Ayakkabı sektöründe hedef Afrika pazarı
Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu Başkanı Ahmet Aydan, sektörün geçen yıl Ağustos ayında dolar ve eurodaki dalgalanma nedeniyle sıkıntı çektiğini söyledi





En fazla zorluğu da ihracat yapmayan üreticilerin yaşadığını belirten Aydan, "Konkordato ilan eden 16 firma, sektörün yüzde 10'u. Küçük üretici bağımlı çalışıyor ve başka yerlere açılamadı. Onları ihracata yönlendiriyoruz. Kendi ürünlerini, modellerini üreterek, iç ve dış piyasaya kendilerinin satmasını öneriyoruz. Bunun eğitimini verip, destek sağlıyoruz" dedi.
Aydan, 2019'un ayakkabı sektörü için "ayağa kalkma yılı" olduğunu dile getirerek, "Sektörün önünün açılmasının 2019'un sonu ve 2020'nin başında gerçekleşeceğini öngörmüştük. Bunun meyvelerini yavaş yavaş topluyoruz" ifadesini kullandı.
Ahmet Aydan, yerli üretim ve modellemenin önemine ve ihracata katkısına işaret ederken şöyle konuştu: "İhracat konusunda korkuları yendik ve daha ileri gitmek için çalışıyoruz. Ayakkabı ihracatında ilk sırada Rusya var. Ardından Irak ve Almanya geliyor. Portekiz, Orta Doğu ülkeleri, Avrupa ülkelerine ayakkabı gönderiyoruz. Ürünlerimizi düzelttik. Firmaların ihracat yapması için önlerini açıyoruz. İhracata yönelik hiçbir sıkıntımız yok. Bu yıl 10 ayda 816 milyon dolarlık ihracat yaptık. Belki 31 Aralık 2019 itibarıyla 1 milyar doları bulacağız. Bu rakam çok ciddi bir rakam. 2020'de 1 milyar doların üzerinde ihracat hedefimiz var. Yeni yılda yeni pazarlara yöneleceğiz. Özellikle Afrika ülkelerine ayakkabı satmayı hedefliyoruz. Afrika ülkelerinde ayakkabıya ciddi ihtiyaç var. Bu ihtiyacı değerlendirmek zorundayız."
EKONOMİ SERVİSİ



















































































