Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, dünyada çikolata pazarının büyüklüğünün 2007 sonu itibariyle 64,5 milyar Avro olduğunu söylerken, Türkiye'de bu rakamın aynı dönemde 278 milyon Avro olduğunu kaydetti.
Bu rakam 2008 yılında Temmuz sonu itibariyle 171 milyon Avro olarak gerçekleşti. Geçen senenin aynı dönemine göre pazarın satış cirosunun yüzde 10,4 büyüme gösterdiğini belirten Coşar, bu büyümeye en fazla katkıyı sağlayan marka ve firmanın yüzde 4,1'lik oranla Algida Magnum olduğunun altını çizdi. Ocak-Temmuz 2008 dönemi itibariyle Magnum Çikolata'nın pazardan aldığı ciro payının yüzde 4,3; cirosunun ise satış fiyatı üzerinden 7,3 milyon Avro olduğu kaydedildi.
Türkiye'de çikolata tüketimi alt sıralardaAlgida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer, Türkiye'nin çikolata tüketim alışkanlıklarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "İngiltere, yıllık kişi başı çikolata tüketiminde yılda 11,5 kg ile birincilik bayrağını elinde tutarken, onu İrlanda, İsviçre ve Almanya izliyor. Türkiye'de ise bu rakam 1,3 kg."
Bu rakam 2008 yılında Temmuz sonu itibariyle 171 milyon Avro olarak gerçekleşti. Geçen senenin aynı dönemine göre pazarın satış cirosunun yüzde 10,4 büyüme gösterdiğini belirten Coşar, bu büyümeye en fazla katkıyı sağlayan marka ve firmanın yüzde 4,1'lik oranla Algida Magnum olduğunun altını çizdi. Ocak-Temmuz 2008 dönemi itibariyle Magnum Çikolata'nın pazardan aldığı ciro payının yüzde 4,3; cirosunun ise satış fiyatı üzerinden 7,3 milyon Avro olduğu kaydedildi.
Türkiye'de çikolata tüketimi alt sıralardaAlgida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer, Türkiye'nin çikolata tüketim alışkanlıklarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "İngiltere, yıllık kişi başı çikolata tüketiminde yılda 11,5 kg ile birincilik bayrağını elinde tutarken, onu İrlanda, İsviçre ve Almanya izliyor. Türkiye'de ise bu rakam 1,3 kg."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.