Oyun çocuğun yaşantısının doğal bir parçası olduğu gibi gelişiminde de aldığı gıdalar kadar önemli yer tutar. Oyun çocuğa öğrenme zemini hazırlarken, bu etkinlikler sayesinde çocuk objeleri tutma ve kullanma, bedenini kontrol etme, nesnelerin işleyiş tarzlarını kavrama yeteneği kazanır ve iletişim becerilerini geliştirir. Bir oyun zevkli ve ödüllendirici olmanın yanısıra çocuğa çok çeşitli oyuncakları (oyun gereçleri) araştırabilme fırsatı da sunabilmelidir. Bununla beraber, çocuğunuz oyuncağa gereksinme duyduğu kadar sizin ilgi ve yardımınıza da ihtiyaç duyar ve sizin sevgi ve övgünüz çocuğun oyundan büyük ölçüde keyif almasını sağlar.
Her ne kadar bazı oyun etkinlikleri oyun gereci veya aksesuarına ihtiyaç bırakmadan gerçekleşse de, oyuncaklar küçük bir çocuğun yaşantısında önemli bir yere sahiptir. Özenle seçilmiş oyuncaklar, becerilerinin gelişmesine imkan tanırken, pek çoğu yaş grupları ve gelişim evreleri gözetilerek, çocuğun ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde tasarlanmıştır.
Nitekim bir nesne, ne kadar basit olursa olsun, bir bebek için yenilik taşır ve küçük bir çocuğun oyunları için uygun bir aksesuar olabilir.
Gelişim çocuktan çocuğa değişiklik arzeder ve çocuklar birbirlerinden farklı ilgi ve güce sahiptirler. Bazıları bir kısım etkinliklerde diğerlerine nispeten daha iyidirler. Bir çocuk fiziksel anlamda oldukça iyi bir seviyede olabilir, erken yaşlarda emeklemeye başlayıp, yürüyüp koşabilir, başka bir tanesi fiziksel açıdan daha az yetkin olsa da, daha evvel konuşmaya başlayabilir veya oyun ve pazılları bütünleştirebilir. Kimi zaman bir çocuk başka etkinlikleri bir süreliğine askıya olarak, belli bir beceri üzerine odaklanmış gibi durabilir, söz gelimi eşyaları biraraya toplayıp ayırmak amacıyla ellerini kullanır. Bu doğaldır ve eninde sonunda bir gelişme kaydedecektir. Nitekim, çocukların oyuncaklardan hoşlanabileceklerine dair rehber kitaplar konuları genel bir çerçevede ele alır. Çocuğunuz tam anlamıyla bunlara uymuyorsa endişelenmeyin. Her çocuğun kendine özgü sevdiği ve beğenmediği şeyler olacağını hatırınızdan çıkarmayın. Bazısı belli bir oyuncak veya etkinlikten çok hoşlanırken, diğeri ona hiç ilgi duymuyor olabilir. Çocuğunuzun ilgi alanlarını keşfedin ve tecrübelerini bu yönde geliştirebilmesi için ona destek olun. Eğer çocuğunuz arabalara düşkünse, ipe dizilen oyuncaklardan hoşlanmayacak, yollarla döşeli oyun panosunun üzerine bir baraj insa edebilmek için küpleri tercih edecektir.
Kimi zaman, bir çocuğa yeterli olgunluğa erişmeden bir oyuncağı sunmak iyi bir fikir olabilir. İlk başta kolayca işletebileceği bir oyuncak ona çok daha fazla birşey öğretmeyecek ve sadece geçici bir haz verecektir. Yaşının çok üzerinde bir oyuncak ilk etapta onu bir parça hayal kırıklığına itebilir, fakat bu aynı zamanda mücadeleye bir davet de olabilir ve beceri kazanmaya başladığında işe yarayacaktır. Güç gerektiren pek çok oyuncak siz yardım ettiğiniz ve ona nasıl çalıştığını gösterdiğiniz takdirde zevkli bir uğraş haline dönüşecektir. Pek çok oyuncak çocuğunuza değişik zamanlarda farklı şeyler sunabilir.
