e-ticaretin payı artıyor
Araştırma şirketi Nielsen, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin 'Değişen Tüketici, Dönüşen Perakende' teması ile düzenlediği e-ticaret etkinliğine katıldı
24.06.2019 00:00:00





Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ve Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan, dijital dönüşüm ve e-ticaret ile ilgili bilgilerini paylaştı. Nielsen 2018 Küresel E-Ticaret Rapor'una göre, dünya genelinde e-ticaret, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştı.
Bu rakam, tüm küresel perakende satışların yüzde 12'sine karşılık geliyor. Burada e-ticaretin toplam ticaretteki payına bakıldığında Asya-Pasifik ve Kuzey Amerika bölgelerinin başı çektiği görülüyor.
Asya Pasifik bölgesi, aynı zamanda yüzde 30'u aşan büyümesiyle küresel e-ticaretin motor gücü olarak öne çıkıyor. Türkye'de ise e-ticaretin ticaret içindeki 2018'deki payı yüzde 5.3... Büyüme oranı ise yüzde 38...
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.