Deniz ticaretine savaş engeli
Danimarka şirketi Maersk, gemilerinin Kızıldeniz rotasından geçişini durdurduğunu açıklarken diğer bazı şirketlerin de aynı yönde karar alacağı açıklandı
16.12.2023 15:21:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Danimarka şirketi Maersk, gemilerinin Kızıldeniz rotasından geçişini durdurduğunu açıklarken diğer bazı şirketlerin de aynı yönde karar alacağı açıklandı. Maersk dünyanın en büyük nakliye şirketlerinden biri.
Karar Yemen'den Husiler'in kontrolündeki bölgeden gemilere yönelik düzenlenen bir dizi saldırının ardından geldi. İsrail-Hamas savaşında Hamas'a desteğini açıklayan grup İsrail'e gitmekte olan gemileri hedef aldığını belirtmişti. Kızıldeniz, dünyanın en önemli petrol ve yakıt nakliye rotalarından biri.
Maersk'in ardından Alman nakliye şirketi Hapag-Lloyd da benzer karar aldığını duyurdu. Şirketin bir gemisi bölgede saldırıya uğramıştı. Gemilerin Kızıldeniz'den geçmemesi, daha büyük rotalar takip etmeleri anlamına geliyor, Afrika'nın güneyinden gitmek gibi.
Her yıl ortalama 17 bin gemi yani dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 10'u Kızıldeniz'den geçiyor. İhracat ve Uluslararası Ticaret Enstitüsü Direktörü Marco Forgione'ye göre Maersk'in kararı daha zorlu bir zamanda olamazdı. Forgione, bunun tedarik zincirindeki bütün halkayı etkileyeceğini belirtti. Cuma günü en az iki kargo gemisi Kızıldeniz'de saldırıya uğradı.
ABD, gemilerden birinin insanız hava aracı, diğerinin de füzeyle vurulduğunu kaydetti ve Husileri suçladı.
Husiler Yemen'in bir bölümünü 2014 yılından bu yana kontrolleri altında tutuyor. Husiler'in siyasi kanadından Ali al Qahoum, Yemen'e karşı herhangi saldırgan hareketin ciddi sonuçları olacağını kaydetti. Qahoum, Husiler'in ABD, İsrail ya da Batılı tehditler karşısında Filistin davasını terk etmeyeceğini söyledi. Husiler İsrail'in Gazze'ye saldırılarının durdurmaması halinde saldırılarına devam edeceklerini belirtiyor.
Karar Yemen'den Husiler'in kontrolündeki bölgeden gemilere yönelik düzenlenen bir dizi saldırının ardından geldi. İsrail-Hamas savaşında Hamas'a desteğini açıklayan grup İsrail'e gitmekte olan gemileri hedef aldığını belirtmişti. Kızıldeniz, dünyanın en önemli petrol ve yakıt nakliye rotalarından biri.
Maersk'in ardından Alman nakliye şirketi Hapag-Lloyd da benzer karar aldığını duyurdu. Şirketin bir gemisi bölgede saldırıya uğramıştı. Gemilerin Kızıldeniz'den geçmemesi, daha büyük rotalar takip etmeleri anlamına geliyor, Afrika'nın güneyinden gitmek gibi.
Her yıl ortalama 17 bin gemi yani dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 10'u Kızıldeniz'den geçiyor. İhracat ve Uluslararası Ticaret Enstitüsü Direktörü Marco Forgione'ye göre Maersk'in kararı daha zorlu bir zamanda olamazdı. Forgione, bunun tedarik zincirindeki bütün halkayı etkileyeceğini belirtti. Cuma günü en az iki kargo gemisi Kızıldeniz'de saldırıya uğradı.
ABD, gemilerden birinin insanız hava aracı, diğerinin de füzeyle vurulduğunu kaydetti ve Husileri suçladı.
Husiler Yemen'in bir bölümünü 2014 yılından bu yana kontrolleri altında tutuyor. Husiler'in siyasi kanadından Ali al Qahoum, Yemen'e karşı herhangi saldırgan hareketin ciddi sonuçları olacağını kaydetti. Qahoum, Husiler'in ABD, İsrail ya da Batılı tehditler karşısında Filistin davasını terk etmeyeceğini söyledi. Husiler İsrail'in Gazze'ye saldırılarının durdurmaması halinde saldırılarına devam edeceklerini belirtiyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.