Hazırgiyim 13 milyar dolar fazla veriyor
Bir ara hükümetin gözden çıkarmayı düşündüğü Hazırgiyim ve Konfeksiyon, Türkiye'nin rekor cari açığını kapatmaya devam ediyor. Kabuk değiştirmeye çalışan sektör 16 milyar dolar ihracat yaparken, ithalatı 3 milyar dolarda kalıyor
23.11.2012 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, sektörün bir üst klasmana yükseldiğini ifade etti. Akbalık, Kurul'un gündeminde bulunan yeni yatırım projelerini ve yükselme stratejilerini açıklamak üzere kurul üyeleriyle birlikte basının karşısına çıktı. Toplantıya kurul üyeleri İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler, Akdeniz Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hayri Uğur, Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şenol Şenkaya ve Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin de katıldı.
Net ihracatçı sektör
Sektörün 16 milyar dolar ihracat yaptığını, bunun karşılığında da 3 milyar dolarlık ithalatı olduğuna işaret eden Akbalık, “13 milyar dolar artısı olan net ihracatçı bir sektörüz. Cari açığın, ödemeler dengesinin gündemde olduğu bir dönemde bunun önemine işaret etmek istiyorum” dedi.
Sektörün son 10 yıl içinde kabuk değiştirdiğini, Türkiye'nin artık ucuz mal üreten ülke olmadığını anlatan Ahmet Akbalık, şöyle konuştu: “Düşük fiyatlarla satış yapan küresel markalar Türkiye'den çekildi. Uzakdoğu'ya gittiler. Türkiye artık A ve A+ alıcı grubuna mal satan küresel markalarla işbirliği yapıyor. Tasarımlı, markalı ürünlerin üretimi yapılıyor. Marka üretiyoruz, tasarım satıyoruz.”
Mücevher sonra en pahalı ürün
Bundan 10 yıl öncesine kadar bir kilogram hazır giyim ürününün 10-15 dolara satıldığına işaret eden Akbalık, “Artık fiyatımız 25 dolar seviyesine çıktı. Bu rakam, rakiplerimizin 2-3 katı üzerindedir. Mücevherden sonra kilogram fiyatı en yüksek ürün, ihraç ettiğimiz hazırgiyim ürünüdür” dedi. Uluslararası pazarlarda rekabet koşullarının ağırlaştığını, özellikle kriz içindeki Avrupa ülkelerinde tüketicinin satın alma gücünün düştüğünü anlatan Ahmet Akbalık, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu olarak; yeni açılımlar yapmak ve yeni projelerle sektörün önünü açmak için çalışıyoruz. İhracatımızı daha fazla artırabilmek için, daha fazla üretim yapmalıyız. Şimdi bunun için çalışıyoruz. Projeler üretiyoruz. İhracatımızı daha fazla artırabilmenin yolu; üretim artışından ve rekabet gücüne sahip olmaktan geçiyor. Bunu sağlayabilmek için yeni bir yatırım hamlesi içine girdik.”
Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, sektörün bir üst klasmana yükseldiğini ifade etti. Akbalık, Kurul'un gündeminde bulunan yeni yatırım projelerini ve yükselme stratejilerini açıklamak üzere kurul üyeleriyle birlikte basının karşısına çıktı. Toplantıya kurul üyeleri İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler, Akdeniz Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hayri Uğur, Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şenol Şenkaya ve Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin de katıldı.
Net ihracatçı sektör
Sektörün 16 milyar dolar ihracat yaptığını, bunun karşılığında da 3 milyar dolarlık ithalatı olduğuna işaret eden Akbalık, “13 milyar dolar artısı olan net ihracatçı bir sektörüz. Cari açığın, ödemeler dengesinin gündemde olduğu bir dönemde bunun önemine işaret etmek istiyorum” dedi.
Sektörün son 10 yıl içinde kabuk değiştirdiğini, Türkiye'nin artık ucuz mal üreten ülke olmadığını anlatan Ahmet Akbalık, şöyle konuştu: “Düşük fiyatlarla satış yapan küresel markalar Türkiye'den çekildi. Uzakdoğu'ya gittiler. Türkiye artık A ve A+ alıcı grubuna mal satan küresel markalarla işbirliği yapıyor. Tasarımlı, markalı ürünlerin üretimi yapılıyor. Marka üretiyoruz, tasarım satıyoruz.”
Mücevher sonra en pahalı ürün
Bundan 10 yıl öncesine kadar bir kilogram hazır giyim ürününün 10-15 dolara satıldığına işaret eden Akbalık, “Artık fiyatımız 25 dolar seviyesine çıktı. Bu rakam, rakiplerimizin 2-3 katı üzerindedir. Mücevherden sonra kilogram fiyatı en yüksek ürün, ihraç ettiğimiz hazırgiyim ürünüdür” dedi. Uluslararası pazarlarda rekabet koşullarının ağırlaştığını, özellikle kriz içindeki Avrupa ülkelerinde tüketicinin satın alma gücünün düştüğünü anlatan Ahmet Akbalık, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu olarak; yeni açılımlar yapmak ve yeni projelerle sektörün önünü açmak için çalışıyoruz. İhracatımızı daha fazla artırabilmek için, daha fazla üretim yapmalıyız. Şimdi bunun için çalışıyoruz. Projeler üretiyoruz. İhracatımızı daha fazla artırabilmenin yolu; üretim artışından ve rekabet gücüne sahip olmaktan geçiyor. Bunu sağlayabilmek için yeni bir yatırım hamlesi içine girdik.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.