Ev eşyasında hedef uzak pazarlar
EVSİD Başkanı Burak Önder, ev ve mutfak eşyaları ihracatında Mısır ve Suriye pazarlarında düşüş olduğuna işaret ederek, "Rusya'da toparlanma var. Uzak Doğu ve Latin Amerika iyi gidiyor. Toplamda ihracat artmaya devam ediyor" dedi





Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, Hong Kong'da 30 ülkeden yaklaşık 1250 firmanın katılacağı ve 39 bin profesyonel ziyaretçinin beklendiği 20-23 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek, sahasında dünyanın en önemli ilk üç fuarı arasında yer alan Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı (Mega Show) öncesinde İstanbul'da basın ile bir araya geldi. Önder'e Mega Show'un organizatör firması Comasia Limited'in Kurucu Direktörü Peter Cheung da eşlik etti. Önder, EVSİD olarak Mega Show'a bu yıl beşinci kez katılacaklarını ve her geçen gün katılımcı sayılarının arttığını ifade ederek, "Hong Kong'daki fuar, Çin'in Guancu (Guangzhou) şehrinde düzenlenen Canton Fuarı'nın hemen öncesine denk gelmesi nedeniyle dünyanın dört bir yanından alıcılar tarafından ziyaret ediliyor. Canton Fuarı'nın en önemli aşaması olan 2. fazı sadece Çinli üreticilere açık ve Türk firmaları veya diğer Asya ülkelerinden üreticiler bu fuarda yer alamıyor. Bu nedenle biz Mega Show fuarına katılarak Canton Fuarı'na gelen ziyaretçilere de ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Vize sıkıntısı yok
Çin'in zorlu vize süreçlerine karşın Hong Kong'a Türkiye dahil birçok ülke ziyaretçisinin vizesiz girebildiğine işaret eden Önder, "Oteller ve restoranlar batı standartlarında ve Mega Show fuarını ziyaret edip üreticilerle iş görüşmesi yapmak çok daha konforlu. Fuar idaresi her yıl olduğu gibi ithalatçı firmalara konaklama ve diğer harcamaları için destek veriyor ki bunlar da çok önemli" dedi. Önder, fuara gelen ziyaretçilerin büyük bir çoğunluğunun satın alma kararını fuarda verdiğini ve katılımcıların siparişle döndüğünü kaydetti. Önder, "Katılımcılarımız ABD, Meksika, Arjantin, Portekiz, Avustralya gibi çok farklı pazarlardan alıcılardan sipariş aldıklarını belirtiyor. Her geçen yıl da fuar bizim için daha verimli hale geliyor" şeklinde konuştu.
Yükselen ve düşen pazarlar
Önder, yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, ev ve mutfak eşyaları ihracatında Mısır ve Suriye pazarlarında düşüş olduğuna işaret ederek, "Sektörde ana pazar Avrupa. Rusya'da toparlanma var. Uzak Doğu ve Latin Amerika iyi gidiyor. Latin Amerika bambaşka bir pazar… Önemli pazarlardan Irak'ta kuzeyde ve güneyde ihracat iyi gidiyor ancak İran'ın burada ciddi baskısı var. Irak pazarında konumumuzu korumalıyız. Dahası gittiğimiz yerlerde ihracatımız artıyor. Mesela Arjantin'de ihracatımız yüzde 600 artış gösterdi. Toplamda ihracat artmaya devam ediyor" dedi.
2020 planlarını şimdiden yaptıklarını dile getiren Önder, "Türk şirketlerinin tek başına gidemeyeceği yerlere taşıyoruz. Önce fuarlara heyet gönderiyoruz, onlardan gelen raporlara göre katılım oluyor. Bu yıl Mega Show'da 800 metrekare yer tuttuk. Bu fuarla sadece Uzak Doğu ülkelerini, tüm ülke pazarlarını hedefliyoruz. Uzak Doğu'da üzerinde Çince yazı olmayan ürünlere daha iyi gözle bakılıyor! Ana hedefimiz pazar çeşitliliğini sağlamak. Türkiye'den 31 firma katılacak. Geçen yıl sayı 25 idi. İhracat açısından bakıldığında bu sektörde kilogram açısından dünyada Çin'den sonra ikinci, değer açısından ise 7. sıradayız."
Gösteriler gücünü kaybediyor
Mega Show'un Kurucu Direktörü Peter Cheung, fuara en fazla ziyaretçinin Hong Kong, Çin, ABD, Japonya ve Tayvan'dan geldiğini ifade etti. Hong Kong'da Haziran ayından bu yana devam eden gösterilerin iş dünyasını kısmen etkilediğini dile getiren Cheung, "Ancak iş iştir. Fuarlar etkilenmiyor. Protestolar, Hong Kong'da suç işleyenlerin Çin'e iadesini öngören tasarının geri çekilmesiyle azaldı. İş dünyası minimum seviyede etkilendi" dedi.
RECEP BAHAR / DETAY HABER



















































































