Akaryakıta yapılan aralıksız zamlar depo doldurmanın maliyetini arttırdı. Yılbaşında yaklaşık 119 milyon 500 bin lira olan 50 litrelik bir otomobilin deposunu doldurmanın maliyeti 140 milyon 500 bin liraya yükseldi Hükümetin aralıksız zamları araç sahiplerini çileden çıkarırken, depoyu fulleyenlerin sayısında büyük oranda artış var.. Yılbaşında yaklaşık 119 milyon 500 bin lira olan 50 litrelik benzinli bir otomobilin deposunu doldurmanın maliyeti 140 milyon 500 bin liraya yükseldi. Kağıt üzerinde enflasyonun tek haneli rakamlara indiği Türkiye'de, uluslararası petrol fiyatlarındaki artış, akaryakıt zamlarına bahane gösteriliyor. Yılbaşından bu yana gelen ardı ardına zamlardan sonra benzinin fiyatı yaklaşık yüzde 17.5, motorinin fiyatı ise yüzde 19.5 oranında arttı. Yılbaşında Konya'da, 45 litrelik Volkswagen Polo ve Ford Fiesta'nın deposu kurşunsuz benzinle yaklaşık 107 milyon 550 bin liraya, Renault Clio'nun 50 litrelik deposu ise 119 milyon 500 bin liraya doluyordu. Bugün ise 45 litrelik bir otomobilin deposunu doldurmanın maliyeti126 milyon 500 bin, 50 litrelik otomobilin deposunu doldurmanın maliyeti ise 140 milyon 500 bin liraya çıktı. Aynı dönemle yapılan kıyaslama sonucunda 35 litrelik Fiat Panda'nın deposunu doldurmanın bedeli 83 milyon liradan 98 milyon liraya, Mercedes SLK350'nin 70 litrelik deposunu doldurmanın maliyeti ise yaklaşık 167 milyon liradan196 milyon 700 bin liraya yükseldi. Benzinli otomobiller kadar motorinli olanlarda da depo doldurma maliyeti yüzde 20'ye yaklaşan oranlarda arttı. Motorinle çalışan bir otomobilin 50 litrelik deposunu doldurmanın maliyeti ise yılbaşından bu yana 89 milyon 500 bin liradan 107 milyon liraya çıktı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.