‘Dünyada tanınan Türk markaları olmalı’
Dünyaca ünlü yönetim ve pazarlama gurusu Prof. Dr. Philip Kotler, “İstanbul’a geldiğimde havalimanında birçok İtalyan markası gördüm. Sizin de dünya havalimanlarında yanından geçtiğimizde gördüğümüz Türk markalarınız olması lazım” dedi
04.12.2018 00:00:00





"Modern pazarlamanın duayeni" olarak anılan ünlü pazarlama profesörü Philip Kotler'in kurucusu olduğu Dünya Pazarlama Zirvesi (World Marketing Summit), ilk kez İstanbul'da, İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Zirvede konuşan Kotler, yeni neslin, yaptığı işte kendisini iyi hissetmek istediğini ifade ederek, "Eğer 2000'li yıllarda doğan nesillerle rekabet edecekseniz bir amacınız olması gerekiyor" dedi.
Şirketlerin marka aktivisti olmak için eğitimi veya sağlığı destekleyebileceğini aktaran Kotler, şunları kaydetti: "Türkiye'yi dünyanın en iyi ülkelerinden biri haline getirmek için çalışacağınız bir amaç seçin. Türkiye'nin, güçlü markaları olan bir ülke olmasını istiyoruz. Bazı ülkeler, özellikle İtalya bunu başardı. İstanbul'a geldiğimde havalimanında birçok İtalyan markası gördüm. Bu, Çin'deki bir havalimanı da olabilirdi. Sizin de dünya havalimanlarında yanından geçtiğimizde gördüğümüz Türk markalarınız olması lazım."
İTO Başkanı Şekib Avdagiç de "En iyi ürüne sahip olsanız bile eğer onu insanlara anlatacak, onunla bir değer kazanacaklarına inandıracak pazarlama yaklaşımınız yoksa aslında siz o ürüne sahip değilsinizdir. Değerlerinizi bir marka olarak zihinlere yerleştirecek olan şey pazarlama sanatıdır. İşte, İstanbul bunu, yüzlerce yıldır değil, binlerce yıldır başarıyla yapıyor. Peki, İstanbul bunu nasıl başardı? Bana göre bunun iki sebebi var. Birincisi, İstanbul, batının en doğusundaki, doğunun en batısındaki bir gizemli şehir olarak Doğu'nun tılsımını, Batı'nın modern ve yenilikçi tarafını tam bir ahenkle sentezleyebiliyor. İkincisi de, İstanbul'un diğer şehirlerden farklı bir özelliğe sahip olmasıdır" şeklinde konuştu.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.