Botaş'ın, 1977'de işletmeye açtığı Kerkük-Yumurtalık Ham Petrol Boru Hattı'ndan bugüne kadar 8 bin tankere 800 milyon ton yükleme yaparak 1 milyar dolara yakın gelir elde ettiği belirtildi.
Botaş Adana Bölge Müdürü Gürhan Ünal, Kerkük-Yumurtalık Ham Petrol Boru Hattı'na yönelik sabotajlara rağmen sistemin kısa sürede yeniden çalışır vaziyete getirilebildiğini söyledi. Boru hatlarının, geliştirilen yeni teknolojiler sayesinde 80-90 yıla kadar dayanabilecek duruma getirildiğini ifade eden Bölge Müdürü Ünal, "Kerkük-Yumurtalık Boru Hattı, 1977'de yapılırken 20 yılda amorti edeceği hesaplanmıştı. Bugün 26 yıl oldu. Gayet de sağlam çalışıyor. Ayrıca, yeni teknolojilerle boru hatları ABD'de zaten 80-90 yıl dayanıyor. Basit ameliyelerle boru hatları tekrar kullanılır sağlamlığa kavuşuyor. Sabotaj ya da teknik arızalar olduğunda hem Irak hem de Türkiye tarafında 24 saat görev başında olan ekipler derhal müdahalede bulunarak kısa sürede hatta işlerlik kazandırıyor" dedi.
Ünal, Kerkük-Yumurtalık Boru Hattı'ndan 26 yıllık süreçte römorkör hizmetleriyle birlikte 1 milyar dolara yakın gelir elde edildiğini açıkladı. Ünal, boru hattından bugüne kadar 800 milyon tonun üzerinde ham petrol taşınarak Botaş iskelesine yanaşan 8 bin tankere pompalandığını kaydetti.
Ünal, "Bu tesisler, 1990'daki Körfez Savaşı sonrası 6 yıl kapalı kaldı. Hat, kesintisiz açık kalsaydı 1 milyar tona ulaşacaktık. Burada çok ciddi kayıplarımız oldu" diye konuştu.
Botaş Adana Bölge Müdürü Gürhan Ünal, Kerkük-Yumurtalık Ham Petrol Boru Hattı'na yönelik sabotajlara rağmen sistemin kısa sürede yeniden çalışır vaziyete getirilebildiğini söyledi. Boru hatlarının, geliştirilen yeni teknolojiler sayesinde 80-90 yıla kadar dayanabilecek duruma getirildiğini ifade eden Bölge Müdürü Ünal, "Kerkük-Yumurtalık Boru Hattı, 1977'de yapılırken 20 yılda amorti edeceği hesaplanmıştı. Bugün 26 yıl oldu. Gayet de sağlam çalışıyor. Ayrıca, yeni teknolojilerle boru hatları ABD'de zaten 80-90 yıl dayanıyor. Basit ameliyelerle boru hatları tekrar kullanılır sağlamlığa kavuşuyor. Sabotaj ya da teknik arızalar olduğunda hem Irak hem de Türkiye tarafında 24 saat görev başında olan ekipler derhal müdahalede bulunarak kısa sürede hatta işlerlik kazandırıyor" dedi.
Ünal, Kerkük-Yumurtalık Boru Hattı'ndan 26 yıllık süreçte römorkör hizmetleriyle birlikte 1 milyar dolara yakın gelir elde edildiğini açıkladı. Ünal, boru hattından bugüne kadar 800 milyon tonun üzerinde ham petrol taşınarak Botaş iskelesine yanaşan 8 bin tankere pompalandığını kaydetti.
Ünal, "Bu tesisler, 1990'daki Körfez Savaşı sonrası 6 yıl kapalı kaldı. Hat, kesintisiz açık kalsaydı 1 milyar tona ulaşacaktık. Burada çok ciddi kayıplarımız oldu" diye konuştu.