Çağrı merkezleri sektörü Anadolu'da gelişiyor
Türkiye'de yeni bir sektör olarak dikkat çeken çağrı merkezleri, vergi avantajları nedeniyle Bitlis, Erzincan, Yozgat gibi Anadolu'nun nispeten gelişmemiş şehirlerinde yaygınlaşmaya başladı. Bu çerçevede sektörün önemli oyuncularından Callpex,
11.03.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - YOZGAT
Çağrı merkezi sektörünün önde gelen şirketlerinden Callpex, Yozgat'ta Avea'ya hizmet veren çağrı merkezinin açılışını Yozgat Fuar Merkezi'nde gerçekleştirdi. Yozgat'ta halen 200 kişiye, gelecekte ise 1000 kişiye istihdam oluşturma hedefi ile faaliyete başlayan çağrı merkezinin açılışı düzenlenen bir törenle gerçekleştirildi. Callpex, Avea'ya hizmet vermek üzere İstanbul ve Bingöl'de de çağrı merkezi kompleksleri kurmuştu.
Yozgat Çağrı Merkezi'nin açılışı; TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı ve AKP Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Yozgat Valisi Necati Şentürk ile Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, Callpex Yönetim Kurulu Üyeleri Ali Sabancı, Birkan Babakol, Haluk Emiroğlu, Kemal Cılız, Turgut Gürsoy, Avea Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat ve Avea CEO'su Erkan Akdemir'in katılımıyla gerçekleştirilen törenle yapıldı.
İstihdam sayısı kademeli olarak artırılacak olan çağrı merkezi, bölge gençlerine sunduğu iş ve kariyer olanaklarını artırmak için ilerleyen dönemde Avea dışında firmalara da hizmet verecek.
Yeni bir sektör doğdu
Açılışta konuşan Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, yaklaşık 2.5 aylık bir çalışma sonrasında çağrı merkezini harekete geçirdiklerini kaydederek, “Çağrı merkezleri Türkiye'de önemli bir meslek haline geldi. Son bir yıldır yatırımlarımızı Anadolu'da yapıyoruz. Avea ile birlikte 200 genci eğiterek, bu merkezi faaliyete geçirdik.
Toplam büyüklüğü 1 milyar doları aşmış bulunan pazar, yaklaşık 55 bin gencimize sağladığı istihdamın yanı sıra bulunduğu şehirlerde yan tedarikçileriyle birlikte yüz binlerce insanımızın geçiminde de önemli bir rol oynuyor” dedi.
Callpex Yönetim Kurulu Üyesi Ali Sabancı da, bir yıl önce Bingöl'de çağrı merkezi açarak 150 kişiye iş imkanı sağladıklarını hatırlatarak, “Gelişmiş ülkelerde her 100 kişiye bir müşteri temsilcisi düşüyor. Türkiye'de ise 1850 kişiye bir tane... Çağrı merkezlerinde çalışanların yaş ortalaması 26 ve çalışanların yüzde 75'i bayan” dedi. Sabancı, merkezin açılmasında katkılarından dolayı Yozgat Valisi Necati Şentürk'e teşekkür etti.
Avea CEO'su Erkan Akdemir de, “Anadolu'da gerçekleştirdiğimiz ya da gerçekleştirilmesine vesile olduğumuz yatırımlar bizim için her zaman farklı ve öncelikli oldu. Avea olarak, İstanbul, Ankara, Erzincan, İzmir, Düzce, Bingöl ve Callpex işbirliğimiz ile kurulan Yozgat Çağrı merkezi olmak üzere, toplamda 7 ildeki çağrı merkezlerimiz üzerinden müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2011 yılında uzmanlaşmış kadromuzla sürekli büyüyerek, çağrı merkezlerindeki personel sayımızı 2 bin 500'ün üzerine çıkarttık. Her 16 saatte bir yeni bir kişiyi çağrı merkezlerimizde istihdam ederek 2011 yılında yüzde 60 büyüdük. Büyümeye de devam edeceğiz” dedi.
