Resulullah (sav) buyurdu ki, "Fuhuş (kötülük) bir şeyde bulunursa mutlaka onu çirkinleştirir; haya da bir şeyde bulunursa mutlaka onu güzelleştirir."
"Her ibadetin zahiri ve bâtını, kabuğu ve özü vardır. Her ibadetin kabukları hususunda da dereceleri ve her derecenin de kademeleri vardır. Bunu bildikten sonra dilersen sadece kabukla yetinir, öze inmezsin, dilersen akıllıların er meydanına inersin."(İhya-i Ulumuddin/İmam-ı Gazali)Mucemmi bin Harise amcasından rivayet ediyor. Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu: Enes'in rivayetine göre Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Fuhuş (kötülük) bir şeyde bulunursa mutlaka onu çirkinleştirir; haya da bir şeyde bulunursa mutlaka onu güzelleştirir." İbni Ömer'in rivayetine göre Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu: "Haya ve iman birbirlerinin yakınlarıdır. Birarada bulunurlar. Bunun için bunlardan biri kaldırıldığı vakit, diğeri de kaldırılır." İbni Ömer anlatıyor: Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Allah bir kimseyi helak etmek istediği zaman ondan utanmayı kaldırır. Utanması kalkınca hep kötülük işlediğini görürsün. Kötü kişiye kimse güvenmez. O zaman hep hainlik yapar ve hainliğe uğrar. Bu defa da acıma duygusundan mahrum olur ve lanetlenerek kovulur. Böylece o kişi İslâmdan uzaklaşır."
"Her ibadetin zahiri ve bâtını, kabuğu ve özü vardır. Her ibadetin kabukları hususunda da dereceleri ve her derecenin de kademeleri vardır. Bunu bildikten sonra dilersen sadece kabukla yetinir, öze inmezsin, dilersen akıllıların er meydanına inersin."(İhya-i Ulumuddin/İmam-ı Gazali)Mucemmi bin Harise amcasından rivayet ediyor. Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu: Enes'in rivayetine göre Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Fuhuş (kötülük) bir şeyde bulunursa mutlaka onu çirkinleştirir; haya da bir şeyde bulunursa mutlaka onu güzelleştirir." İbni Ömer'in rivayetine göre Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu: "Haya ve iman birbirlerinin yakınlarıdır. Birarada bulunurlar. Bunun için bunlardan biri kaldırıldığı vakit, diğeri de kaldırılır." İbni Ömer anlatıyor: Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Allah bir kimseyi helak etmek istediği zaman ondan utanmayı kaldırır. Utanması kalkınca hep kötülük işlediğini görürsün. Kötü kişiye kimse güvenmez. O zaman hep hainlik yapar ve hainliğe uğrar. Bu defa da acıma duygusundan mahrum olur ve lanetlenerek kovulur. Böylece o kişi İslâmdan uzaklaşır."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.