İslam'ın kamil manada ve murad olunan tarzda yaşanması için gerekli olan yol, mezhep ve meşreplerin hassas ölçüleri doğrultusunda oluşan iman; ibadet ve ahlakı hal ve hayat edinme usulüdür Hem mezhep ve meşrep ölçülerini dikkate almadan direkt olarak Ashabı Kiram devrine yönelerek sadece Kitap ve Sünnet ile muhatap olmak gereğini iddia etmek, yine Kur'an ve Sünnetin işaret ettiği icmai ümmet ve kıyası fukahayı inkar manasına gelir. Bu durumda Kur'anı Kerim, şahsi yorumlarla ilahi murada uygunluk ihtimali olmayan subjektif, nefsi değerlendirmelerle ele alınmış olacağı için, sonuçta her yorum, indî bir mezhep ve meşrep hüviyeti arz edecektir. Böylece İslam, ölçü ve temel nebevi değerlerden ziyade kişilere endekslenmiş olacaktır. Halbuki Hz. Peygamber (sav) ve Ashabı Kirama her bakımdan yakınlığı her vecheden güvenilirliği kesin olan faziletli ulema kadrosu son derece sıhhatli ölçülerle meseleleri ele almışlar, en sistematik tarzda mezhep ve meşreplerin oluşmasında sarsılmaz temeller atmışlandır.Bu cümleden olarak ümmet tarafından ittifakla kabul ve tasdik edilmiş olan belirli sayıdaki faziletli ulemayı ve meşrep sahibi üstadları kabulden kaçınanlar, her keyfi yorum sahibini birrer müctehid olarak kabul etmek zorunda kalacaklardır.Bu sebeple İslam'ın kamil manada ve murad olunan tarzda yaşanması için gerekli olan yol, mezhep ve meşreplerin hassas ölçüleri doğrultusunda oluşan iman; ibadet ve ahlakı hal ve hayat edinme usulüdür.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.