Fenomenler reklam sektöründe ilk tercih oldu
Sosyal medya fenomenleri (influencer) genellikle genç hedef gruplar arasında Hollywood aktörlerinden daha çok tanınırken, dünyada reklam sektörü için de birinci tercih haline gelmiş durumda
27.01.2024 14:21:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Sosyal medya fenomenleri (influencer) genellikle genç hedef gruplar arasında Hollywood aktörlerinden daha çok tanınırken, dünyada reklam sektörü için de birinci tercih haline gelmiş durumda. Şu anda dünya çapında yeni reklam türüne akan bütçeler 28 milyar doların üzerinde. Statista verilerine göre, bu rakamın 2028'e kadar 48 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sosyal medya fenomenleri belirli hedef gruplara özenle çekilmiş ve dolayısıyla pahalı bir televizyon reklamından daha kesin ve hızlı bir şekilde ulaşıyor. Pazar küçük olsa da güvenilirlikleri sayesinde sosyal medya fenomenleri halen aranan reklam ortakları arasında yer alıyor. Dünyada en tanınmış fenomenlerden biri olan Khabane Lame'nin 2.4 milyar beğeni için tek kelime etmesine gerek kalmıyor. Dünyanın en büyük sosyal medya yıldızlarından olan Lame, gözlerini açıyor, kaşlarını çatıyor, omuzlarını kamburlaştırıyor ve kollarını sallıyor. Videoları ise genellikle 20 ila 40 saniye uzunluğunda. Rapora göre Hugo Boss, Lame'ye Milano Moda Haftası'nda modellik yapması ve bununla ilgili bir video yayınlaması için 450 bin dolar ödedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.