Yozgat'taki Callpex çağrı merkezinde çalışanların önemli bir bölümü Yozgatlı iken, kente üniversite eğitimi için gelen çalışanlar ile başka şehirlerden gelenler de kadroda yer alıyor. 24 saat hizmet veren merkezde, 3 vardiya mevcut. Çalışanlar asgari ücretin yanı sıra prim de alıyor.
Çağrı merkezi sektörünün önde gelen şirketlerinden Callpex, Yozgat'ta Avea'ya hizmet veren çağrı merkezinin açılışını Yozgat Fuar Merkezi'nde gerçekleştirdi. Yozgat'ta halen 200 kişiye, gelecekte ise 1000 kişiye istihdam oluşturma hedefi ile faaliyete başlayan çağrı merkezinin açılışı düzenlenen bir törenle gerçekleştirildi. Callpex, Avea'ya hizmet vermek üzere İstanbul ve Bingöl'de de çağrı merkezi kompleksleri kurmuştu.
Yozgat Çağrı Merkezi'nin açılışı; TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı ve AKP Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Yozgat Valisi Necati Şentürk ile Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, Callpex Yönetim Kurulu Üyeleri Ali Sabancı, Birkan Babakol, Haluk Emiroğlu, Kemal Cılız, Turgut Gürsoy, Avea Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat ve Avea CEO'su Erkan Akdemir'in katılımıyla gerçekleştirilen törenle yapıldı.
İstihdam sayısı kademeli olarak artırılacak olan çağrı merkezi, bölge gençlerine sunduğu iş ve kariyer olanaklarını artırmak için ilerleyen dönemde Avea dışında firmalara da hizmet verecek.
Yeni bir sektör doğdu
Açılışta konuşan Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, yaklaşık 2.5 aylık bir çalışma sonrasında çağrı merkezini harekete geçirdiklerini kaydederek, “Çağrı merkezleri Türkiye'de önemli bir meslek haline geldi. Son bir yıldır yatırımlarımızı Anadolu'da yapıyoruz. Avea ile birlikte 200 genci eğiterek, bu merkezi faaliyete geçirdik.
Toplam büyüklüğü 1 milyar doları aşmış bulunan pazar, yaklaşık 55 bin gencimize sağladığı istihdamın yanı sıra bulunduğu şehirlerde yan tedarikçileriyle birlikte yüz binlerce insanımızın geçiminde de önemli bir rol oynuyor” dedi.
Callpex Yönetim Kurulu Üyesi Ali Sabancı da, bir yıl önce Bingöl'de çağrı merkezi açarak 150 kişiye iş imkanı sağladıklarını hatırlatarak, “Gelişmiş ülkelerde her 100 kişiye bir müşteri temsilcisi düşüyor. Türkiye'de ise 1850 kişiye bir tane... Çağrı merkezlerinde çalışanların yaş ortalaması 26 ve çalışanların yüzde 75'i bayan” dedi. Sabancı, merkezin açılmasında katkılarından dolayı Yozgat Valisi Necati Şentürk'e teşekkür etti.
Avea CEO'su Erkan Akdemir de, “Anadolu'da gerçekleştirdiğimiz ya da gerçekleştirilmesine vesile olduğumuz yatırımlar bizim için her zaman farklı ve öncelikli oldu. Avea olarak, İstanbul, Ankara, Erzincan, İzmir, Düzce, Bingöl ve Callpex işbirliğimiz ile kurulan Yozgat Çağrı merkezi olmak üzere, toplamda 7 ildeki çağrı merkezlerimiz üzerinden müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2011 yılında uzmanlaşmış kadromuzla sürekli büyüyerek, çağrı merkezlerindeki personel sayımızı 2 bin 500'ün üzerine çıkarttık. Her 16 saatte bir yeni bir kişiyi çağrı merkezlerimizde istihdam ederek 2011 yılında yüzde 60 büyüdük. Büyümeye de devam edeceğiz” dedi.
Yozgat'taki Callpex çağrı merkezinde çalışanların önemli bir bölümü Yozgatlı iken, kente üniversite eğitimi için gelen çalışanlar ile başka şehirlerden gelenler de kadroda yer alıyor. 24 saat hizmet veren merkezde, 3 vardiya mevcut. Çalışanlar asgari ücretin yanı sıra prim de alıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.