Çocuğunuzla oyun oynamak için zaman ayırın ve öğrenebilmesi için fırsatlar sunun, ileride akıllı ve mutlu bir çocuk olduğunda ve paylaşacağınız yakınlık ve sevgi dolu bir ilişkinin size sağladığı tatmin sayesinde iki kat ödüllendirileceksiniz.
Her ne kadar bazı oyun etkinlikleri oyun gereci veya aksesuarına ihtiyaç bırakmadan gerçekleşse de, oyuncaklar küçük bir çocuğun yaşantısında önemli bir yere sahiptir. Özenle seçilmiş oyuncaklar, becerilerinin gelişmesine imkan tanırken, pek çoğu yaş grupları ve gelişim evreleri gözetilerek, çocuğun ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde tasarlanmıştır.
Nitekim bir nesne, ne kadar basit olursa olsun, bir bebek için yenilik taşır ve küçük bir çocuğun oyunları için uygun bir aksesuar olabilir.
Gelişim çocuktan çocuğa değişiklik arzeder ve çocuklar birbirlerinden farklı ilgi ve güce sahiptirler. Bazıları bir kısım etkinliklerde diğerlerine nispeten daha iyidirler. Bir çocuk fiziksel anlamda oldukça iyi bir seviyede olabilir, erken yaşlarda emeklemeye başlayıp, yürüyüp koşabilir, başka bir tanesi fiziksel açıdan daha az yetkin olsa da, daha evvel konuşmaya başlayabilir veya oyun ve pazılları bütünleştirebilir. Kimi zaman bir çocuk başka etkinlikleri bir süreliğine askıya olarak, belli bir beceri üzerine odaklanmış gibi durabilir, söz gelimi eşyaları biraraya toplayıp ayırmak amacıyla ellerini kullanır. Bu doğaldır ve eninde sonunda bir gelişme kaydedecektir. Nitekim, çocukların oyuncaklardan hoşlanabileceklerine dair rehber kitaplar konuları genel bir çerçevede ele alır. Çocuğunuz tam anlamıyla bunlara uymuyorsa endişelenmeyin. Her çocuğun kendine özgü sevdiği ve beğenmediği şeyler olacağını hatırınızdan çıkarmayın. Bazısı belli bir oyuncak veya etkinlikten çok hoşlanırken, diğeri ona hiç ilgi duymuyor olabilir. Çocuğunuzun ilgi alanlarını keşfedin ve tecrübelerini bu yönde geliştirebilmesi için ona destek olun. Eğer çocuğunuz arabalara düşkünse, ipe dizilen oyuncaklardan hoşlanmayacak, yollarla döşeli oyun panosunun üzerine bir baraj insa edebilmek için küpleri tercih edecektir.
Kimi zaman, bir çocuğa yeterli olgunluğa erişmeden bir oyuncağı sunmak iyi bir fikir olabilir. İlk başta kolayca işletebileceği bir oyuncak ona çok daha fazla birşey öğretmeyecek ve sadece geçici bir haz verecektir. Yaşının çok üzerinde bir oyuncak ilk etapta onu bir parça hayal kırıklığına itebilir, fakat bu aynı zamanda mücadeleye bir davet de olabilir ve beceri kazanmaya başladığında işe yarayacaktır. Güç gerektiren pek çok oyuncak siz yardım ettiğiniz ve ona nasıl çalıştığını gösterdiğiniz takdirde zevkli bir uğraş haline dönüşecektir. Pek çok oyuncak çocuğunuza değişik zamanlarda farklı şeyler sunabilir.
Çocuğunuzla oyun oynamak için zaman ayırın ve öğrenebilmesi için fırsatlar sunun, ileride akıllı ve mutlu bir çocuk olduğunda ve paylaşacağınız yakınlık ve sevgi dolu bir ilişkinin size sağladığı tatmin sayesinde iki kat ödüllendirileceksiniz.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.