Dev köprünün yarısı bitti
Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak 4. köprü konumundaki 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüzde 50'si tamamlandı.
23.02.2020 18:02:00





Çanakkale'ye gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, yapımı hızla devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Bakan Turhan, 2022'nin Mart ayında trafiğe açmayı planladıkları 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüzde 50'sinin tamamlandığını açıkladı.
Yaklaşık 2.5 milyar Euro maliyetli projede bugüne kadar 1 milyar 250 milyon Euro'luk iş yapıldığını aktaran Bakan Turhan, köprünün açılmasıyla birlikte Çanakkale'nin ülke ihracatında köprü görevi görecek önemli bir ulaşım askı olacağını söyledi.
Yaklaşık 2.5 milyar Euro maliyetli projede bugüne kadar 1 milyar 250 milyon Euro'luk iş yapıldığını aktaran Bakan Turhan, köprünün açılmasıyla birlikte Çanakkale'nin ülke ihracatında köprü görevi görecek önemli bir ulaşım askı olacağını söyledi.
Turhan, en az 1.5 saat yoğun trafikte 5 saate ulaşan boğaz geçişinin köprü sayesinde 6 dakikaya düşeceğini de belirtti. Projenin şantiye alanını gezen Bakan Turhan, köprü hakkında yetkililerden bir saati aşkın süre brifing aldı. Daha sonra köprünün kule ayakları önünde açıklama yapan Turhan, 2022 yılının Mart ayında trafiğe açmayı planladıkları köprünün yüzde 50'sinin tamamlandığını söyledi. Bakan Turhan, şunları söyledi: "Bu projenin bazı rakamlarını
paylaşmakta fayda görüyorum. İki kule arasındaki mesafemiz 2 bin 23 metre, Cumhuriyetimizin yüzüncü yılına hitaben 2 bin 23 metre açıklıkta inşa ediyoruz.
Yaklaşım viyadükleriyle birlikte kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe ise 4 bin 100 metre, yani kulelerin dışındaki ilave mesafelerle birlikte yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam köprü uzunluğumuz 4 bin 100 metre.
Bu projedeki tabliye genişliği 45 metre. Ayakların yüksekliği de deniz seviyesinde 318 metre yükseklikte.
Yine tabliyemizde kullanılan çeliğin ağırlığı 49 bin ton, bu köprünün inşaatında kullanılacak olan kabloların ağırlığı ise 33 bin 268 tondur.
Yine kablolarımızın uzunluğu ise 162 bin kilometredir. Bu köprünün inşasında 114 bin ton inşaat çeliği kullanacağız.
Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri içerisinde kullanacağımız beton miktarı 230 bin ton." HABER MERKEZİ
Yaklaşım viyadükleriyle birlikte kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe ise 4 bin 100 metre, yani kulelerin dışındaki ilave mesafelerle birlikte yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam köprü uzunluğumuz 4 bin 100 metre.
Bu projedeki tabliye genişliği 45 metre. Ayakların yüksekliği de deniz seviyesinde 318 metre yükseklikte.
Yine tabliyemizde kullanılan çeliğin ağırlığı 49 bin ton, bu köprünün inşaatında kullanılacak olan kabloların ağırlığı ise 33 bin 268 tondur.
Yine kablolarımızın uzunluğu ise 162 bin kilometredir. Bu köprünün inşasında 114 bin ton inşaat çeliği kullanacağız.
Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri içerisinde kullanacağımız beton miktarı 230 bin ton." HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.