Ayakkabı ihracatı da düştü
Avrupa başta olmak üzere küresel piyasalardaki belirsizlikler yüzünden ayakkabı ihracatında da yılın ilk yarısında gerileme gözleniyor. 2014'ün ilk 6 ayında 409 milyon dolar olan ayakkabı ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 8 düşüşle 378 milyon dolara
07.07.2015 00:00:00
ERSAN İLTER/İSTANBULİthal ayakkabıya Ağustos 2014'te getirilen ek vergi nedeniyle fiyat avantajını kaybeden ithal ayakkabıya rağbet azalıyor. TASD Başkanı Hüseyin Çetin, Türkiye'nin yıllık 500 milyon çift kapasitesiyle dünyanın en önemli ayakkabı üretici ülkelerinden biri olduğunu belirterek, "Bu büyük kapasiteye karşın, ülkemizin ayakkabı ithalatına ödediği para, ihracattan elde edilen gelirden daha fazla. Geçen yıl 720.3 milyon dolarlık ihracata karşılık 953.9 milyon dolarlık ayakkabı ithalatı yapıldı. Ancak ek vergi sonrası çark tersine dönmeye başladı" dedi. Hüseyin Çetin, ithalattaki gerilemenin yılın ilk beş ayında da devam ettiğine dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Nisan ayında 78.8 milyon dolar olan ayakkabı ithalatı, Mayıs'ta yüzde 52 gerileyerek 38.2 milyon dolara düştü. 38.2 milyon dolarlık ithalata karşılık 57.6 milyon dolarlık ihracat yapıldı. Ancak Avrupa başta olmak üzere küresel piyasalardaki belirsizlikler yüzünden ayakkabı ihracatında yılın ilk yarısında bir gerileme gözleniyor. 2014'ün ilk 6 ayında 409 milyon dolar olan ayakkabı ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 8 düşüşle 378 milyon dolara indi." En büyük pazar IrakTürkiye'nin ayakkabı ihracatında ilk üç sırayı Irak, Rusya ve Almanya'nın paylaştığını anlatan TASD Başkanı Çetin, yılın ilk yarısında Irak'a 61.9, Rusya'ya 38.5, Almanya'ya 19.8 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı yapıldığını ifade etti. Çetin, "İlk altı ayda Irak'a ayakkabı ihracatı yüzde 4.5 artış gösterirken, Rusya'ya ihracat yüzde 35, Almanya'ya ihracat ise yüzde 21 geriledi" dedi Hedef pazar ÇinTürkiye'nin yeterli üretim kapasitesi olduğuna işaret eden Çetin, şunları söyledi: "Ayakkabıyı en büyük rakibimiz İtalya'dan yüzde 50 daha ucuza mal ediyoruz. Bu da bize rekabette avantaj sağlıyor. Örneğin Çinliler İtalyanlar yerine bizi tercih etmeye başladılar. Bu ayın sonunda Çin'in en büyük pazarlama firmalarından biri ayakkabılarımızdan numuneler almak üzere Türkiye'ye gelecek. Bugüne kadar Çinliler bize ayakkabı satıyordu. Artık biz Çin'e satış yapacağız. Yani suyu tersine akıtacağız. Çin'de üst gelir grubunda 300 milyonluk bir nüfus var. Özellikle lüks segmentte büyük bir pazar yakalayacağımızı, Çin'e ayakkabı ihracatımızı her yıl ikiye katlayacağımızı düşünüyorum."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.