Petrol Ofisi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vural Akışık, benzindeki basınç oranı yüzde 70'ten yüzde 60'a indirilince, basınç oranını düşürmek için, biyoetanol katkı oranını yüzde 1'in de altına çekmek zorunda kaldıklarını söyledi.
Alternatif yakıt olarak geliştirilen ve benzine katılan biyoetanolün benzinden daha uçucu olduğuna işaret eden Akışık, yüzde 2 karışımın, özellikle yaz aylarında buharlaşma nedeniyle basıncın artmasına neden olduğunu anlattı.
AB'de benzindeki basıncın 70 olduğunu kaydeden Akışık, "Benzin, buharlaşma nedeniyle depo içinde bir basınç oluşturuyor. Bu basınç, AB üyelerindeki yönetmeliklerde eskiden 70 birim idi. Türkiye de bu yönetmelikleri takip ediyordu. Nedense, basınç 60'a çekildi. 60'a çekilince, etanol karışımını yaz aylarında yüzde 1'in de altına indirmek gerekti. Ancak kış aylarına geçilince, yine eskisi kadar katkı olabilir. Türkiye'deki eski düzenleme, AB ile uyumlu idi. Türkiye'nin bağımlılığını azaltmak için, tarımdaki potansiyeli değerlendirmek için mümkün olduğunca milli kaynaklara dönülmesinden yanayız ki biyoyakıtlar buna olanak sağlıyor" dedi.
Petrol fiyatlarındaki yükselişin, alternatif olarak geliştirilen biyoyakıtların rekabet gücünü yükselttiğini belirten Akışık, ancak petrol fiyatlarının düşmesi halinde, biyoyakıt yatırımları açısından risk yaşanabileceğine işaret etti.
Benzine katılan biyoetanolü üreten Türkiye'deki tek firma olan TARKİM'in Ticaret Müdürü Vedat Aydınoğlu da biyoetanolü mısır ve buğdaydan elde ettiklerini, kullanılan teknoloji nedeniyle ABD standartlarına uygun üretim yaptıklarını söyledi.
Çevre kirliliğini, karbondioksit emisyonunu azaltmak açısından biyoyakıtların çok önemli olduğunu ve gelişmiş ülkelerde zorunlu kullanımın yaygınlaştığını anlatan Aydınoğlu, en büyük üretici olan Brezilya'da katkı oranının yüzde 50'lerde olduğunu kaydetti.
Alternatif yakıt olarak geliştirilen ve benzine katılan biyoetanolün benzinden daha uçucu olduğuna işaret eden Akışık, yüzde 2 karışımın, özellikle yaz aylarında buharlaşma nedeniyle basıncın artmasına neden olduğunu anlattı.
AB'de benzindeki basıncın 70 olduğunu kaydeden Akışık, "Benzin, buharlaşma nedeniyle depo içinde bir basınç oluşturuyor. Bu basınç, AB üyelerindeki yönetmeliklerde eskiden 70 birim idi. Türkiye de bu yönetmelikleri takip ediyordu. Nedense, basınç 60'a çekildi. 60'a çekilince, etanol karışımını yaz aylarında yüzde 1'in de altına indirmek gerekti. Ancak kış aylarına geçilince, yine eskisi kadar katkı olabilir. Türkiye'deki eski düzenleme, AB ile uyumlu idi. Türkiye'nin bağımlılığını azaltmak için, tarımdaki potansiyeli değerlendirmek için mümkün olduğunca milli kaynaklara dönülmesinden yanayız ki biyoyakıtlar buna olanak sağlıyor" dedi.
Petrol fiyatlarındaki yükselişin, alternatif olarak geliştirilen biyoyakıtların rekabet gücünü yükselttiğini belirten Akışık, ancak petrol fiyatlarının düşmesi halinde, biyoyakıt yatırımları açısından risk yaşanabileceğine işaret etti.
Benzine katılan biyoetanolü üreten Türkiye'deki tek firma olan TARKİM'in Ticaret Müdürü Vedat Aydınoğlu da biyoetanolü mısır ve buğdaydan elde ettiklerini, kullanılan teknoloji nedeniyle ABD standartlarına uygun üretim yaptıklarını söyledi.
Çevre kirliliğini, karbondioksit emisyonunu azaltmak açısından biyoyakıtların çok önemli olduğunu ve gelişmiş ülkelerde zorunlu kullanımın yaygınlaştığını anlatan Aydınoğlu, en büyük üretici olan Brezilya'da katkı oranının yüzde 50'lerde olduğunu kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.