Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında, Ordu'nun Perşembe İlçesi ile Bolaman Beldesi arasındaki güzergahta yapımı devam eden, Türkiye'nin en uzun karayolu tünelinin yapım çalışmalarında sona yaklaşıldı. 4 bin 587 metre uzunluğunda 5 tünel ile 3 bin 710 metre uzunluğunda 36 köprünün yer aldığı güzergah üzerinde inşa edilen "Nefise Akçelik Tüneli" tamamlandığında, 3 bin 778 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olacak. Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Perşembe-Bolaman Beldesi arasında inşa edilen ve Samsun-Sarp Karadeniz Sahil Yolu Projesi içinde yer alan Nefise Akçelik Tüneli'nin asfaltlama, ışıklandırma ve havalandırma çalışmalarının tamamlandığını söyledi. Temmuz'da hizmete girecekHaziran ayında ulaşıma açılması planlanan yolun hava koşullarının kötü gitmesi nedeniyle Nisan ayı hedefine ulaşamadıklarını belirten Uraloğlu, "Hava yağışlı olmaz ise yolu Temmuz'da hizmete sokmak istiyoruz. Aksi halde hedefimiz 2006 yılı sonuna kadar bu çalışmaları tamamlamak" dedi. Uraloğlu, bakım, onarım ve taşıt işletme giderlerinin azaltılması,trafik emniyetinin sağlanması ve zamandan tasarruf gibi avantajlarla Türkiye ekonomisine yılda en az 50 milyon dolar katkı sağlayacak olan projenin tamamlanması için çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini söyledi. Dış krediyle yapımı süren Bolaman-Perşembe otoyolu projesi 361 milyon dolara ihale edildiğini anımsatan Uraloğlu, "Bugünkü proje bedeli 400 milyon dolar. Çalışmalara şu ana kadar 300 milyon dolar harcama yapıldı. 2006 yılı ödeneğimiz ise 55 milyon YTL. Bu projeyle Bolaman-Perşembe arasındaki Karadeniz'in en tehlikeli keskin virajlarıortadan kalkacak" diye konuştu. Nefise Akçelik tüneli, Bolaman-Perşembe arasındaki 42 kilometrelik yolu 27 kilometreye düşürecek.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.