mutlaka hüccet (peygamber veya imam) vardı."
Hüseyin b. Ebul-Âlâ şöyle rivayet etmiştir:
Ebu Abdullah (Ca'fer Sâdık aleyhisselâm)'a dedim ki: "Yeryüzünde imamın olmadığı bir zaman dilimi olur mu?"
"Hayır" dedi.
Dedim ki: "İki imam birden olur mu?"
"Hayır. Olursa mutlaka biri susar" dedi.
Buyurdu ki: "Resul, meleğin açıkça göründüğü ve onunla konuştuğu kimsedir. Nebi ise meleği rüyasında gören kimseye denir. Bazen bir kişi hem resul hem de nebi olabilir. Muhaddes ise meleğin sesini işitir ama şahsını görmez."
Dedim ki: "Allah, seni salih kılsın! Rüyada görülenin hak olduğu ve meleğin göründüğü nasıl bilinir?"
Buyurdu ki: "Bunu anlaması için gerekli yardım sağlanır. Şunu bilin ki yüce Allah, sizin kitabınızla kitapları ve sizin Nebinizle, nebilerin gelişini bitirmiştir."
Davud er-Rakkî, Salih Kul (Musa b. Ca'fer aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir: "Allah'ın kulları üzerindeki hücceti (kanıtı) ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur."
Hasan b. Ali el-Veşşa şöyle rivayet etmiştir:
İmam Rıza (aleyhisselâm)'ın şöyle dediğini duydum: "Ebu Abdullah (Ca'fer Sadık aleyhisselâm) şöyle derdi: Allah Azze ve Celle'nin kulları üzerindeki hücceti (kanıtı) ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur."
Muhammed b. Umare, Ebül Hasan er-Rıza (Ali b. Musa aleyhisselâm)'dan şöyle rivayet etmiştir: "Allah'ın kulları üzerindeki hücceti ancak imamın varlığı ve tanınması ile gerçekleşmiş olur."
Eban b. Tağlib şöyle rivayet etmiştir:
Ebu Abdullah (Ca'fer Sâdık aleyhisselâm) buyurdu ki: "Yaratılıştan önce, yaratılışla birlikte ve yaratılıştan sonra mutlaka hüccet (peygamber veya imam) vardı."
Hüseyin b. Ebul-Âlâ şöyle rivayet etmiştir:
Ebu Abdullah (Ca'fer Sâdık aleyhisselâm)'a dedim ki: "Yeryüzünde imamın olmadığı bir zaman dilimi olur mu?"
"Hayır" dedi.
Dedim ki: "İki imam birden olur mu?"
"Hayır. Olursa mutlaka biri susar" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.